BÖLÜM 8

224 9 0
                                    

Can hala bana beklentiyle bakarken hiçbirşey demeden sınıfa çıktım. Bunun olmaması gerekiyordu. Benim birisiyle bir ilişki yaşamam demek okul hayatımın bitmesi demekti. Eğer abilerim öğrenirse beni okutmazlardı. Bu düşüncelerle kafamı sıraya koyup uyumaya çalıştım. Saçımda bir el hissedince gözümü açtım. Hoca derse gelmemişti can ise yanımda oturmuş saçımla oynuyordu. Kafamı kaldırıp can'ın gözlerine baktım. Bana beklentiyle bakıyordu aslına bakarsak ben bu zamana kadar kimseye aşık olmamıştım aşk nasıl birşey bilmiyordum ama can bana her baktığında içim bir tuhaf oluyordu eğer can'a daha fazla bağlanırsam ikimizde çok üzülürdük. Can ona birşey söylememi bekliyordu. Sonunda ne olursa olsun ben onu üzemezdim bunu ona yapamazdım. "Bak can benden uzak dur tamam mı sevme beni" dedim ve zaten son ders olduğu için çantamı alıp eve döndüm.
Eve geldiğimde yunus abim yoktu anneme nerde olduğunu sorduğumda çalıştığı yerde bir sıkıntı olduğunu ve apar topar tekrar geri döndüğünü söylemişti.
Hemen üstümü değişip yemek yapmaya başlamıştım bir yandan da müzik dinliyordum.
"sana ağlayan kimdi
seni kim candan sevdi
Ne hale düştük şimdi
gözyaşlarım anlatır"
....
Yemegimi yedikten sonra sigaramı alıp odamın balkonuna çıkmıştım. Kafamı kaldırıp gökyüzüne baktım. Ne zaman üzgün olsam gökyüzüne bakıp derin bir iç çekerdim. Odama geri dönecekken aşağıda bana bakan can'ı gördüm. Sigara içiyordu. Bende bir sigara daha yakıp ona bakmaya başladım. Tam içeri gidecekken sessiz bir şekilde "aşağıya gelir misin seninle konuşmak istiyorum lütfen son kez" dedi. Birşey demeden içeriye anneme bakmaya gittim. Uyumuştu. Üzerime bir hırka alıp sessizce evden çıktım. Binadan çıkınca can bana doğru geldi " gelmezsin sanıyodum geldin" dedi heyecanla. onunla son kez konuşucaktım canımın yanacağını bile bile. iki yanıma baktım kimsenin olmadığını görünce rahat rahat konuşabilmemiz için evimizin biraz ilerisinde olan parka doğru yürüdük. Ben çimlere bağdaş kurup oturunca oda aynını yaptı. Ben yanıma sigara almayı unuttuğumu hatırlayınca can'ın yeni yakmış olduğu sigarasını elinden alıp içmeye başladım. Kendine de bir sigara yakarken gözlerime baktı. Sigaramdan bir duman çektikten sonra konuşmanın zamanı olduğunu düşündüm çok fazla vaktim yoktu annem her an uyanabilirdi o yüzden konuşmaya başladım."Can sana saygı duyuyorum ama seninle olmaz ben seninle sevgili olamam. Bu söylediklerim canını yakacak biliyorum ama gerçekler bunlar. Git kendine seni sevecek birini bul benden uzak dur sevme beni" dedim. Söylediklerim bittiğinde can bana hayal kırıklığıyla bakıyordu. Biliyorum kalbini çok kırdım ama ona bunu yapamazdım abim gerçekten onu yaşatmazdı. Son kez can'a bakıp eve döndüm.
.....
Üstümde birinin zıplamasıyla ve aynı zamanda kulağımın dibinde bağırmasıyla sinirle gözlerimi açtım. Yeğenim resmen üzerimde zıplıyordu. Onu kaldırıp yatağa yatırdım ve gıdıklamaya başladım yeğenim kahkahalarla gülerken aynı zamanda bana laf yetiştirmeye çalışıyordu. "Teyze yapma teyze kaynım ayrıdı teyzeeee. Anneee gel kuytayy benii teyzem beni gıdıklıyoooo" diye bağırıyordu. Ne olduğunu anlamadan bu sefer ablamla yeğenim bir olmuş beni gıdıklamaya başlamıştı. Gülmekten resmen kıpkırmızı olmuştum her yerimden tikim vardı ve ablam bunu çok iyi kullanıyordu. Bugün haftasonu olduğu için okul yoktu ablamlar bize gelmişti. Banyoya gidip elimi yüzümü yıkadıktan sonra mutfağa ablama yardım etmeye gittim beraber kahvaltı yaptıktan sonra yeğenim parka gidelim diye tutturmuştu el mecbur bende onu parka götürüyordum. Parka geldiğimizde yeğenim hemen oynamaya başladı bende boş bir bank bulup oturdum. Yeğenim elif'e bakarken tam oturduğum bankın karşısında el ele oturan can ve bir kızı gördüm. Neden canım yanıyordu ki ben istemiştim böyle olmasını. Bakma sera o tarafa bakma bakmaa diye kendi kendime söyleniyordum. Sonra birden kız can'ın yanağını öptü. Ben dalmış onlara bakarken yanağımda küçük bir el hissettim. Elif gözlerimi silip "Teyze ağyama aykadaşın yokşa bizle oynayabilirsin" dedi şirin şirin. Hemen kendimi toparlayıp elif'e döndüm. "Ağlamıyorum ben teyzecim gözüme toz girdi ondan böyle oldu" diye açıklama yaptım. Elif elimden tutup beni salıncakların olduğu yere götürdü. Elifi sallarken can kulağıma " biraz konuşalım mı" diye fısıldadı. Elifi arkadaşlarının yanına gönderip can ile birlikte elifi görebileceğim bir banka oturduk. "Ne oldu can neden benimle konuşuyorsun git sevgilinin yanına sana kızmasın" dedim. Can'a bakmıyordum gözüm elifteydi. Can elleriyle kafamı kendisine çevirdi " ne istiyorsun sera bak senin dediğini yaptım beni sevebilecek birini buldum neden bu tavırların söyle ha neden NEDEN!!" sonlarına doğru bağırmaya başlamıştı. Elif hemen gelip bacaklarıma sarıldı." Bayırma teyzeme git. şen kötüsün teyzeme bayırdın" diye konuşmaya başladı. Hemen elifi kucağıma alıp yanağını öptüm. "Yok bişey teyzecim abiyle biz oyun oynuyorduk ondan bağırdı bana " dedim. Can yaptığından pişman bir şekilde bana bakıyordu. Hiçbirşey demeden elifi alıp parktan çıktım.
....
eve geldiğimizde elif çok yorulmuş olduğu için hemen uyuya kalmıştı. Bende odamda müzik dinliyordum. Kapımın açılmasıyla bakışlarım ablamı buldu. Ablam "sera hadi bize birer kahve yapta abla kardeş dertleşelim biraz" dedi. Kafamı sallayıp mutfağa gittim kahveler hazır olunca ablamla birlikte balkona gittik. " sera parktan geldiğinizden beri dalıp dalıp gidiyorsun bir sorun mu var bana anlatabilirsin." Diye şefkatle konuştu. Ablam ailemizde beni anlayan belki tek kişiydi. Ona herşeyimi anlatırdım. Kahvemden bir yudum alıp ablama herşeyi anlatmaya başladım. Yunus abime çok kızmıştı ama onunda elinden birşey gelmiyordu abilerime karşı çıkamıyorduk. "Sera sen bu çocuğu seviyorsun ona da kendine de bunu yapma korkarak yaşayamazsın. Aşk dünyanın en güzel şeyi. Içinden nasıl geliyorsa öyle davran. Biliyorum abilerinin sana zarar vermesinden korkuyorsun ama yapma." "Abla ben abilerimin bana zarar vermesinden korkmuyorum ki ben ona zarar gelmesinden korkuyorum" diye açıkladım ablama. Ablam omuzumu sıvazlayıp "herşeyin hayırlısı olur.zamana bırak" dedi ve içeriye gitti. Aslında ablam haklıydı en iyisi herşeyi zamana bırakmak bakalım zaman bize ne getirecek?

SIZI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin