Kapitel 27

2.7K 79 13
                                    

( TIPS: Lyssna gärna på någon jullåt när ni läser kapitlet, för att få en liten mer vinterkänsla. )

Zoey's P.O.V

21 December. Ytterligare 2 månader hade passerat och höst hade nu övergått till vinter och julen var nära. Det skulle dock vara den första julen hemifrån då Ashtons julklapp till mig hade varit en skidresa till Alperna i två veckor, med avresa imorgonbitti. Jag hade länge gått och funderat över den här resan, då jag inte ville lämna min mamma ensam på två av hennes favorithögtider. Men lättnaden sköljde över mig, likt rinnande vatten, när min mamma sa att hon skulle fira jul och nyår med sina kära väninnor. Hon ville att jag skulle åka och spendera lite ensam tid med Ashton, då vi nu officiellt var pojkvän och flickvän. Vi hade gått på lite dejter och det ena ledde till det andra, och nu var vi ett par. Vi hade dock inte gått ut med det på sociala medier eller i intervjuer ännu, då vi ville hålla det privat ett tag. Dom ända som visste var Alex, Calum och våra familjer. Jag visste att förr eller senare så skulle nyheten sprida sig, så det var därför jag levde i nuet. 

Jag älskar Ashton, väldigt mycket, men jag är rädd att jag älskar honom ännu mer. Killen jag inte pratat med på nästan 4 månader. Killen som gjorde mitt liv komplett. Killen som representerade pusselbiten som saknades i mitt pussel. Killen som var min stora kärlek, och skälet till att jag levde. Killen vid namn Luke Robert Hemmings, också känd som min bästa vän. Om ens det. 

Tankarna som flöt omkring i mitt huvud gjorde mig en aning yr, så jag fokuserade på min packning för stunden. Det var mycket som skulle rymmas i min resväska. Allt från kläder till underhållning. Eftersom att vi förmodligen skulle spendera dagarna i skidbackarna så skulle även min älskade snowboard med, men den fick jag ta i ett fodral vid sidan om. När resväskan var packad och klar så tog jag tillfället i akt och packade även handbagaget. Avresan skulle ske tidigt imorgonbitti, med avfärd runt halv åtta. Jag såg verkligen fram imot dagarna i skidbackarna, och kvällarna i stugan framför en öppen eld med lite varm choklad att smutta på. Jag såg även fram imot att få klä julgranen och få min nyårskyss av Ashton. Det här resan skulle bli magnifik, det kände jag på mig.

Mina tankar avbröts av att min rumsdörr öppnades på glänt och mamma stack in huvudet. 

'' Är du packad och klar? '', sa hon och smålog. 

Jag reste på mig och kollade mig omkring. '' Jag tror det. '' 

'' Vad bra. Är du hungrig? Det finns nybakta scones och pepparkakste nere i köket. '', sa mamma och jag kände hur det vattnades i munnen.

'' Det låter utsökt. '' Jag gick hack i häl med mamma ner i köket och plockade på mig två scones och bredde dom med med marmelad. Därefter så hällde upp lite pepparkakste i min favoritmugg, tillsammans med en skvätt mjölk, och slog mig sedan ner jämte mamma i soffan i vardagrummet, som för tillfället var smyckat med juldekorationer. Jag satte mig till rätta samtidigt som mamma slog på TV:n. Vi satt därefter och åt våra scones samtidigt som vi tittade på ett matlagningsprogram, där dom lagade en massa saker till ett perfekt julbord. 

'' Så hur går det mellan dig och Ashton? '', sa mamma och jag tog en munfull te.

'' Det går bara bra, tack. ''

'' När hade ni tänkt gå ut med det på sociala medier och så vidare? '' 

Jag svalde. När jag är säker på mina känslor för honom. '' När jag är redo för all hat. ''

Mamma höjde på ögonbrynen. '' Vad menar du? ''

'' Mamma, Ashton är världskänd. Det finns miljontals tjejer som skulle döda för att bli tillsammans med honom, så dom kommer se mig som ett hinder när vi går ut med det. ''

Wherever You Are || Luke Hemmings | Book 1Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang