Deel 7

3.8K 74 12
                                    

POV LEYLA

Ik word wakker door Sophie die in mijn oor staat te roepen. Ik schiet recht en kijk haar boos aan. 'Is het de bedoeling dat ik doof moet worden ofzo?!' Ze schudt haar hoofd. 'Kleed je aan, vandaag de eerste schooldag.' Zegt ze zangerig. Waarom is zij altijd zo vrolijk?

Na een kwartier in gevecht te zijn geweest met mijn kleerkast kies ik voor een blauw jurkje met mijn zwarte Vans onder. Ik neem snel mijn Gucci tas en loop de keuken in. Ik scan de ruimte op zoek naar de koffiemachine. Als ik op het juiste knopje duw kijk ik aandachtig hoe de koffie mijn tas in loopt.
Plots voel ik een kusje op mijn wang. Ik draai me wild om bekijk in de helderblauwe ogen van Levy. 'Goedemorgen sunshine. Goed geslapen na Teen wolf?' Damn die ochtendstem is zo verdomd sexy!
Ik ontwaak uit mijn trance en richt me weer op mijn koffie. 'Ja ging wel, jij?' Hij haalt zijn schouders op. Ik neem mijn tas koffie en zet mij aan de keukentafel. Levy komt met een bord vol met boterhammen voor me zitten. Hoeveel eet hij wel niet? 'Moet jij niet eten?' Ik schud mijn hoofd. 'Koffie is goed genoeg voor mij.' Hij wilt zijn mond openen maar sluit hem dan weer alsof hij weet dat als hij nu aan een discussie begint, dat ik die sowieso win.

'Hey Ley!' Mase komt de keuken binnen en geeft me een knuffel. 'Laat me maar los, ik wil nog levend op school geraken.' Hij laat me los en grijnst even.

Ik kijk door het raam naar buiten te staren naar de regendruppels die op het raam vallen. Ik zit zoals gewoonlijk bij Mase in de auto en tijdens de rit is het stil. Sophie ging met vriendinnen met de fiets naar school en Levy en Alex gingen elk met hun eigen sportwagen om hun ego niet te schaden.
Ik ga rechtzitten als "Shape of you" op de radio komt. Mase grinnikt en draait aan de volumeknop.

The club isn't the best place to find a lover
So the bar is where I go
Me and my friends at the table doing shots
Drinking fast and then we talk slow
Come over and start up a conversation with just me
And trust me I'll give it a chance now
Take my hand, stop, put Van the Man on the jukebox
And then we start to dance, and now I'm singing like
Girl, you know I want your love
Your love was handmade for somebody like me
Come on now, follow my lead
I may be crazy, don't mind me
Say, boy, let's not talk too much
Grab on my waist and put that body on me
Come on now, follow my lead
Come, come on now, follow my lead
I'm in love with the shape of you
We push and pull like a magnet do
Although my heart is falling too
I'm in love with your body

Als het liedje bijna gedaan is komen we op school aan. Ik stap langzaam uit de Mercedes van Mase en loop achter hem aan. 'Mase, laat me niet alleen achter hé.' Hij wiebelt even met zijn wenkbrauwen. 'Nee hoor, ik zal bij je blijven.'

We lopen naar de receptie en een oude vrouw met blond stro-haar kijkt ons aan. Mase neemt de leiding en leunt nonchalant tegen de balie. 'We zijn nieuw.' Is het enige wat hij zegt. Ze knikt en tikt wat op haar computer. 'Namen?' 'Mase Brucend' Ze knikt en kijkt dan naar mij. 'Euh, Leyla Herron.' De mevrouw neemt een stapel papieren en geeft ons elk een sleutel. 'Dit is de sleutel van jullie locker. Hier zijn jullie roosters, jullie hebben geluk. Jullie zitten in dezelfde klas. Veel succes.' Nadat ze het zei draaide ze zich weer naar haar computerscherm. Een zucht van opluchting verliet mijn mond.

Na een half uur zoeken sta ik eindelijk voor het juiste lokaal. De bel is al een kwartier geweest maar als "nieuwe" kan ik me dit wel permitteren de eerste schooldag op een nieuwe school. Mase recht zijn schouders en zet zijn "stoere" blik op. Ik volg zijn voorbeeld en zonder te kloppen lopen we naar binnen.

Heel de klas kijkt ons aan en ik voel me niet meer zo groot als net. Ik herstel me snel en kijk bitchy de klas rond. 'En jullie zijn?' Ik kijk naar de leerkracht die ons geïrriteerd aankijkt. Hij is een eind in de twintig, gok ik. 'De nieuwe.' Zegt Mase simpel. De leerkracht rolt met zijn ogen. 'Ik ben meneer Mendess. Stellen jullie je even voor?' Ik zucht luid, misschien iets te luid want Mendess kijkt me arrogant aan. Mase had zich blijkbaar niet voorbereid want hij keek me verward aan. Ik daarentegen heb de hele nacht gedacht aan wat ik zou zeggen op dit soort momenten. 'Ik ben Leyla Herron. Ik ben 16 en dit is Mase. Tot zover het voorstellen.'
Ik trek zonder te kijken Mase mee naar twee plaatsen achteraan in de klas. Onderweg kijken een paar meisjes naar Mase en daarna vuil naar mij. Ik kijk eens vuil terug en plof neer op de plaats in het hoekje van de klas. Dan draait iemand zich om, die ik nog niet had zien zitten. Levy.

Heyyyy
Sorry dat het zolang duurde voor een nieuw hoofdstukje!
Xoxo Sil❤️

Roommates with my crushWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu