POV LEYLA
Knipperend open ik mijn ogen. Een straal zonlicht heeft zijn weg gevonden door de gordijnen. Ik ga rechtop zitten en kijk naar het bed van Sophie, die nog diep ligt te slapen. Ik kijk op de klok en zie dat het nog maar 9 uur is. Langzaam kruip ik uit bed. Ik trek een jogging aan en een oversized shirt. Mijn haar doe ik in een losse knot. Zo loop ik naar de kamer van Mase.Als ik ik zijn kamer binnenkom zie ik hem nog slapen. Zijn bruin haar ligt warrig door elkaar waardoor hij wel schattig is. Langzaam sluip ik naar zijn bed en als ik er vlak naast sta spring ik op Mase. Hij schrikt op en is onmiddellijk klaarwakker. 'Jezus, Leyla!' Roept hij boos. Ik giechel even. 'Sorry' glimlach ik. 'En by the way goede morgen.'
Hij rolt met zijn ogen en duwt me van hem af. Waardoor ik van zijn bed, op de grond rol. Ik krabbel snel recht en zie dat Mase zijn best doet om niet in lachen uit te barsten. 'Lukt het een beetje?' Vraag ik licht geïrriteerd. Mase kan zijn lach niet meer inhouden en barst in lachen uit. 'HA HA HA, nee Mase NIET grappig!' Roep ik sarcastisch en geef hem een klop tegen zijn arm. Onmiddellijk kijkt hij me weer serieus aan. 'Au, je doet me pijn.' Ik rol met mijn ogen. 'Opstaan kleuter!' Zeg ik terwijl ik het deken van hem aftrek. Moeizaam staat hij op en loopt hij naar zijn kast. 'Zie je straks in de keuken.' Zeg ik nog voordat ik de kamer uitloop.De toastjes schieten de broodrooster uit. Ik pak de toasten uit de toaster maar laat ze direct weer op het keukenblad vallen en steek ze snel terug in de toaster. Die zijn heet! 'Verdomme' mompel ik. 'Niet zo handig?' Hoor ik achter me. Ik draai me om en zie Alex netjes aangekleed en al de keuken binnenkomen. 'Nope, maar die toasten zijn zo warm.' Alex kijkt me scheef aan. 'Ooit al koude toast uit een broodrooster zien komen?' Ik haal simpel mijn schouders op.
Dan bekijk ik hem even. Alex heeft een nette polo aan en een jeans. 'Waar ga jij zo vroeg naartoe?' Vraag ik hem. Zijn kaken kleuren lichtjes roze. 'Op date.' Ik klap enthusiast in mijn handen, maar kijk dan op de klok. 'Het is nog maar half 10.' 'Uh, ja een ochtend-date?' Antwoord hij twijfelend. Ik trek mijn wenkbrauw op en knik maar kort.
Dan draai ik mij om en richt mij terug op het gevecht tussen mij en de toasten. Natuurlijk weten die niet dat ik een "plan B" heb. Ik kijk van de broodrooster naar het stopcontact en terug. Dan; zo snel mogelijk trek ik de broodrooster uit het stopcontact en draai die op zijn kop om. Zo vallen de ondertussen zwarte toastjes eruit.
Nu had ik eens een schitterend plan. Dan maar "plan C" : yoghurt.Net als ik mijn yoghurt op heb komt Mase de kamer inlopen. Hij kijkt even rond en richt zich dan op mij. 'Ligt iedereen nog te slapen?' Met volle mond vol met yoghurt dat ik niet lust schudt ik mijn hoofd. 'Alex had een "ochtend-date". Sophie en Levy zullen nog wel slapen.' Mase knikt kort en kijkt dan naar het potje waar de yoghurt in zat. 'Sinds wanneer eet jij yoghurt? Jij lust dat toch niet?' Ik schudt bevestigend mijn hoofd. 'Klopt, maar mijn toasten vonden het leuker om even aan te branden. Mase rolt zijn ogen en neemt een appel uit de fruitmand.
Net wanneer ik Netflix wil opstarten hoor ik gestommel uit de kamer van Alex en Levy. Even later komt een meisje, correctie: half aangekleed meisje de kamer buiten en loopt snel de deur uit. Ik zie Mase grijnzen en ik zucht.
'Ik zit toch niet met twee badboys in één appartement hé? Mase zeg van niet! Please!' Maar eigenlijk kon ik niets anders verwachten van Levy. Zijn lichaam is goddelijk. Natuurlijk is hij net als Mase zo een gast die meiden gebruikt.Niet veel later komt Levy uit zijn kamer. Mase steekt zijn duim op. 'Good job man!' Levy grijnst even en ploft naast Mase in de zetel en geeft hem een vuistje. Ik zucht diep en sta op.
Sophie had gisterenavond nog een feestje dus ik loop mijn kamer voorbij om haar niet wakker te maken. Ik loop Mase zijn kamer binnen en ga op zijn bed zitten. Even kijk ik zijn kamer rond. In de uiterste hoek van de kamer zie ik zijn akoestische gitaar staan. Ik loop er naartoe en ga met de gitaar op bed zitten.
JE LEEST
Roommates with my crush
RomanceRoommates with my crush Leyla, een meisje van 16 woont op haar eentje in een appartementje in de stad. Samen met haar beste vriend Mase, haar klasgenoten Levy en Alex, en haar beste vriendin Sophie begint ze aan een nieuw hoofdstuk in haar leven. Ma...