022

899 39 1
                                    

Het is een ochtend en de zon schijnt de slaapkamer al in. Het bed is niet leeg en voor een moment is Louis verward. Meestal is Harry al op als hij wakker wordt. Louis draait zich langzaam om en glimlacht dan als hij Harry's gezicht ziet. Hij ziet er vredig uit, een lichte glimlach op zijn lippen.
'Goedemorgen Lou.'
Harry's stem is laag en schor en Louis haalt diep adem. Wow. Harry opent zijn ogen en glimlacht.
'Wat is er?'
Louis schudt zijn hoofd en glimlacht. 'Niks. Gewoon gelukkig.'
Harry slaat zijn arm om Louis' middel en trekt hem dichter tegen hem aan. Hij duwt zijn neus tegen Louis' nek aan en geeft hem dan zacht een kusje op zijn schouder.
'Ik ben ook gelukkig,' fluistert Harry dan zacht.
'Mooi.' Louis kruipt dichter tegen Harry aan en beiden zuchten tevreden.
'Moet jij niet al op zijn?' vraagt hij dan toch na een tijdje.
Zijn nieuwsgierigheid heeft het duidelijk gewonnen van het geluk.
'Hoezo, wil je me weg hebben?' vraagt Harry lachend.
Louis laat zijn hand over Harry's arm glijden en plaatst een kus op zijn lippen.
'Integendeel.'
'Hmm,' Harry tuit zijn lippen en Louis geeft hem lachend nog een kus.
Harry trekt hem dichter naar hem toe en Louis verstopt zijn handen in Harry's haar. De kus wordt heftiger en al snel spelen hun tongen een spelletje met elkaar. Louis voelt hoe Harry hem bovenop hem trekt, voelt de lakens wat naar beneden glijden. Hij haalt zijn handen door Harry's haar, speelt wat met zijn krullen en laat zijn handen dan naar beneden glijden.

Net als het heet wordt, worden ze ruw onderbroken door gebonk op de deur. Verschrikt trekken ze zich los van elkaar en kijken ze elkaar verwilderd aan. Hun ademhaling is versneld en hard en er wordt weer op de deur gebonkt. Louis laat zich snel van Harry rollen en staat dan op. Harry volgt en beiden trekken snel een broek aan. Het gebonk gaat door.
'Ja ja! We komen eraan!' roept Harry dan geïrriteerd.
De twee snellen de woonkamer in en Harry trekt de deur open.
'Wat.'
Met geheven vuist staart Niall hun aan.
'Euh. Hoi.'
Hij laat zijn hand zakken en bekijkt beiden dan even van top tot teen.
'Kom ik ongelegen?'
Hij grijnst even en Louis kijkt toe hoe Harry snel door zijn haar gaat.
'Nee hoor. We waren net wakker.'
Harry en Louis wisselen even een blik. Niall trekt een wenkbrauw op, haalt dan zijn schouders op en stapt naar binnen. Harry zwaait even snel naar de man op de bok van het rijtuig en sluit dan de deur.
'Wat doe je hier?' vraagt Louis ondertussen.
De twee nemen plaats op de bank en Harry plant zich in de stoel.
'Ja, dat zou ik ook wel willen weten.'
Niall kijkt het huisje even rond, knikt goedkeurend en richt zijn aandacht dan weer op Harry.
'Hoe gaat het met je? Je weet wel, na dat hele gebeuren.'
'Met mij gaat alles goed. Waarom ben je hier?'
'Ja, Niall. Laat ons niet langer in spanning. Waarom ben je hier?' vraagt Louis dan ook.
Niall kijkt ze even aan en haalt dan diep adem. 'Je vader heeft me gestuurd.'

Louis ziet hoe Harry's kaken zich aanspannen en stuurt hem een bezorgde blik.
'Wat wilt de koning van ons?' vraagt hij dan.
Hij kijkt Harry nog eens aan, ziet hoe de jongen diep ademhaalt en in zijn neusbrug knijpt.
'Hij wilt dat je de beslissing versnelt.'
Stilte overvalt het huisje en Louis trekt vragend een wenkbrauw omhoog. Hij kijkt Harry even aan, ziet hoe deze met zijn ogen rolt.
'Natuurlijk. En wat mag die reden dan wel zijn?'
Niall wringt wat met zijn handen en ontwijkt Harry's blik. Louis legt een hand op Niall's schouder en vraagt hem dwingend hem aan te kijken.
'Wat is er aan de hand?'
'Liam is verliefd.'
Harry sluit zijn ogen en laat zich naar achteren zakken. Het is stil en Louis weet niet wat hij moet zeggen. Is dat zo belangrijk dat de keuze versnelt moet worden? Hij snapt het niet helemaal.
'Waarom is dat belangrijk?' vraagt hij dan ook maar.
Harry staat op en begint door de kamer te ijsberen.
'Als Liam iemand heeft gevonden, weet ik precies wat mijn vader van plan is.'
Een rondje om de eettafel volgt. Louis staat op en blokkeert Harry's weg. Hij slaat zijn armen over elkaar en staart Harry strak aan.
'Wil je dat plan misschien delen?'
Harry kijkt Louis even aan, kijkt dan naar Niall en weer terug.
'Ik vermoed dat mijn vader Liam op de troon wilt hebben en ons voor de vorm een deadline geeft waarvan hij zeker weet dat we de keuze daarvoor niet gaan maken. Ergo, Liam komt op de troon want die heeft wel voldaan of gaat voldoen aan de eis.'
Harry kijkt Niall weer aan. 'Zit ik in de goede richting?'
'Ik vermoed van wel, Harry. Het spijt me.'
Harry zakt weer in de stoel en kijkt Niall aan.
'Het is niet jouw schuld.'
Louis knikt instemmend. 'Nee. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen.'
Ze zijn even stil en Harry kijkt Niall weer aan.
'Wat is zijn deadline?'
Niall wringt weer met zijn handen. Schichtig flikkeren zijn ogen heen en weer tussen Harry en Louis.
'Wil je het echt weten?' vraagt hij dan bezorgd.
'We moeten een keuze maken, niet? Hoeveel ik ook van Liam houdt, de troon is mijn geboorterecht en dat laat ik me niet afnemen,' zegt Harry stuurs.
Louis bewonderd hem, weet niet of hij hetzelfde had gedaan als hij in die positie werd gedwongen. Ed was zijn beste vriend en zijn broer, zou hij het aankunnen hun relatie op het spel te zetten voor de troon? Hij schudt zijn hoofd en probeert zich weer te focussen op het hier en nu.

Harry is weer aan ijsberen, Niall speelt met zijn nagels en er hangt een drukkende stilte in het huisje.
'Wanneer, Niall?' fluistert Louis.
'Een maand.'
'Een maand?!' ontploft Harry, 'Dit kan hij niet menen!'
'Waarom is hij opeens van gedachten veranderd?' vraagt Louis zich hardop af.
Niall haalt zijn schouders op.
'Je vader was er natuurlijk niet echt blij mee toen je openlijk je homoheid ging uiten.'
Louis grinnikt om het woord, maar houdt al snel op als hij Harry's donderende gezicht.
'Nooit gedacht dat mijn relatie met mijn vader ooit zo op scherp zou komen te staan.'
Hij zucht en haalt zijn handen even over zijn gezicht heen. Dan laat hij zich weer in de stoel zakken en kijkt Louis recht aan.
'Kunnen we die uitdaging aan?'
Louis twijfelt even, kijkt Harry nog een keer aan en knikt dan vastberaden.
'Om jou op de troon te krijgen? Die uitdaging neem ik wel aan.' 

Prince || L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu