POV LEVY
'Als in een date?' Bij het idee dat ik met Leyla op date mag gaan, laat mijn hart een sprongetje maken. Na onze kus heb ik haar gewoon niet meer uit mijn hoofd kunnen zetten. Alles draait om haar. En elke jongen die in haar buurt komt, maakt me stikjaloers.
'Wat jij wilt, ja misschien.' Ze kijkt me aan met grote ogen. Ze lijkt onzeker en breekbaar, bang dat ik haar ga afwijzen. Maar dit maakt haar vreselijk schattig. En zonder erbij na te denken zeg ik: 'Met alle plezier, my dear.'
Ze laat een kreetje en geeft me een knuffel, maar als ze merkt wat ze aan het doen is, laat ze me los.
'Sorry, dat was niet mijn bedoeling.' Mompelt ze.
'Geeft niet.' Antwoord ik. 'Ik vond het wel fijn.'Ik bekijk me nog even voor mijn grote spiegel. Ik beken, ik zie er wel goed uit.
Op de balletvoorstelling komen bijna alleen maar mensen van de hogere klassen, dus moet ik er iet of wat deftig uitzien.
Ik steek de hal over en klop op Leyla haar deur. 'Ley, we moeten vertrekken. Kom je?'En nog geen vijf seconden later gaat de deur open. Haar mooie bruine haar is licht gekruld en ze heeft een rode jurk met een split aan. En met haar zwarte hakken is de bijna even groot als mij. En onzeker frunnikt ze aan haar horloge.
'Je bent mooi.' Fluister ik bijna waarna ze hard begint te blozen.
Dan bekijkt ze mij. 'Jij ziet er ook niet verkeerd uit.' Ik geef als reactie een knipoog en ga naast haar staan. Ze haakt haar arm in de mijne en met een snel kloppend hart vertrek ik samen met haar.In de concertzaal neem ik haar jas aan en begeleid haar naar onze plaatsen. In de auto hebben we gepraat over vanalles en nog wat, net alsof we elkaar al jaren kennen terwijl dat nog maar een paar maanden het geval is. Maar toch voelt het al zo vertrouwd.
Ik neem plaats op de stoel naast haar wanneer het licht uitgaat. We zitten helemaal vooraan, dus wanneer Sophie opkomt heeft ze ons dan ook onmiddellijk gezien.
Leyla zwaait klein naar Sophie die lachend terugkijkt voordat ze begint met dansen. En ik ken niet veel van dans, maar het ziet er echt knap uit.
Heel subtiel leg ik mijn hand op het hand van Leyla, die me een warme glimlach schenkt, waardoor ik vanbinnen smelt.
Echt concentreren op de voorstelling lukt niet meer. Mijn hand tintelt en ik kan alleen maar naar haar kijken.
Als Sophie opkomt om te buigen gaan we tegelijkertijd rechtstaan en de rest van ons publiek volgt ons. Ik fluit op mijn vingers en ze zwaait blij naar ons. Als de voorstelling gedaan is trek ik Leyla mee naar buiten.
'Eindelijk frisse lucht.' Zucht ze. Haar mooie ijsblauwe ogen priemen in die van mij. Wanneer ik dichterbij kom, draait ze haar hoofd weg.
'Het was mooi hé.'
Ik zucht even, maar knik dan alleen maar en zo ontstaat er weer een akward stilte. Niet dat ik het erg vind. Deze stilte voelt ergens zo vertrouwd.Ik kuch even en wend me weer naar Leyla.
'Leyla, ik vond het echt leuk om met je mee te gaan. Je moet weten dat ik je echt graag zie. Wat eerder tussen ons gebeurd is, kan ik niet verklaren. Er was chemie en ik weet zeker dat jij dat ook gevoeld hebt.'Ik kijk haar afwachtend aan en ze lijkt even naar haar woorden te zoeken.
'Ik-... euh Levy.' Hakkelt ze.
'Ik ben niet zo goed met woorden.' Probeert ze dan.
'Maar ik kan het wel anders uitleggen.' Ik kijk haar verward aan. Wat bedoeld ze nu?'Ley, wat wil je nu z-...'
Ik kan mijn zin niet afmaken want op dat moment voel ik 2 tedere lippen op die van mij. Geloof het of niet, maar een bom van kriebelende gevoelens ontploft in mijn buik. De eerste keer dat er zo een bom ontploft, maar het voelt fantastisch.Ze vraagt toestemming die ik haar direct geef. Onze tongen smelten samen en het voelt alsof de rest van de wereld even vervaagd.
Maar één ding weet ik zeker: ik zie dit meisje graag.
En newsflash: Badboy Levy is voor de eerste keer echt verliefd.
Kort hoofdstukje!
Met nieuwjaar komt een nieuw hoofdstukje online.
Vergeet niet te stemmen en een fijne kerst🎅🏻 aan iedereen gewenst! 🎉
Xoxo Sil❤️
JE LEEST
Roommates with my crush
RomanceRoommates with my crush Leyla, een meisje van 16 woont op haar eentje in een appartementje in de stad. Samen met haar beste vriend Mase, haar klasgenoten Levy en Alex, en haar beste vriendin Sophie begint ze aan een nieuw hoofdstuk in haar leven. Ma...