Del 26|| Snart kommer dom med vatten och bröd åt dig

482 15 4
                                    

Vi sitter i matsalen och äter frukost, jag, Felicia, Marcus och Martinus. Jag sitter mittemot Felicia då man måste sitta bredvid sin "partner". Jag tar en tugga av min ostmacka som jag sedan tuggar och sväljer. Jag lutar mig fram mot Felicia och hon gör samma sak fast mot mig.
"Gjorde ni det?"
Viskar jag till henne så inte killarna ska kunna höra.
Hon nickar och ler mot mig.
"Vi med"
Jag besvarar hennes leende.
"Nice! Då funkar vår plan hittills"
Hon nickar och vi gör vårt handslag.

Dörrarna som leder in till matsalen öppnas och det blir tyst i hela matsalen. Erik kommer in och kollar runt innan hans blick stannar på mig och Felicia.
"Ni fyra följer med till mitt kontor nu!"
Säger Erik högt och argt mot oss. Jag ställer mig snabbt upp vilket Felicia och killarna också gör. Marcus tar tag i min hand medan vi går igenom matsalen. Viskningar och mummel hörs lite överallt tills vi kommit ut från matsalen och dörrarna stängs.

"Såå, ni två rymde från oss för ett tag sedan och sen kommer ni tillbaka hit och bryter mot reglerna!"
Säger Erik argt.

Jag och Felicia möter varandras blickar och flinar. Vi vänder våra blickar mot Erik med våra flin som fortfarande är fastklistrade på våra läppar.

"Jo ja det gjorde vi väll"
Sa Felicia drygt och jag började smått skratta. Jag vänder min blick mot Marcus som kollar frågande på mig.

"Har de fått sina straff?"
De båda killarna nickar och Erik kollar stolt på sina söner.

Felicia och jag skrattar.
"Snart kommer dom med vatten och bröd åt dig"
Säger jag drygt och lägger armarna i kors. Erik kollar oförståeligt på oss men återgår snart till hans mörka blick.
"Ni kan gå nu men passa er med er attityd!"
Felicia fnyser åt honom och jag kan knappt hålla mig för skratt. Felicia och jag går ut från rummet med Marcus och Martinus hack i häl. När vi gått en bit brister jag ut i skratt vilket Felicia hänger med på.
———————————————————————————
Tack så sjuuukt mycket för över 3k läsare!

Ni är bäst hörni, glöm inte det!<3

Rösta & Kommentera för mer

Kär i min kidnappares son||M.G {Färdigskriven}Where stories live. Discover now