80. Újra a színpadnál

241 17 25
                                    


Ahogy ezt Heniko kimondta, lehervadt a barátai arcáról a mosoly. Tudták, hogy ez semmi jót nem jelent, főleg egy ilyen eset után.

– Miről van szó, Heniko? – kérdezte Wap, akin újfent úrrá lett az aggodalom.

– Történt valami? – érdeklődött Lil, majd halálra rémülve. – Ugye nem veled van valami baj?!

– Nem! Velem minden rendben – nyugtatta őket Heniko azonnal. – Komolyabb dologról van szó.

– Heniko, halálra rémítesz! Mégis mi a baj? – kezdte faggatni Any is.

– Moesy... Meghalt – mondta ki kissé nehezen, mire a többiek teljesen elhűlve pillantottak rá.

– Micsoda? – kérdezte Lil hitetlenül.

– Mit... mit is mondtál az imént? – kérdezett vissza Any, aki el sem hitte azt, amit hallott.

– De mégis hogy történt ez? – kérdezte Pete is. – Hiszen én azt hittem, hogy mindenkinek sikerült kijutnia a cirkuszból. Nem tudom elhinni, hogy meghalt!

– Lehet, hogy a közelében robbant fel valami... vagy őt is eltalálta valami, mint Pete-et – ötletelt Wap, ám Heniko úgy döntött, jobb, ha elmondja nekik a férfi halálának valódi okát.

– Srácok. Moesyt meggyilkolták – vallotta be Heniko fájdalmas hangon. Még mindig ott volt lelki szemei előtt a saját vérében haldokló férfi, aki meggyőzte őt arról, hogy ott kell hagynia.

– Meggyilkolták?! – kérdezték egyszerre.

– Mégis ki lett volna képes ilyet tenni?! – fakadt ki Any, miközben könnyek folytak le az arcán.

– Azok, akik velem is végezni akartak. Moesy látta őket – folytatta Heniko. – Nem volt más választásuk, ha meg akarták ezt úszni. Nem hagyhattak szemtanukat.

– Bele sem merek gondolni, mi lett volna, ha bejelentés nélkül csak felrobbantják a cirkuszt – suttogta Any. – Rengetegen haltak volna meg.

– Any, erre ne is gondolj! – szólt rá Lil szörnyülködve. – Örüljünk neki, hogy nem úgy alakult.

– Meg annak is, hogy Henikónak sem ártottak súlyosabban – mutatott rá Pete.

– Attól függetlenül ezt akkor sem bocsájtom meg – közölte Heniko. – Addig nem nyugszom, amíg bosszút nem állok a cirkuszunkért!

– És ezt mégis hogyan akarod kivitelezni? – érdeklődött Pete. – Kétlem, hogy a géphangok alapján felismernéd őket, ráadásul Moesy, aki segíthetne ebben, már nem él!

– Különben is a rendőrség dolga a nyomozás! – hívta fel a lány figyelmét Wap. – Mi nem tehetünk semmit az ügyben. Vagy... Heniko, te tudsz esetleg még valamit? – Erre minden barátja a lányra nézett. Heniko próbált semleges arcot vágni. Tudta, hogy egy halott férfi vallomása nem lenne elég bizonyíték a hatóságoknak. Carlost ismerve pedig biztos volt abban, hogy ügyesen kimentette volna magát, hiszen nagy szakértője volt ennek. – Te tudod, hogy ki tette?

– Sajnos nem – felelte határozottságot erőltetve a hangjába. – Viszont valószínűleg valaki olyannak lehetett benne a keze, aki bármire képes lenne azért, hogy engem félreállítson az útból.

– Az is lehet, hogy valami fanatikus rajongó volt – tippelt Lil. – Mondjuk olyan, aki nem tudta megbocsájtani neked, hogy itt hagytad a cirkuszt. – Lil még akarta volna folytatni, ám hirtelen elhallgatott, mert meglátta, hogy belépett egy ápolónő. Az események tükrében egyikük sem bízott senkiben.

Az örökség továbbadódikTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang