36. fejezet: A vallomás

929 65 27
                                    


Amikor Fizzy betette a lábát Harryékhez, és meglátta a térdig érő koszt, az égig érő mosatlan és szennyes halmokat, meg az üres kamrát, kijelentette, hogy megérkezett a paradicsomba. Azt mondta, a tétlenségbe már kezdett beleőrülni, de most megkönyörült rajta az ég, és ezért boldogságában könnyekre fakadt. Minden tetszett neki, a kuka mellett kialakított vacka is, még Tomot is szimpatikusnak találta. (Ez utóbbin Harry kicsit meg is sértődött.) Töretlen lelkesedéssel sajátította el a házimunka fortélyait, és örömmel szívta magába azt a kevés főzőtudományt, amit Harry át tudott adni neki.

Egyik szombat este, amikor Harry végzett a sült hús meg a krumplipüré elkészítésének, a fehérnemű kimosásának, valamint az ablakpucolás helyes lépéseinek megtanításával, végre leült egy kicsit a kandalló előtti fotelbe szusszanni. Innentől szabad volt a hétvégéje hátralevő része, ő pedig semmi másra nem vágyott, mint csendben és nyugalomban maga elé bámulni. Valamint elszívni egy szál olcsó cigarettát – ugyanis ő is rászokott.

Ám ekkor megint elkezdődött az a neszezés. Harrynek arra kellett gondolnia, hogy egész biztosan egy gonosz kopogószellem lesz az, hiszen annyira pontosan akkor kezdett el zajongani, amikor ő pihent volna. Mérgesen állt fel és ment a konyhába. A szekrényből aztán elővette a már egy hete megvásárolt egércsapdát – mert mi van, ha mégiscsak egér? –, majd odament a festegető Tomhoz, hogy egy kis vadászatra invitálja – mert mi van, ha mégiscsak szellem? Ez utóbbi okból nem merte a manóra bízni a dolgot.

– Te, figyelj – kezdte –, most már nézzük meg, mi a nyavalya van ott lent a pincében, mert egyre gyakrabban kalamol.

– Igen, én is hallom – felelte Tom, és ráérősen megejtett még néhány ecsetvonást. – Rendben, menjünk – tette le aztán a pemzlit.

Együtt odajárultak a pincébe vezető ajtóhoz, aztán meg is torpantak, mert megint elkezdődtek a hangok. Most mintha tompán puffant volna valami a csöveken. Egy pillanatra egymásra néztek, aztán Tom megvonta a vállát, és kiszórt egy Alohomorát az ajtóra, mire az nyikorogva feltárult. Dohszag áramlott feléjük és hideg, a poros lépcsősor pedig mintha a végtelen, fekete semmibe vezetett volna. Megint megzördült valami. Harry nyelt egyet, és már nem is annyira akarta kideríteni, mi van ott lent.

Lumos! – mondta Tom, és amint világosság gyúlt pálcája hegyén, megindult lefelé. Harry szintén fényt gyújtott, aztán nagy nehezen követte a fiút. Pár lépcsőfokot kellett csak megtenniük, és lejutottak egy meglepően tágas helyiségbe. Szinte teljesen üres volt, két törött széket kivéve, a mennyezetről meg valamiért két villanykörte lógott le – talán eredetileg muglik építhették a házat. Míg Tom körbevilágított a pálcájával, mint egy zseblámpával, addig Harry letette az egércsapdát egy sarokba. A földön széttépett egértetemek hevertek, amelyek láttán összeráncolta a szemöldökét.

– Oda nézz! – mondta Tom, és a fenti csövekre mutatott. Harry felpillantott, de már csak egy tovasurranó, fekete árnyat látott, ami aztán eltűnt a polcok és a többi cső rengetegében.

– Mi a fene volt ez? – kérdezte. Érezte, hogy a szíve hevesebben ver.

– Nem tudom, de egér biztos, hogy nem. Annál nagyobbnak látszott – felelte Tom.

– Most ott van! – szólalt meg Harry, amikor egy halk kis puffanással egyidejűleg megint megmozdult valami, és rámutatott a pálcájával. Egy világító szempár hunyorgott rájuk.

– Csak egy macska – legyintett Tom, Harry pedig megkönnyebbülten felnevetett. Örült, hogy nem kísértettel van dolguk; azt nehezebb lett volna nyakon csípni. Apró lábak dobogása hallatszott, aztán az állatka egy ugrással az egyik szék alatt termett, és onnan figyelte őket gyanakvóan.

Az ördög mosolyaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora