Bir saat sanki on dakika gibi geçmişti. Hızla kadını takip edip muayene odasına yürüdüm, halen okuyup öğrenme şerefine nail olduğum hakikatlerin etkisi olan düsüncelerimdeki sis sanki zihnimin her zerresini hafifçe okşayarak beni kendime getirmeye devam ediyordu.
"Merhaba Sare hanım, ben Doktor Diehl (Alman ismi). Öncelikle acil hatası olarak muayene edilmiş ardından taburcu edip sizi kan değerlerinizden dolayı bize yönlendirmişler, öyle mi?
"Evet, öyle."
"Tamam, meslektaşım sizi bize yönlendirerek giriş işleminizi yapmış, sizin bilmeniz gereken burası her ikimizin de ortaklaşa çalıştığı bir muayenehane olması. Bu da demek oluyor ki meslektaşım Karın ve iç organlardaki cerrahi işlemlerle ilgili uzman benim ise uzmanlık alanım kan ve kan değerleri, kan testleridir. Belki görmüşsünüzdür, yan tarafta diyaliz odamız bulunuyor, yani sizin de duruma göre takviye ye ihtiyacınız olduğu zaman tedaviniz orada gerçekleşecektir. Buraya kadar sorunuz var mı?"
Dağılan ve bir anda gelen bütün bilgileri can havliyle anlayıp zihnimde yeri olan rafı bulmaya çalışırken bu işlemi hızlandırıp anlayınca başımı salladım ve ekledim "Bana hastahanede Demir eksikliğimin olduğu söylendi.", dedim.
"Evet."
"Tam olarak tedavi olarak ne düşündüğünüzü sorabilir miyim?"
"Şimdi sizin meslektaşıma bildirdiğiniz üzere öncelikle Demirserumu dediğimiz bir serumu seçmişsiniz, bunun alternatifi ise kan verilmesiydi. Benim de düşüncem bu yönde. Kanınızdaki hemoglobin değeri 8.5 ve bu çok düşük bir değer. Genç kadınlarda adet döneminden dolayı çok kan kaybı gerçekleşir dolayısıyla bazı kadınlarda sıkça Demir eksikliği çıkabilir ama sizdeki Demir eksikliği aşırı derecede düşük olduğundan kandaki hemoglobin değerliniz de bundan etkilenerek düşüyor, bizim bu noktada bakmamız gereken bu kadar çok Demir eksikliğinizin kaynağını bulmak."
"Tamam."
Bizim düşüncemiz şu yönde; size bahsi geçen Demir serumunu verelim ve bu işlemi 6 haftaya yayalım. Yüksek dozajlı tek seferlik serumu verdiğimizde vücut uzun zamandır eksikliğini bildiği demiri alerjik tepkiyle atmaya çalışabilir sizde bu ihtimali yüzde yüz bilemediğimiz için sizin de iyiliğiniz ve vücudunuzun bu duruma yavaş hazırlanması için böyle başlayalım."
"Ne tür bir alerjik tepki olabilir?"
Tabi böyle bir tepki illa olması gerekmiyor ama olasılığı var. Alerjik tepkiler her vücutta değişir, bazen derinin üzerinde beneklenme olur, bulantı, kusma ve diğer düşük olasılıklı tepkiler. En iyisi adım adım ilerlemek Sare hanım, artık bize emanetsiniz."
Bana hafifçe gülümseyen doktora bende başımı sallayarak karşılık verdim.
"Tamam, başka sorunuz var mı?"
"Hayırlı, teşekkür ederim."
"Pek ala. O zaman lütfen bu reçeteyi alıp gelin, serum sıvısının içerisine konacak demir takviyesi."
"Yaparım, teşekkür ederim."
"Tabi, ne demek"
Başımı sallayarak odadan çıktım. Bu durumda tekrar işe başlamaktan başka çare yoktu, daha fazla işten geri kalamazdım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)
SpiritualEsselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu akhiler uhtiler ve diğer okuyucular! . Bu hikaye bir genç kızın hikayesidir, kendisi bu modern yüzyılda dinî bütünlerine ve değerlerine sadık kalmak isteyen, almanyada yaşayan bir kızçedir. . Benim adı...