~9 månader senare~
Jag och Marcus har flyttat in i en lägenhet i en liten ort som ligger i Sverige. Om två dagar är det beräknat att vår lilla ängel ska komma.Nu kanske ni undrar hur vi kom bort från ön Marcus tog mig till. Han hade en gömd båt på andra sidan ön så vi åkte till land och tog Marcus bil hit. De tog ju en väldans tid men nu är det här vårt lilla hem. Marcus har varit jätte gullig mot mig och "lekt" med magen, pratat med bebisen osv. Vi har köpt vagn, en liten spjälsäng, gosedjur, filtar, leksaker, blöjor, barnmat och allt man behöver.
"Jeg tror hun burde bli kalt Ebba"
(Jag tycker hon ska heta Ebba)Jag skakar på huvudet, inte för att det är något fel på namnet utan för att retas.
"Nej Marcus! Inte Ebba"
Säger jag och skrattar lätt.
"Men hvorfor ikke, det er veldig pen"
"Ja men passar det verkligen till ditt efternamn och passar det ihop med våra namn?"
Marcus nickar ivrigt vilket får mig att skratta smått.
"Men vet du vad jag tycker?"
Han skakar på huvudet.
"Att hon ska få heta Ebba"
Säger jag vilket får Marcus att tjuta av glädje.
Jag skrattar åt honom. Han kysser mig på munnen vilket jag snabbt besvarar.Jag känner något blöt som åker nerför mina ben så jag kollar ner och blir helt chockad.
"Marcus! Vattnet har gått!"
Skriker jag i panik. Han stannar upp i sina rörelser.
"Hva skal jeg gjøre Ida?! Skal jeg ringe ambulansen? Hvordan har du det?! Skal vi gå til sykehuset? Hva i helvete skal vi gjøre?"
Utbrister Marcus i panik.
"Ta det lugnt bby, vi ringer barnmorskan"
Säger jag lugnt och skrattar smått av hans reaktion. Han nickar och hämtar sin mobil. Han slår in numret till vår barnmorska och de utbyter några ord med varandra innan de lägger på.
"Hun sa at vi kunne gå inn når smerten begynte å komme"
Säger han och jag nickar.
"Tänk, du kanske blir pappa idag eller imorgon"
Säger jag och han nickar samtidigt som ett leende placeras på hans läppar.
-
Vi är nu påväg in till sjukhuset. Min mage gör så fucking ont! Marcus sitter och kör i panik till sjukhuset samtidigt som han håller hårt i min hand. Vi svänger in till sjukhuset och Marcus parkerar bilen.
"Jeg henter jordemoderen og de som vil møte oss"
(Jordemoderen=barnmorskan)Säger Marcus innan han springer in till sjukhuset.
———————————————————————————
Boken börjar leda sig mot sitt slut:)Rösta & Kommentera✨
YOU ARE READING
Kär i min kidnappares son||M.G {Färdigskriven}
FanfictionIda är en 15 årig tjej med långt blond hår och blågröna ögon. Hon bor på Trofors i Norge. Men vad händer när Ida blir kidnappad och blir tvingad till någonting hon absolut inte vill? Och är det bara ett spel som den ena tvillingen spelar med Ida ell...