"Birlikte düşünüp istişare edelim bir bakalım abin neler sever, ne yapsak daha mantıklı olur. Ve ee...Hureyre parfüm kullanmaz Aminecim, o esans kullanır ben de öyle.", ona umudunu yitirmemesi için gülümsedim o da tam o an elinin avucuyla alnına bir şaplak attı, "Doğru yaa!".
Birlikte Hureye için neler düşünebiliriz istişare ettik ki bu sırada ben özellikle bu düşüncelerin en yakın akrabalar arasında kalmasına özen gösterdim. Bu konuda kararlılık göstermem Hureyre'yi tanıdığımdan ve yabancıların varlığında kendini ne kadar rahatsız edilmiş hissedeceğinden kaynaklıydı. En iyi ihtimalle ailelerimizden en yakınlarımız ve olması kaçınılmaz ise camiden çok ama çok samimi arkadaşlar katılmalıydı. Öncelikle birlikte yemek konusuna odaklanarak bir yemek menüsü araştırdık. Hureyre yemek yemeği her ne kadar sevse de çoğunlukla ev yapımı yemekleri tercih ediyordu. "O zaman yemek sende, tamam mı?", bu sırada düşünmeye devam eden Amine bir anda aklına çok bir fikir gelmişcesine gözlerini büyütüp oturduğu yerden anlık heyecanla kalkıp tekrar oturdu. Sonra hemen salona yürüdü ve benim neler oluyor diye sorduğum soruyu yanıma dönene dek kalktığı yere emanet etti. Yanıma döndüğünde elinde Kur'an-ı Kerim'in meal-i şerifi vardı, içimde geldiğinden o ana dek bu denli merak ve heyecan bir hışımla kalkışmamıştı. Masada ikimizin de ulaşabileceği şekilde aramıza koydu ve işaret ederek sonunda merakla beklediğim konuyla ilgili bağlantıyı açık etti;
"Ya şimdiden itibaren her gün doğum gününe dek birkaç ayeti günün ayeti olarak kâğıtçıklara yazsan ve bir minik kavanoza koysan böylelikle her sabah kalktığında işe gitmeden veya gün sonunda isteğe göre birimi açsa okusa Allahı ansa senden de bu hediye için razı olmasını dilese? Hem hayra vesile olursun hem de Allahu alem dua alırsın.", hayranlıkla ve etkilendiğimi belli eden gözlerimdeki parıldama ile önce ona sonra da Kur'an-ı kerime baktım. Hakikaten de bu çok faydalı ve hayra vesile olacağım bir fikirdi. Başımı sallayarak onayladım ve Rabbimin bana en güzel sadık ve güvenilir yoldaş olarak verdiği Kitabı öperek alnıma koyup düşüncelerim için gözlerimi kapattım. Elhamdulillah ki Allah bu kadar ufak ve önemsiz sayılan düşüncelerde dahi aklımıza gelen ilk çare, ilk seçim ve ilklerin de ilki.
"Almak istediği bir kitap vesaire var mıydı peki, okuma listesi gibi mesela?", başımı iki yanıma salladım çünkü bu konuda bir bilgim yoktu. O benim gibi romanları çok nadiren okurdu, aslında onu hatırladığım kadarıyla sadece tefsir okurken görmüştüm. Buna ek olarak aklıma ona bir gün bu konuda yönelttiğim soru geldi; neden başka kitapları da okumaktan kendini alıkoyduğunu sormuştum o da bana bahsi geçen kitaplar halk arasında her ne kadar kaliteli ve önemli görünse de okumama sebebini bana su sözlerle açıkladı; "Sare, benim icin gerçekten önem taşıyan tek şey islami akidemdeki eksikliklerin farkına vararak onları onarmak ve bunun için elimden geleni yaparak yaşmak. Bu uğurda son nefesime kadar kendimi geliştirip kendimin en iyi ve Allah'in benden en hızlı razı olacağı dereceye son nefesime kadar ulaşmak istiyorum. Seninde bildigin üzere insan nasıl yasarsa o sekilde ölür, öldüğü gibi de dirilir. Allah bizleri imanımızdaki noksanlıklardan emin eylesin.
Bu konuşmanın ardından Hureyre'nin her zaman islamın insana uygun gördüğü ahlak ve davranışları araştırdığını ve bu konular hakkında kitaplar okuduğunu gördüm. Allah'a kullukta onda her zaman biraz daha layık olma isteği gördüm. Bu konularda bu denli ciddi oluşu bana çoğu zaman sanki sürekli düşünceli oluşunun bu sebepten olduğunu düşündürüyordu. Geleceğimiz için endişeliydi, bunu fark etmek o kadar da zor değildi ama benim tahmin ettiğim gibi sadece ikimiz için endişelenmiyor, aksine bu endişesi ümmet-i Muhammedi de kapsıyordu. Mü'minler için endişe etmek esasında hepimizin unutmaması gereken kardeşlikte ve kardeş olmakta ilk adımdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)
SpiritualEsselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu akhiler uhtiler ve diğer okuyucular! . Bu hikaye bir genç kızın hikayesidir, kendisi bu modern yüzyılda dinî bütünlerine ve değerlerine sadık kalmak isteyen, almanyada yaşayan bir kızçedir. . Benim adı...