Deel 6

3.9K 76 25
                                    

POV LEVY

Leyla zucht en loopt weg. Ik kijk raar naar Mase. 'Leyla heeft het niet zo voor "badboys" als ons, you know.' Badboys benadrukt hij door het te zeggen terwijl hij met zijn vingers haakjes maakt. Van Mase kan je wel verwachten dat hij ook weer zo een gast is.
'Dat fix ik nog wel.' Zeg ik met een grijns. Mase zijn ogen worden groot en hij neemt me bij mijn kraag vast. 'Yo gast, doe rustig!' Hij kijkt me kalm maar toch dreigend aan. 'Leyla is mijn beste vriendin, dus haal het niet in je hoofd om bij haar iets te proberen!' Ik duw hem weg en loop naar de keuken. Hij is haar vriendje toch niet?

Na dat ik heb ontbeten zie ik dat Mase niet meer op de bank zit. Ik wil naar mijn kamer lopen tot ik muziek hoor. Ik volg de gitaarklanken en even later volgt er ook een stem. Ik ga in de deuropening staan en zie Mase gitaar spelen terwijl Leyla aan het zingen is. Ze zijn zo geconcentreerd dat ze mij niet zien staan.

You should come with me tonight
And we can feel the free tonight
Nobody gotta know
And if they try to tell us wrong for right
We'll fix it in another life
Cause this is what we on tonight
Nobody gotta know
Nobody gotta know

Zingt Leyla. Ze heeft een wondermooie stem en zingt alles perfect op de maat. Genageld aan de grond blijf ik luisteren.

Als het nummer gedaan is kijkt Mase haar blij aan. 'Leyla, dat was echt mooi.' Hij heeft gelijk het was ook echt mooi. Leyla begint te blozen en ik kuch zachtjes. Onmiddellijk draaien twee hoofden zich naar mij. Leyla kijkt me betrapt aan. 'Hoelang sta je daar al? Hoeveel heb je gehoord?' Ik haal mijn schouders simpel op. 'Nog niet zo lang. Maar je zang is echt geweldig, je moet er echt iets mee gaan doen.' Zeg ik enthousiast. Langzaam wordt ze rood. Mase zet zijn gitaar weg en kijkt me even boos aan. 'Ley, ik moet gaan, even bij Jackson langs. Zie je strakjes. Hij drukt nog een kus op haar wang en loopt langs mij de kamer uit.

'Ik wil Riverdale!' Zeurt Leyla. 'Nee, je hebt alle afleveringen al 4 keer gezien. Je moet wachten tot er nieuwe komen.' Ze rolt met haar ogen en kijkt me aan alsof ik dom ben. 'Ik kan ze toch opnieuw bekijken? Die musical-aflevering!' Ik schud mijn hoofd opnieuw. 'Ik ben geen Riverdale fan.' Zeg ik kalm. Haar ogen vergrootten. 'Hoe kun je Riverdale niet leuk vinden. Er spelen kei hotte gasten in mee!' 'Schat, mag ik je erop wijzen dat ik eerder naar meiden kijk?'

Zo gaat het nog even door met onze discussie. Ik probeer zinnige argumenten te brengen maar Leyla blokt ze steeds af. Was Sophie hier maar, maar die moest zonodig met familie weg. Of Mase. Of Alex, hij kan met haar wel meepraten over hotte jongens.

'Wie is Jackson eigenlijk?' Vraag ik om de discussie te beëindigen. 'Vriend' WoW, aan die uitleg heb ik veel, nu weet ik echt wel wie hij is. Proef de ironie. 'Meer specifieker, kan het?' Leyla staat op en loopt naar het raam. Ze staat met haar rug naar me toe.

'Gewoon een goede vriend waar ik iets mee heb gehad.' Het laatste kwam er mompelend uit en ik moest mijn best doen om haar te verstaan. 'Hoelang?' Ze kijkt me aan. 'Maakt het uit? We zijn nu gewoon vrienden, alleen wil hij het "vrienden-deel" niet echt begrijpen. Als gewone vriend is hij nogal handtastelijk in de hoop dat ik terug iets met hem begin. Maar gewoon vrienden. Jezus, waarom vertel ik dit zelfs aan je?'
'Omdat ik vanaf nu ook een "gewone vriend" ben.' Ze fronst haar wenkbrauwen. 'Helemaal, ik ken u twee dagen maar we zijn nu al best friends. Blijven hopen Levy.'  Ik ga recht staan. 'Laat me je dan leren kennen. We kunnen toch eens samen iets gaan doen?' Ik weet dat ik van Mase niets mag proberen, maar hey! Mijn reputatie is belangrijk.

'Teen wolf kijken dan?' Verandert ze van onderwerp. Ik ga over ons gesprek er niet verder op in en knik. Ze zet haar lijst open en klikt "Teen wolf" aan. Ze loopt nog snel naar de keuken. Even later komt ze terug met een kom geschilde wortels. 'Waarom geen chips ofzo?  Ik ben geen konijn.' Ze rolt met haar ogen. Weeral. 'Ik ben op dieet. Dus geen vettige snacks voor mij.' Ik geef haar een por. 'Maar pizza kan dan weer wel?' Een grijns speelt om mijn lippen. 'Zaterdag is vettige dag, de enige dag waarbij ik 1 iets vettigs mag eten.' Waarom zijn meiden zo moeilijk? Ik laat het er maar bij en richt de televisie.

'Wie is dat nu weer?' Vraag ik
'Scott'
'En hoe komt het nuweer dat hij weerwolf is?
'Gebeten door een Alpha.'
'Huh! Zijn ogen verkleuren! Hoe komt dat?'
'Hij is een Beta, die hebben gele ogen.'
'Wat doet hij-...'
'Zwijg! Ik probeer te volgen. Alles word wel duidelijk. Nog nooit weerwolf-series gezien?!' Roept ze gefrustreerd. Boos bijt ze nog een stukje van haar wortel af.

We zijn ondertussen al 3 afleveringen verder en in elke aflevering kwam er een hoop bloed. I love it. Leyla zat bij elk stukje met bloed met haar handen voor haar ogen. Ik nam haar elke keer in mijn armen en nooit stribbelde ze tegen. Ik weet het, ik ben onweerstaanbaar. 'Waarom kijk je ernaar als je niet tegen bloed kunt?' Terwijl ze in met haar gezicht in haar trui zit antwoord ze. 'Gewoon, leuke serie maar ik ben bang van al dat bloed.' Ik lach even.

Dit meisje wordt een eitje.

Wie is er ook zo een fan van Riverdale en Teen wolf?
Xoxo Sil❤️

Roommates with my crushWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu