[4]...bütün duyular ile yaşamak...

6.5K 367 54
                                    

Dudaklarımı çevreleyen bir gülümseme ile odada dolaştım. Herneyse, yanlış birşey yapmamışım. Elhamdülillah.

Sokağı boylu boyunca yürüdüm. Bazı günler ve bazı anlar oluyor ki, bütün etrafında olan biten her şeyi, insanları vs. hepsini yok saymak istersin.

Bu gibi zamanlarda insan kendini kötü hissediyor, sanki boğuluyor gibi.
Gerçek şu ki, bir müslüman böyle anlarda Allah'ın Azze ve Celle şu sözlerini düşünmelidir:

🌸Muhakkak ki âhiret senin için dünyadan daha hayırlıdır.🌸

🍀Duha Suresi 93, 4üncü Ayet🍀

Ayrıca, nacizane ben öyle bir insanım ki, böyle anları analiz yapmak için kullanırım.

Bir insan yığını düşünün ki, herkes başka türlü davranıyor, başka tepki gösteriyor ve hissettiklerini başka başka dile getiriyor. Hiçbir an otobüse binen insanları izlemlemekten daha iyi değildir.


Bütün bu itişenler vesaire...

Bir insanın karakteri hakkında çok şey anlatır böyle anlar. Böyle bir anı o gün elhamdülillah izlemleme imkanı tanındı.
Tramvayı beklerken öğrenci, yaşlı insanlar ve işe gidecek olan insanlar biniyordu otobüse.

Öğrenciler birbirini ezerken çok azı yaşlılara dikkat ederek bindi.
İşe gidecek olanlar olabildiğince küçük çocuklardan uzak durarak bekliyordu. Yaşlılara oturabilecekleri yer ancak gençlerden vicdan sahibi olan biri çıkar ve yerini teklif ederse çıkıyordu.

Sonuç olarak; koca bir insan yığını içerisinde sadece bir kaçı birbirine dikkat ederek biniyordu.
Yaşasın egoist yaşam!

Böyle zamanlarda düşünceler beni içine çeker ve bırakmazdı. Ehli beyti düşünürdüm. Peygamber efendimizin, aleyhisselatu vesselam, ve ashab-ı kiramın zamanlarını.
İstemsizce gülümsemek zorunda hissettim. Halife olan Hz. Ömer ibni Hattabı düşündüm. Kesinlikle sinirli bir şekilde dikkatsizlere çıkışırdı. Allah-u âlem, eksik olan onun adalet duygusudur. Yada Halife Ebu-Bekir'in sabrı. Kendi kendime hayal ederken bir kardeş koşarak geldi. Otobüs şoförüne baktı, sonra otobüsün içerisine baktı ve dura kaldı.

Nedenini tahmin edebildiğimde kıza gülümsedim, ki o da bana gülümsemişti. Bugünün şartlarında müslüman kızlar otobüslere bindikleri zaman ayakta durmaları, ve hatta sıkış tıkış durmaları gerekebiliyor. Kardeşin davranışlarında kendi karakterimi gördüm. Onun gibi bende Otobüse veya herhangi bir toplu taşıta binip başka yabancı insanlar arasında dip dibe durmak istemezdim.

Bazı insanlar şimdi düşünebilir, ne kadar da elit bir insan bu ama hakikat şöyledir...
Tesettürümü giymemin nedeni karşı cinse dönüp bakacak bir neden bırakmamak içindir...

Nasıl olur da aynı tesettür ile gençler ve erkeklerin yapışık durduğu bir Otobüse binmeyi normalleştirebilirim?

Allah Azze ve Celle bizleri böyle anlardan muhafaza eylesin ve bize her daim bir çıkar yolu göstersin.
(Âmin, Allahümme Âmin)

Tramvay gelince tren istasyona doğru yola çıktım. Orada da treni yaklaşık 10dk geçiktiği için bekledim. Herzamankinden farklı olarak bu defa kulaklarımı doğaya adadım. Insanları dinlemekten bin kez daha iyi geldiği oluyordu.

Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin