Ik heb gezien dat er een fout is gebeurt bij het uploaden, namelijk dat eerst hoofdstuk 30 komt, je zal even moeten doorscrollen om eerst hoofdstuk 29 te lezen. Sorry!
POV LEYLA
'Omg jongens, kom! Jullie zijn op tv!' Geschrokken van Sophie haar gegil schiet ik uit met mijn eyeliner. Mijn wing maakt nu een golfbeweging. Trendsetter alert! (Blijven hopen)
Boos loop ik de woonkamer in. 'Kijk, kijk!' Roept ze terwijl ze het volume van de televisie luider zet.
Gisterenavond stond de Lotto Arena van Antwerpen weer op zijn kop door de nieuwe tienergroep "Kick off".
De band die bestaat uit vier leden; drie jongens en een meisje, is in anderhalve maand gegroeid en ze hebben het al tot in de Lotto Arena geschopt.
Hun manager heeft de shows in Nederland, voor volgende week aangekondigd na de show, gisteren. U kunt vanaf morgen tickets bestellen.'Zo cool!' Gilt Alex
'Serieus?' Reageert Mase.
'We weten zelf maar van vanochtend dat we straks naar Nederland vertrekken. En hij heeft het gisteren al bevestigd?' Gaat hij verder.Daar heeft hij wel gelijk.
'Ley, wat is dat op je gezicht?' Vraagt Levy.
Ik kijk hem aan met een Hou-je-bek-blik.
'Doordat er een hysterisch kindje stond te gillen dat we op tv waren, ben ik uitgeschoten met mijn eyeliner. Daarom! Niet lachen!'
En ik gooi de eyelinerpen naar zijn hoofd, die blijkbaar hard aankomt.'Doe het goed, jongens!' Sophie zwaait ons uit tot we in de lift zijn gestapt met onze koffers.
Buiten staat een zwart gelakte limousine op ons te wachten met naast de chauffeur, Steve die vooraan zit.'Klaar voor een tour in Nederland?' Vraagt hij vanuit zijn raam als we aankomen bij de limo.
Ieder van ons knikt enthousiast en we nemen plaats in de grote auto.We zijn nog maar net vertrokken of ik ben alweer moe. We waren vannacht maar om half drie thuis en ik heb maar een paar uur geslapen. Ik leg mijn hoofd op Mase zijn schouder, die naast me zit. En zo val ik al snel in slaap.
Na een rit van twee uur, zijn we eindelijk aangekomen in het hotel in Amsterdam, waar onze "tour" begint. Als ik uit de limo stap zie ik het enorme hotel, dat er een beetje uitziet als een paleis. En aan de inkom staat het vol met journalisten. Waarschijnlijk is er naar de pers toe gelekt dat we in dit hotel gaan verblijven. Het voelt alsof we al mega bekend zijn, wat we in mijn ogen nog niet echt zijn. Steve probeert de journalisten af te wimpelen terwijl wij het hotel binnengaan.
Als we eindelijk aan de balie zijn geraakt staat er een jongen met ravenzwart haar, grijze ogen en keurig in uniform. Ik schat hem even oud als ik en op zijn badge staat: Student: Remy
'Hey Remy' Begroet ik hem. De jongen kijkt me vreemd aan. 'Hoe ken jij mijn naam?' Zijn lage stem is zacht en niet geforceerd. Ik wijs naar zijn badge. 'Zo ken ik je naam.' Verduidelijk ik hem. Hij grinnikt en schud zijn hoofd. 'Hoe kan ik jullie helpen?'
Ik laat me languit op het grote bed vallen. Ik heb het geluk om als meisje helemaal alleen te mogen slapen op een kamer, waar ik wel blij mee ben. Heb ik niet altijd zo'n gezaag aan mijn hoofd. Ik gooi mijn koffer op het bed en ga dan naar het balkon. Het uitzicht is adembenemend. Ik heb uitzicht op een park, met vooraan een grote fontein. De horizon is roze, waardoor het zicht nog mooier wordt, een beetje romantisch zelfs. Ik neem mijn telefoon en maak een foto die ik op mijn instastory gooi. Want in die paar maanden is het getalletje bij mijn volgers steeds blijven groeien en rijkt die nu al tot de 750K. Niet dat ik het zo speciaal vind. Ik vond mijn zielig account van 481 volgers ook prima.
Ik blijf nog even richting de horizon staren. Tot ik een deur hoor dichtgaan. Mase komt achter me staan. Ik herken zijn aftershave, waardoor ik me niet hoef om te draaien en dus in de verte blijf staren.
Na een tijd kucht hij. 'Het is uit.' Zegt hij koel. Mijn ogen gaan wijd open staan. 'WOW, opnieuw. Tussen wie is het uit?'
'Sophie en Jake' Hij spuwt de naam Jake vol walging uit. Onmiddellijk grijp ik weer naar mijn gsm en zoek het nummer van Sophie, maar Mase houd me tegen. 'Je hoeft niet te bellen, het gaat prima met haar.' Ik weet niet of mijn ogen nog wijder kunnen opengaan, maar als dat kon was het nu wel gebeurd. 'Hoe bedoel je? Het gaat prima met haar?! Het is uit, dan heeft ze een vriendin nodig die naar haar luistert.'
Hij legt zijn arm op mijn schouder en kijkt me even aan. En hij weet dat ik van die blik kippenvel krijg. Dus ik besluit me om te draaien en hem op het balkon achter te laten. 'Leyla, luister. Sophie heeft al iemand anders, zij heeft Jake gedumpt.' Dat veranderd inderdaad de zaak. 'Met wie?' Vraag ik nieuwsgierig. Hij kijkt even naar de grond en krabt in zijn nek. 'Mase, met wie?' Vraag ik dreigend.
'Met mij.' Die twee woorden maken mij oprecht blij. 'Echt? OMG, ik ben zo blij voor jullie!' Ik spring mijn bed op. 'Ik moet Soof facetimen!' Mase knikt en ik spring van mijn bed op zijn rug. 'Ik gun het je enorm.' Fluister ik in zijn oor. Het enige wat hij doet is glimlachen.
Ik ga weer op mijn bed liggen en bel Sophie. 'Vergeet je niet over een kwartier beneden te staan? We gaan naar de zaal voor een kleine repetitie.' Ik knik enkel, veel te druk bezig met het wachten tot Sophie opneemt.
'Hey Ley! Waarom bel je? Alles oké in Nederland?'
'Waarom heb je niks gezegd over dat het uit is met Jake?' Val ik met de deur in huis.
Even antwoord ze niet, en ik zie dat ze haar woorden moet afwegen. 'Ik moest alles eerst verwerken. Het is moeilijk, je weet wel.'
Ik rol met mijn ogen. 'Troela, doe niet zo zielig, ik weet dat je iets met Mase hebt.' En dan worden haar ogen even groot als die van mij daarstraks werden.
'Hoe weet jij dat?'
'Mase heeft het mij exact vier minuten geleden verteld.'Zeg ik trots terwijl ik het aantal minuten nog eens controleer op mijn horloge. Haar wangen worden knalrood. Dank u facetime voor de kwaliteit, ik had haar gezicht voor geen goud willen missen.
'Ik weet niet of er iets serieus uit gaat komen, dus zeg nog niks tegen Alex en Levy.' Ik schud mijn hoofd beslist.
'Soof ik heb repetitie, moet gaan. Doedels!'
'Byeeee'
En heel tevreden loop ik richting de receptie.
Heyyyy, vergeet niet te
-stemmen
-commenten
-volgenxoxo
Sil❤️
JE LEEST
Roommates with my crush
RomanceRoommates with my crush Leyla, een meisje van 16 woont op haar eentje in een appartementje in de stad. Samen met haar beste vriend Mase, haar klasgenoten Levy en Alex, en haar beste vriendin Sophie begint ze aan een nieuw hoofdstuk in haar leven. Ma...