Het duurt een aantal weken voordat er een doorbraak komt in Harry's missie. Louis hangt wat rond met Zayn in de tuinen als Harry ze rennend tegemoet komt.
'Lou! Lou!'
Louis kijkt op van het kaartspel dat hij en Zayn spelen en wordt dan bijna omvergekegeld als Harry iets te enthousiast naast hem neer ploft.
'Hooo, voorzichtig jij.'
Louis weet zijn verloofde net overeind te houden en lacht dan zacht.
'Waar ben je zo enthousiast over?'
'Ik heb eindelijk een manier gevonden om mijn vader van de troon te krijgen.'
Zowel Louis als Zayn kijken meteen schichtig om zich heen, maar er zijn geen wachten in de buurt. Louis neemt echter geen risico's en maant Harry tot stilte.
'Ben je gek? Niet zo luid, dadelijk krijgt de wacht er lucht van.'
Harry kijkt even verschrikt en slaat een hand voor zijn mond. Even is hij stil, dan;
'Oeps. Sorry.'
Louis rolt met zijn ogen en grinnikt wat. 'Iets zachter voortaan.'
'Wat heb je gevonden?' vraagt Zayn nieuwsgierig.
'De raad kan een verklaring tekenen waarmee ze hem uit zijn taak zetten omdat hij niet meer in staat is om zijn taak uit te oefenen.'
Louis trekt een wenkbrauw op.
'Is de raad niet verspreid over het land?'
Harry haalt zijn schouders op en leunt achterover, steunend op zijn handen.
'Ik denk dat ze vast wel bereid zijn bijeen te komen als ze horen wat hij heeft gedaan.'
'Wat wil je ze vertellen dan?' vraagt Zayn nieuwsgierig.
Louis ziet een kleine twinkeling in Harry's ogen, maar ook een klein vonkje van woede. Hij heeft al een klein vermoeden wat Harry ze wilt gaan vertellen.'Ze zullen het vast erg interessant vinden als ik ze vertel over hoe mijn vader mijn verloofde probeerde te vermoorden.'
'Denk je dat ze daar van onder de indruk zijn?' vraagt Louis, '-het was niet zo heel heftig.'
Harry's ogen worden groot. 'Niet zo heftig?'
'Lou, hij had zijn handen rond je keel,' zegt Zayn bezorgd, '-en niet zo zachtjes ook.'
Louis haalt zijn schouders op. 'Ik ben er nog, toch?'
Harry fronst en ook Zayn kijkt niet al te vrolijk.
'Dan nog, het kan echt niet door de beugel. Zeker niet als koning,' zegt Zayn.
Harry knikt instemmend en Louis kijkt de twee met twijfel aan.
'Denken jullie?'
De twee jongens knikken en Louis haalt diep adem.
'Oke. Laten we het maar doen dan.'
Harry knikt en springt dan weer op. 'Dan stuur ik vandaag de duiven nog op pad.'
Louis schudt met een glimlach zijn hoofd, maar laat Harry gaan. Zayn kijkt Louis met een opgetrokken wenkbrauw aan.
'Waar denk je aan?'
'Aan hoe gestoord dit eigenlijk is. Hij probeert zijn eigen vader af te zetten,' zegt Louis zacht.
'Hij heeft er alle reden toe. Zeg nou niet dat je niet precies hetzelfde had gedaan als je zo iemand in je leven had.'
Louis is even stil en haalt dan zijn schouders op. 'Misschien.'Het duurt niet lang voordat de eerste raadsleden bij het kasteel arriveren. Harry's vader weet niet waarom ze er ineens zijn, maar heeft niet de positie de raad zomaar weg te sturen. Hoewel hij het land bestuurd, ligt er een grotere macht in de raad verscholen dan iedereen denkt. De raad heeft namelijk de optie hem af te zetten en daar heeft Robin geen zin in. Wat hij echter niet weet, is dat ze juist daarom bijeen zijn gekomen.
Harry begroet het laatst arriverende raadslid met een glimlach en een stevige handdruk. Louis staat erbij en kijkt ernaar, maar voelt zich niet ongemakkelijk. Met Harry in de buurt zal hij zich nooit ongemakkelijk voelen.
'Raadslid Geppetto, goed u weer te zien.'
De oude man glimlacht en legt een hand op Harry's schouder. Louis bekijkt het met nieuwsgierigheid.
'Harry, wat goed je weer te zien. Je bent gegroeid, jongen.'
Harry lacht en wrijft wat over zijn nek. 'Ach ja, niet iets wat je kan stoppen.'
Raadslid Geppetto grinnikt. 'Daar heb je helemaal gelijk in.'
Het is even stil en dan schrikt Harry op.
'Oh, wat onbeleefd. Raadslid Geppetto, dit is mijn verloofde Louis.'
Harry legt een hand op Louis' onderrug en schuift hem iets naar voren.
'Louis, dit is raadslid Geppetto. Hij zit al in de raad sinds ik een klein kind was. Hij is de voorzitter op dit moment.'
De oude man glimlacht en schudt Louis' hand. Louis knikt hem toe en neemt zijn plek naast Harry dan weer in.
'Weet Robin al van onze bijeenkomst?' vraagt de man dan aan Harry.
Die schudt zijn hoofd. 'Nee. Hij weet dat u allen er zijn, maar niet waarom. Ik ben diegene die jullie bijeen heeft geroepen. Graag zou ik u een kwestie voor willen leggen voordat we mijn vader erbij halen.'
Raadslid Geppetto knikt. 'Goed dan. Ga ons voor.'
Harry knikt en met zijn drieën lopen ze richting de raadskamer, bestaand uit een grote tafel met een flink aantal stoelen, op dit moment allen gevuld door de raad. Louis bekijkt het tafereel geïnteresseerd.Nadat raadslid Geppetto zijn plek aan het hoofd van de tafel heeft ingenomen, wordt de kamer gevuld met een stilte. De mensen kijken elkaar onderzoekend aan, maar geen van hen durft te stilte te breken. Louis houdt zich ook stil en bekijkt het allemaal vanuit een hoekje in de kamer. Uiteindelijk is het Geppetto die de stilte breekt.
'Welkom allemaal. Het is alweer een tijd geleden dat wij bijeen zijn gekomen. Vandaag zijn we hier op uitnodiging van de jonge kroonprins Harry.'
Harry knikt de raad toe.
'Harry, mogen wij weten waarom we hier zijn?' vraagt Geppetto dan.
Harry knikt en staat op uit zijn stoel naast Louis. Dan neemt hij zijn plek in aan het andere hoofd van de tafel. Louis wringt zijn handen ineen en houdt zijn ogen op zijn verloofde gericht, die er ontspannen uit ziet. Hij ziet hoe Harry diep ademhaalt en dan van wal steekt.
'Goedemiddag allemaal. Jullie vragen je vast af waarom ik u hier bijeen heb geroepen. Zoals in de ontvangen brief al te lezen was, heb ik een schokkend nieuwtje met u te delen. Ik deel dit met u met pijn in mijn hart, maar ik ben bang dat mijn vader niet langer geschikt is voor de troon.'
Zijn woorden zorgen voor een onrust bij de raad. Louis kijkt toe, ziet hoe de mannen zich naar elkaar toebuigen en luidruchtig fluisteren. Louis kan niet verstaan wat ze zeggen en richt zijn blik op Harry. Die kijkt terug en haalt zijn schouders op.
'Stilte!' Geppetto's stem dondert door de zaal en in een klap is iedereen stil.
'Harry, waarom heb jij dit vermoeden?' vraagt de raadsman dan.
Harry haalt diep adem en kijkt Louis even aan. Die glimlacht en knikt en Harry richt zijn aandacht weer op de raad.
'Een paar weken geleden heb ik mijn verloving met Louis aangekondigd. Hoewel ik weet dat mijn vader mij hierin niet steunt, had ik daar nog overheen kunnen komen. Misschien. Echter, hij heeft die dag iets gedaan wat mij gevuld heeft met haat. Hij probeerde mijn verloofde te vermoorden.'
Ook deze woorden zorgen voor een onrust bij de raad, maar deze keer kan Louis het rumoer wel lezen. Ze zijn boos, geschokt dat zoiets kan gebeuren. Harry hoort alles aan met een kalmte die Louis een tijdje niet heeft gezien. Hij bewonderd het, weet niet of hij ooit zelf die kalmte zal hebben over die dag.
'Wij moeten overleg plegen. Ik verzoek jou en je verloofde om ons met rust te laten,' deelt Geppetto Harry mee.
Harry knikt, loopt richting Louis en steekt zijn hand uit. Louis pakt hem aan, werpt nog een blik op de raad en verlaat dan samen met zijn verloofde de kamer.
JE LEEST
Prince || L.S
Fanfiction'Jouw prinses zal wel komen, jongen,' zegt zijn moeder. 'Maar wat nu als zij niet komt?' vraagt hij bezorgd. 'Ze komt wel, dat weet ik zeker.' \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ De kroonprins Harry Styles zit behoorlijk in de probl...