Kapitel 31

2.6K 94 65
                                    

Zoey's P.O.V

Vinden susade behagligt i mitt hår och jag skrattade högt, någonting jag alltid hade en tendens till att göra varenda gång jag åkte snowboard. Det var dock ganska folktomt i just skid parkerna, men jag klagade inte då det gav mig mer utrymme att öva mina tricks på. Jag körde på ett hopp och gjorde en front flip. Därefter så körde jag i full fart nedför backen, bara för att få känna den bekanta känslan fylla upp min kropp. Känslan som var en blandning mellan frihet och lycka. 

Solen sken och inte ett moln syndes så lång ögat kunde nå. Kylan bet i mina kinder och lite snö föll då och då från himlen. Det var även julafton, vilket gjorde dagen ännu bättre. Det var dock lite ensamt att åka snowboard i skid parkerna då alla andra befann sig i skidbackarna och åkte slalom. Så det var därför jag valde att lämna skid parken för stunden, och åka lite tillsammans med mina vänner. Vilken av backarna dom befann sig i var dock en fråga jag inte visste svaret på, så det var bara att börja leta.

__

Luke's P.O.V

'' Jessica, kom igen nu. '', suckade jag och kisade mot Jessica som stod och tittade nedför backen. Hon bet sig löst i läppen och skakade häftigt på huvudet.

'' Är det inte lite väl brant? '', mumlade hon och kisade mot mig. 

'' Du klarar det, jag lovar. '', sa jag och satte på mig skidglasögonen. 

'' Om jag dör så är det ditt fel. '', suckade Jessica och jag skrockade. Vi tog sedan fart och började att åka nedför backen. Det var fantastiskt, men jag fick hela tiden stanna och vänta in Jessica då hon inte riktigt var van vid det här med slalom. Men det var bara att vara tålmodig. Dock så avbröts mina tankar av att Zoey stannade intill mig och lyfte på sina skidglasögon. 

'' Tjena, står du här och filosoferar? '', log hon och jag skrattade. Hon verkligen utstrålade självsäkerhet och lycka varenda gång hon stod på sin snowboard.

'' Jag försöker att inte tappa tålamodet. '', sa jag och gjorde en gest mot Jessica som fortfarande befann sig flera meter bakom oss. Zoey gav ifrån sig ett skratt och jag blev varm inombords. 

'' Lycka till med det. '', sa hon och blinkade. Jag bet mig löst i läppen.

'' God jul, Miller. '', log jag.

Zoey besvarade mitt leende. '' God jul, Hemmings. '' Därefter tog hon fart och åkte nedför backen. Hon siktade in sig på ett flerta hopp och gjorde blant annat en front flip. Hon var verkligen speciell jämfört med många andra tjejer, speciell på ett sätt som gjorde mig varm inombords. En värme jag inte kunde beskriva, en värme som ingen någonsin fått mig att känna förut. 

'' Vem var det du pratade med? '', log Jessica som nu äntligen stod intill mig.

'' Zoey. '', log jag och Jessica fick någonting i blicken, innan hon log stelt tillbaka. Jag placerade en puss på hennes kind och valde att ignorera hennes blick. '' Redo att åka nedför resten av backen? ''

Jessica skrattade. '' Det kan nog ta ett tag. '' 

Jag stämde in i hennes skratt, men kunde inte undgå att tänka på hur mycket roligare det skulle vara att åka med Zoey just nu. 

__

Jessica's P.O.V

Vi befann oss nu inne i värmestugan för att vila våra värkande ben och få upp värmen. Det var dock lite pinsamt att jag inte kunde åka slalom, då alla andra var nästintill uppväxta med det. Jag kände ännu mera press när jag insåg hur duktigt Zoey var på snowboard. Jag vet inte varför, men jag såg Zoey litegrann som en konkurrent. Jag såg hur hon tittade på Luke. Det var som att Luke var ljuset i hennes värld, vilket fick mig lite illa till mods då han egentligen var min och hon hade Ashton. Jag antog dock att det fanns någon liten historia bakom dom två, men hade aldrig tagit tillfället i akt och frågat Luke då jag inte ville orsaka konsekvenser eller verka missunnsam. 

Wherever You Are || Luke Hemmings | Book 1Where stories live. Discover now