İlk dört ayet zafer sözü veriyordu. Bende devam okuyarak Kudüs için kalplerinden korku hissi alinmiş gibi canını feda eden kardeşler için ferahlık vesilesi olması için devam okudum.
Babam çoktan gitmişti. Onu neden yolcu etmediğimi anladığını umdum. Okumaya dalıp giderken ancak gözümün ucundan birinin yanıma oturduğunu gördüm ve ayetin sonunda durdum.
"Sadak Allah-ul azîm."
Hureyre'ye yüzümü cevirdim, yanımda oturuyor ve Kur'an a bakarak hangi sureyi okuduğuma bakıyordu
"Devam oku, bende takip edeyim."
Çok kısa bir an gülümseyip devam okudum, yavaş yavaş. Birlikte okuyorduk, arada Hureyre hatalarımı düzeliyordu.
(...)
🌸وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَاَنْتُمْ تُتْلٰى عَلَيْكُمْ اٰيَاتُ اللّٰهِ وَف۪يكُمْ رَسُولُهُۜ وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللّٰهِ فَقَدْ هُدِيَ اِلٰى صِرَاطٍ مُسْتَق۪يمٍ۟🌸
🌸Size Allah'ın âyetleri okunup dururken ve Allah'ın Resûlü de aranızda iken dönüp nasıl inkar edersiniz? Kim Allah'a sımsıkı bağlanırsa, kesinlikle o, doğru yola iletilmiştir.🌸
Ali-İmran Suresi 3, Ayet 101🍀
Yüzümü göğe doğru kaldırıp baktım. Ya Allah, subhanahu ve te'ala, bizlere ihlas nasip buyur, ilim ver bize, şüphesiz Sensin sonsuz ilim sahibi olan.
"Sare geç oldu artık. Sende uyumaya gelmek ister misin?"
Bana doğru odadan içeri baktı. Mescitte bir tık daha fazla huzur ve dinginlik vardı benim için. Subhanallah artık o kadar çok şeyle meşguluz ki zaman zaman kendi düşüncelerimizi duymuyoruz. Halbuki kendi içimize dönsek, biraz düşüncelerimizi duysak onları gerektiği zaman terbiye etsek, vallahi o zaman Allah'a daha da yaklaşırdık.
O kadar çok istiyoruz ki, insanlara yakın olmayı, sırlarına vakıf olmayı, ailemize, kardeşlerimize ve arkadaşlarımıza yakın olmak. Neden böyledir ki? Bu ilgi ve alâkayı Allah'a subhanahu ve te'ala versek hakkımızda mutlaka en hayırlısı olacaktır. Yanlız yaşayan bir insan Allah-u teâlâ'yı yanında hissederek mutlu olur ve bunun bilincinde yaşar. Doğru ya, o zaman zaten yanlız değildir ki.
Aslına bakırsa kimse yanlız değildir, bu bir gerçek. Allah bizimle, ama biz birbirimizi aşağılamakla meşgulüz. Diğerini görünürde olan hal ve hareketlerinden dolayı küçümsüyor bazı zamanlar hor görüyoruz hattâ. Halbuki düşüncelerimiz bu kadar hızlı ve kontrolsüz oluşmamalıydı.
Diyelim ki bir adam eşini bir odada görüyor. Karanlık, ama nasıl. Ağzı kapatılıyor, üzerine bastıran bir el. Yatırmışlar bir de. Önünde de bir adam, elinde bıçak. Kadını tutan yanında da birkaç kişi var diyelim.
Adam ne yapar? Bağırır. Kendinden geçer, hanımını kurtarmaya çalışır."Durun! Canını yakmayın. Dur!"
Bir işkence görecektir o adam, belki bir tecavüz.
Biz şimdi ne yaptık? Aceleci davrandık. Hızlı hüküm verdik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)
EspiritualEsselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu akhiler uhtiler ve diğer okuyucular! . Bu hikaye bir genç kızın hikayesidir, kendisi bu modern yüzyılda dinî bütünlerine ve değerlerine sadık kalmak isteyen, almanyada yaşayan bir kızçedir. . Benim adı...