Kapitel 23

3K 92 31
                                    

( Lyssna gärna på: Here I Am - Bryan Adams. / Låten är från filmen: Spirit. )

Ashton's P.O.V

Zoey la sina sammetslena händer på mina kinder, och placerade sedan sina mjuka läppar på mina. Jag kände hur en massa fjärilar uppstod i min mage, och hur lyckan spred sig i mig. Jag slöt mina ögon, och la mina händer på Zoeys midja. Hon drog sin hand igenom mitt hår och jag drog henne närmre mig. Hon avbröt kyssen dock och blickade in i mina ögon, och snart spred sig ett fagert leende på hennes läppar. Jag besvarade leendet, och la sedan min hand på hennes haka. Jag noterade en svag rodnad längst hennes kindben, innan jag mötte hennes läppar i ännu en fantastisk kyss. 

__

Luke's P.O.V

'' Utsikten är otrolig. '', andades Jessica samtidigt som hon blickade ut över London. Jag la mina händer på hennes midja och kramade om henne omsorgsfullt bakifrån. 

'' Inte lika otrolig som du. '', sa jag och placerade en nätt puss på hennes kind. Det jag kände för Jessica var någonting alldeles speciellt. Varenda gång hon såg på mig, var det som om det bara fanns vi två. Min kärlek brann för henne i stora lågor, och allt jag ville var att kalla henne min. 

Jag såg i ögonvrån hur Jessica log, fortfarande med sin blick ut över London. Jag däremot blickade åt höger och såg korgen bredvid oss med två kyssandes gestalter i. Jag kisade, och såg tillslut att det var Zoey och Ashton. Zoey hade sina händer placerade runt om Ashtons nacke, och Ashton hade sin ena hand placerad på Zoeys haka. 

Med vidöppen mun och chockerade ögon stod jag och stirrade på dom. Jag hade dock sett det komma, men valt att ignorera det. Nu vet jag varför. För att smärtan inom mig var obeskrivlig. Det både såg och kändes så fel att se dom tillsammans. Jag förstod inte varför, då Jessica var den enda tjejen som tilltalade mig. Det enda ljuset jag såg när jag sökte i mörkret. Förvirringen var både stor och plågsam. Varför gör det så ont att se Zoey med någon annan, då jag är förälskad i Jessica?

'' Vad tittar du på som är så intressant? '', skrattade Jessica. Hennes blick följde min och hon spärrade upp ögonen. '' Vad romantiskt, att kyssa någon på toppen av London Eye. '' 

Jag ryckte till. '' Ser du inte vilka det är? ''

Jessica kisade med ögonen. '' Det är ju Zoey och Ashton. Ååh, det är alltid så romantiskt när folk som har varit bästa vänner i hela sitt liv slutar upp förälskade i varandra. Den kärleken sägs vara starkast. '', sa Jessica.

'' Men- '', började jag, men avbröt mig själv när jag insåg att Jessica inte visste att Zoey var min bästa vän. Det Jessica trodde var sanningen, var egentligen lögnen. 

__

Zoey's P.O.V

Det kändes så otroligt rätt och fel på en och samma gång. Jag bestämde mig dock för att tänka bort dom negativa tankarna och bara fokusera på kyssen. Den blev långvarig, då ingen av oss ville släppa taget. Ashton drog mig närmare och la sedan sina händer på mina kinder, samtidigt som han kysste mig intensivt. Jag kände mig plötsligt väldigt lycklig, och började därför att le mitt kyssen vilket resulterade till att även Ashton började le. Vi avbröt därför kyssen och hämtade andan. Jag la mina händer runt om Ashtons midja och kramade om honom. 

'' Det där var fantastiskt. '', viskade han i mitt öra och jag kände hur jag fick gåshud längst med armarna. 

Jag kände hur skuldkänslorna sköljde över mig. Kysste jag Ashton bara för att glömma mina känslor för Luke? Eller gillade jag verkligen honom? Listan var lång med obesvarade frågor, det fanns bara en sak som var självklart. Det var att jag hade kysst Ashton, och till min förvåning älskat det.

Wherever You Are || Luke Hemmings | Book 1Onde histórias criam vida. Descubra agora