Zoey's P.O.V
Jag tittade ut och studerade molnens olika former. En bit under molnen kunde man ana ett stort och vackert landskap, vid namn England. Det var vårat sista stopp på den här turnén, vilket hade både sina fördelar och nackdelar. Fördelen var att jag snart skulle få träffa och krama om min mamma. Jag skulle få dra in hennes doft och gråta mig hes i hennes famn, samtidigt som hon viskar tröstande ord i mitt öra. Jag behövde henne nu som mest, och jag önskade innerst inne att även min pappa skulle finnas där. Att han skulle öppna sina armar och välkomna mig med sina speciella kramar, som bara han gav. Men det skulle jag aldrig få uppleva igen, då han redan hade fått sina änglavingar och nu inte längre vandrade på denna jord. Han fanns dock med mig hela tiden. Jag kunde ibland känna en bekant värme i min kropp och känna hans närvarande. Han fanns vid min sida och lämnade mig aldrig ensam.
Jag torkade bort en tår som rann längst med min rosenröda kind. Jag sneglade därefter bort mot Luke och Jessica, som hade fått äran att följa med till England. Dom satt och kramade om varandra, och jag kände direkt hur sorgen la sig över mig. Känslan av sorg gör ont. Jag lutade mig bakåt i stolen och vände min rödgråtna blick utåt. Vi hade börjat sjunka, och skulle snart förbereda oss för landning. Jag tittade upp mot den gråa himlen, men kunde ana ett svagt solljus tränga sig igenom dom tjocka molnen. Den bekanta värmen spred sig i mitt kropp och jag slöt ögonen. Pappa var hos mig.
__
( TIPS: Lyssna gärna på: Love Story - Taylor Swift. )
Luke's P.O.V
'' London! '', skrattade Jessica och slog ut med sina armar. Jag kunde inte undgå att le när jag såg på henne, hon var så vacker på alla sätt och vis. Jag slöt upp vid hennes sida och la min arm runt hennes midja, samtidigt som jag placerade en puss på hennes kind. Hon mötte min blick och rodnade svagt, vilket fick mig att le ännu större.
'' Så vart ska vi gå först? '', sa Ashton och tittade på kartan som han höll i sina händer. '' Det här var allt en krånglig karta. ''
Zoey skrattade och tog kartan ur hans händer. '' Du håller den upp och ner. ''
Ashton stämde in i henne skratt, samtidigt som han gav henne en puss på hårfästet. Jag kom på mig själv med att stirra på Zoey. Sättet hon tittade på Ashton skapade någon sorts obeskrivlig smärta inom mig.
'' Vad sägs som London Eye? Det ligger ju bara en bit härifrån. '', föreslog Calum.
'' Det blir perfekt. '', sa Alex och Michael i kör.
Ashton började att gå med långa steg. '' Följ mig, jag är kartläsaren för tillfället. ''
Zoey slöt upp jämte honom och tog armkrok med honom. '' Du har den upp och ner igen. '', skrattade hon och Ashton suckade, samtidigt som han mumlade något ohörbart.
Vi började följa efter Ashton och Zoey, och såg snart London Eye sticka upp bland ett par höghus. Jessica flätade ihop sina fingrar med mina, och jag log mot henne, samtidigt som jag kollade på Londons gator och pekade på alla olika sevärdigheter.
'' Då var vi framme. '', sa Ashton stolt och gjorde en gest mot det gigantiska parisehjulet framför våra näsor. Jag såg i ögonvrån hur Zoeys ansikte bleknade, vilket fick mig att tänka på hennes höjdskräck.
'' Är du rädd, Zoe? '', skrattade jag, men till min förvåning så ignorerade hon mig, vilket var ytterst annorlunda.
__
( TIPS: Fortsätt gärna att lyssna på: Love Story - Taylor Swift. )
Zoey's P.O.V
'' Är du rädd, Zoe? '', skrattade Luke men jag ignorerade honom. Istället så ställde jag mig i kö och skulle precis betala min egna biljett när Ashton, till min stora förvåning, stoppade mig.
'' Jag bjuder. '', sa han och log mot mig, innan han köpte två biljetter. En till honom och en till mig.
'' Men Ashton, det behövde du inte. '', sa jag och tittade ner på biljetten i min vänstra hand.
'' Men jag ville. '', skrattade han och la sin arm runt min midja. En svag rodnad spred sig längst mina kindben. Jag må älska Luke, men jag kände någonting svagt även för Ashton. Det kunde jag inte förneka. Jag ställde mig på tå för att se bättre, och såg till min förvåning att Alex, Calum och Michael redan befann sig på parisehjulet.
'' Hur kom dom dit så snabb-'', började jag men kom av mig då Ashton nästintill drog mig in i en av korgarna, eller vad man nu skulle kalla dom. Till min lättnad var det bara jag och Ashton ensamma, och inte en massa okända ansikten. I korgen ovanför oss befann sig Luke och Jessica, och man såg dom väldigt bra från våran korg.
'' Wow. '', sa Ashton ju högre upp vi kom. Jag slöt ögonen och satte mig ner. Snart kände jag en hand på min axel. Jag öppnade motvilligt ena ögat och såg på Ashton som satt på huk framför mig.
'' Höjdskräck? '', sa han och log snett.
Jag nickade. '' Kanske litegrann. ''
Han ställde sig upp och räckte mig sin hand. '' Kom igen, det är ingen fara. ''
Jag tvekade, men tog ändå tag i hans hand och ställde mig upp på fötter.
Ashton log mot mig, innan han la sina armar runt min midja. Jag tittade ut över London och insåg att vi snart var högst upp. '' Wow. '', andades jag och kände med ens hur höjdskräcken var som bortblåst.
'' Visst är det häftigt? '', viskade Ashton i mitt öra, vilket gav mig gåshud. Jag gav ifrån mig en lätt nickning, och lutade mig mot hans bröstkorg.
'' Tack. '', viskade jag.
'' För vadå? '', viskade Ashton och pussade mig ännu en gång i hårfästet.
Jag vände mig om. '' För att du fick en av mina drömmar att slå in. ''
Han höjde på ögonbrynen. '' Vilken då? ''
Jag log. '' Att kyssa någon på toppen av London Eye. ''
Med dom orden ute, så la jag mina händer på Ashtons kinder och placerade mina läppar på hans läppar.
~
Kortkort kapitel, förlåt mig. Men hade ingen direkt inspiration idag, haha. :(
Jag hoppas iallafall att alla ni som ville ha biljetter till 5 Seconds Of Summer konserten fick tag på det. Själv fick jag och min vän tag på det efter en hel del krångel, i Norge haha. :) ♥
Tack återigen för att ni läser min berättelse, kommenterar och gillar den. Jag blir väldigt rörd när ni skriver att ni börjar gråta av den, haha. ♥ :) ( Jag läser varenda kommentar. ) ;)
Kapitel 22 kommer förmodligen upp imorgon eller på söndag. Ha det bra sålänge. ♥ xx
YOU ARE READING
Wherever You Are || Luke Hemmings | Book 1
Fanfiction|| Att vara bästa vän med en stor stjärna är inte alltid det lättaste. Speciellt inte när man långsamt börjar falla för honom, och samtidigt ser honom älska en annan. Zoey Miller, även kallad Zoe, är en tjej vars bästa vän är Luke Hemmings från 5 S...