Deel 3

4.3K 91 21
                                    

POV LEVY
Ik en Alex lopen het appartementsgebouw in. 'Zouden die nieuwe er al zijn?' Vraagt Alex. Ik haal nonchalant mijn schouders op. 'Zullen wel zien.' is het enige dat ik mompel.

Aangekomen bij het juiste appartement steek ik mijn sleutel in het slot. 'Jughead is knapper!' Hoor ik een meisjesstem roepen. 'Nee, Archie is veel cuter!' Dat is de stem van Sophie die ik herken. 'Meiden, leg jullie erbij neer Veronica is de hotste!' Dit keer is het de stem van een jongen die ik hoor. Ik kijk Alex raar aan.
Vervolgens zwaai ik de deur open.

Daar zitten drie mensen in MIJN zetel. Waaronder Sophie, een jongen en een meisje. 'Heey' begroet Sophie ons. 'Dit zijn onze nieuwe huisgenoten.' De jongen en het meisje gaan beiden rechtstaan. De jongen gaat voor mij en Alex staan en steekt zijn hand uit. Hij heeft bruin haar en donkerbruine ogen. 'Mase' zegt de jongen die dus Mase heet. Ik steek ook mijn hand uit. 'Ik heet Levy.' Antwoord ik. 'En ik ben Alex!' Zegt Alex enthousiast. Ik rol met mijn ogen. Waarom is die gozer zo blij opeens? Omdat het een jongen is? Je moet weten dat Alex gay is, maar toch mijn bro.

Het meisje gaat naast die Mase staan. 'Ik ben Leyla.' Zegt ze zacht. Ik ga met mijn ogen over haar lichaam. Ze heeft mooi bruin haar en helderblauwe ogen. Ze is best wel knap. Voor een nachtje dan toch. 'Levy' zeg ik simpel en geef haar een kus op haar wang. Leyla wordt helemaal rood. Alex volgt mijn voorbeeld en stelt zich ook voor.

POV LEYLA
Er komen twee jongens binnengelopen. Ze stellen zich voor als Levy en Alex. Levy heeft blond haar en blauwe ogen. Hij is net als Mase best gespierd en stiekem vind ik hem toch wel hot.
Alex, de jongen die naast hem staat het pikzwart haar en groene ogen en sproetjes, wat hem wel schattig maakt.

Als we zitten vraagt Levy: 'Waarom kwamen jullie hier intrekken?' Het kwam arrogant over en Sophie haar wenkbrauw schiet de lucht in. 'Ze zochten een appartement en aangezien wij nog lege kamers hadden heb ik ze dat aangeboden.' Zegt ze kort in mijn plaats.

Dan valt er een ongemakkelijke stilte. Die gelukkig doorbroken word door de bel. 'Ik doe open!' Roept Alex. Hij doet de deur open en er staat een pizzaboy met vijf dozen pizza in zijn handen. 'Ooh pizza! En zo een leuke pizzaboy! Mag ik je nummer misschien?' Ik lach stil om Alex zijn actie.
'Homo-alert!' Roept Levy naar de pizzaboy. Het enige wat de jongen doet is knikken en duwt de pizza's in Alex handen. 'Niet zo spraakzaam, daar hou ik wel van.' Zegt Alex waarna hij "zwoel" zijn onderlip tussen zijn tanden neemt. Hij duwt wat geld in de jongen zijn handen waarna die snel wegloopt. Alex sluit de deur achter zich weer. 'Mogen homo's nooit iemand versieren?!' Ik schud lachend mijn hoofd.

'De Hawaï is voor mij!' Roept Mase en neemt snel de juiste doos van de stapel. Hij propt en pizzapunt in zijn mond en zonder iets te vragen neem ik ook een stuk. 'Hee, mijn pizza! Ley, je weet dat je niet aan mijn eten mag komen.'
Ik trek een pruillipje. 'Alsjeblieft Masiewazieeee!' Zeur ik.

Iedereen kijkt ons aan. 'Zeker dat jullie niets hebben samen?' Vraagt Sophie. 'Just friends' antwoord ik droog.

'Just BEST friends.' Vult Mase me aan.

Roommates with my crushWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu