"Şimdi, neden erkek arkadaşı yapmak yasak?"
Sorunun bende sebep olduğu şaşkınlıkla ona baktım...
"Yani...senin kast ettiğin erkek ile dostane bir şekilde mi arkadaş olmak yoksa romantik sevgi bağı ile arkadaş olmak mı?"
Kısa bir süre düşünüp biraz kızarmış yanakları ile kafasını salladı.
"Hangisi için kafanı salladın?"
"İkincisi için..."
"Tamam. Şimdi öncelikle utanması gerektiren hiçbirşey yok. Bu soru tamamen normal ve olağan bir soru. Bir yasak için sebebi bilmezsen neden yasak olduğunu anlayamazsın.
Bir yasa misali, o yasa seni tam olarak hangi durumdan korumak için var, bunu bilmen gerekir. Eğer insan öldürmek yasak olmasaydı, nedeni her ne olursa olsun, o zaman hepimiz tehlike altında olmaz mıydık?""Yani?"
"Yani Allah subahnahu ve teâlâ seni koruyor."
"Nasıl yani? Demek istediğim...birini sevdiğim zaman kendimi iyi hissediyorum ya. Mutluluk hormonları vs vs işte."
"Evet, tabiki öyle. Zaten sevmek asla yasak değil. Birini sevmek yasak değil. Önemli olan, hangi çerçeve içerisinde birini sevdiğin. Düşünsene: çok alımlı genç bir deli kanlı ile bir ilişkin var. Birbirinizi o kadar çok seviyorsunuz ki. Ne kadar sürer bu durum sence?"
"Bilmem ki. Bir kız arkadaşımın ilişkisi 2 ay sürmüştü."
"Tamam. Ya sen bir çocuğu delicesine sevseydin ve o çocuk 2 ay sonra seni bıraksaydı, ilişkiyi bitirseydi?"
Gözlerini belerterek cevap verdi
"O kadar çok üzülürdüm ki. Hem de onu o kadar sevdiğim için aşk acısı çekerdim...belki ağlardım bile."
"Aynen öyle. Bu demek oluyor ki, Allah seni yıpranıp zarar görmekten, üzülmekten koruyor. Hep ilişkiler bir diğerinin ayrılması ile bitiyor. Geriye kalan paramparça oluyor."
"Ama evlilikler de yıkılabilir, öğle değil mi?"
"Evet, bu doğru ama islâmî bir taban üzere yapılmış bir evlilik söz konusu ise bu başkadır. Belediye nikâhı ile belediye ve hükümet evliliği tasdik edip kabul eder. Ve islamî bir evliliği Allah huzurunda kabul eder. Bu durumda kişiler birbirlerini Allah için sevmeye söz verir. Yani hem bu dünyada hem ahirette olan hayat içindir. Bir insan bir diğerini ne kadar sevip ebediyetini bile o kişiye adayabilir?
Anlam olarak ne kadar başka olduklarını anladın mı?"Kaşlarını kırışırması bir başka bir başka misal sunmama yol açmıştı
"Bir gün evlendiğinde sevilmek istersin değil mi?"
"Evet. Bu yüzden evlenilir zaten."
"E o zaman eşinin senden önce 7 ilişkisi olmuş olsa ve hatta belki senden çok tecrübe ve bilgisi olsa kendini nasıl hissederdin?"
"Bilmem ki. Sürekli kendimi geliştirmem gerekirdi, ona layık olmak için."
"Onun ölçülerine denk olmaya çalışıp mutlu etmek isterdin. E peki bir tek kişiyi bekleyip o zamana dek kendini koruman daha iyi olmaz mıydı? Onula evlendiğin zaman ikiniz de toy...her birlikte yaptığınız paha biçilmez bir değer sahibi olsa...daha da değerli olmaz mıydı?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahiret eşim ol...(Bitti - Düzenleniyor)
SpiritüelEsselamu aleyküm ve rahmatullahi ve berekatuhu akhiler uhtiler ve diğer okuyucular! . Bu hikaye bir genç kızın hikayesidir, kendisi bu modern yüzyılda dinî bütünlerine ve değerlerine sadık kalmak isteyen, almanyada yaşayan bir kızçedir. . Benim adı...