Geriye kalan ise ben ve evlilik hakkında hiç düşünmemişken düşünmek zorunda kalan bir beynim.
Tam tersine, bugün iki kişi benimle evlilik hakkında konuşmuştu. Zorunlu olarak istemeden de olsa evlilik konusu artık benim için günceldi...Ertesi sabah bugünkü cami sohbeti için konuyu hazırladım. Kızlar da bugün gelecekti, birlikte "Namaz" hakkında konuşacaktık.
Notlarımı seçip düzenlemiştim. Hem Kur'an'dan okumak istiyorum hem de hadisler ile açıklayıp sonunda alimlerin sözleriyle kapanışı yapmak istiyordum.
Sabah namazından sonra kahvaltıyı hazırlayıp şehzademi uyandırdım. Hep birlikte kahvaltı ettiğimiz sırada babam bana bir veya iki bakış attı, tam olarak tanımlayamadığım bir bakıştı.
Herneyse, ben de bugün bir sohbet yapacağımı anlattım. Babam onaylayarak
"İyi düşünmüşsün kızım."
dedi.
"Teşekkür ederim baba."
Toplamak isterken annem izin vermedi. Sohbeti tekrarlamamı istedi ve beni gönderdi.
Söylediği gibi de yaptım. Kur'an'dan ayetleri düzenleyip her birine uygun hadisleri de yanlarına koydum.
(...)
Zaman geçmiş ve ben de toparlamıştım. Camiye gelince herşeyi hazırlayıp rahleleri daire şeklinde dizdim. Bu şeklide birbirimizi görebilecektik.
Herşeyi tekrar edip derin bir nefes aldım çayı koymuştum kızlar da biraz sonra gelirdi.
(...)
Elhamdülillah tüm kızalar gelmişti. Başında herkese konuyla ilgili bilgilendirmek isteyip istemediklerini sordum, kimseyi zorlamak istemiyordum.
İyi ki de tüm kızlar sevinip onaylamıştı konuyu. Herkes oturuduğunda tam ben başlamak üzere iken yanımdan biri bir hışımla geçip boş kalan yere oturdu.
Amineyi tanıdığımda ise gülümseyip onun da bana karşılık vermesini izledim.
"Esselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu sevgili kardeşlerim."
"Bugün sizinle daha önce de dediğim gibi Namaz hakkında konuşmak istiyorum. Bu konu belki de birkaç kişi için tamamıyla açık ama bugün inşaAllah birlikte 5 vakit namazın önemlerini konuşmak ve açıklamak istiyoruz."
"InşaAllah başlıyoruz, lütfen bir sorunuz olduğu zaman hemen elinizi kaldırın."
Herkes onayladıktan sonra başladım.
"Eger biri bize, "İslam nedir?" diye sorsa normalde bizler böyle cevap veririz: "İslam namazdır".
"Bir din namaz üzere kurulur. Çünkü namaz bir dua bir ibadet şeklidir. Bu yüzden de Efendimiz aleyhissalatü vesselâm şöyle buyurmuştur:
.Namaz dinin direğidir.🥀
.İnsanlar Allahu teâlâyı tanımak için yaratılmıştır ve bunun en iyi göstergesi, Allah'ı tanıdığını ve O'nun varlığından haberdar olduğunun en iyi göstergesi, namazdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)
SpiritualEsselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu akhiler uhtiler ve diğer okuyucular! . Bu hikaye bir genç kızın hikayesidir, kendisi bu modern yüzyılda dinî bütünlerine ve değerlerine sadık kalmak isteyen, almanyada yaşayan bir kızçedir. . Benim adı...