Hati Hana bagai ombak yang kuat menghempas batu. Kenapa dia rasa lain eh? Hari ni asyik teringat dekat Yana je. Yana tak apa apakan? Dia okay je kan?
"Dragon.. dragon.. dragon...Yana..Yana..Yana.."
Alex berasa pelik dengan Hana. Disebut nama mamat cilaka tu dan Yana berulang kali. Nak jodohkan diorang ke? Dah niat? Dengan pantas Alex menutup mulut Hana dari menyebut nama nama tu. Buat bingit telinga aku je!
"Kau dah kenapa sebut nama diorang? Tak ada kerja ke? Buang tebiat? Nak mampus dah?" Soal Alex. Hana geleng kepala lalu tangan alex diturunkan sebelum pipi alex dipegang.
"Jom kita balik Malaysia jom? Kita cancel je percutian ni. Hati saya rasa lain! Tiba tiba otak saya asyik teringat dekat Yana je. Kita balik ye?" Pinta hana lantas pipi Hana pula dipegang alex. Hidung Hana dicubit manja sebelum matanya menikam mata gadis kecil ini. Satu senyuman diberikan pada Hana.
"No! Dekat Malaysia tu bahaya untuk kau duduk sementara waktu ni budak! Dekat sana, kitorang tak ada masa nak jaga kau sebenarnya. Tapi kalau kita dekat Egypt tu, aku boleh dera kau, seksa kau, marah marah kau, tengking kau. Suka hati aku nak buat apa" jawab Alex tenang.
Aku boleh jaga kau dekat sana. Kenapa Alan suka kau? Kalau Alan tak sukakan kau, mesti aku tak terjebak sekali! Bodoh! Kenapa cinta boleh lemahkan hati orang?
"Alex.. apa salah saya sampai semua orang benci saya? Kenapa semua orang terseksa sebab saya? Apa yang saya dah buat sampai semua bergaduh sesama manusia? Awak, Alan, Rayyan semua benci saya. Saya dilayan kadang kadang macam pelacur, anak kecik. Kenapa?" Soal Hana berani. Dah lama dia nak luahkan semuanya tapi dia takut! Tapi harini memandangkan mood Alex baik jadi dia beranikan diri.
Alex diam tapi telinga mendengar. Tapi apa yang dia perlu buat? Takkan nak aku pujuk? Aku pujuk lain jadi dia. Jadi dia hanya diam dan tidak menjawab soalan hana.
"Hah?" Soal Hana. Tangan Hana dipegang kuat sebelum dia memandang hana.
"Kenapa baru sekarang kau nak tanya? Baru sekarang kau nak mempersoalkan benda ni?" Soal alex. Hana mula memegang tapak tangan alex yang hangat itu.
"Sebab saya nak tau kenapa. Sebab saya ke semua benda ni berlaku? Kenapa saya kena ada dalam dunia ni? Kenapalah saya lahir, kalau saya tak lahir mesti korang tak akan jadi macam ni kan? Hahahah baik saya mati je" ujar hana. Dia penat! Dia penat kena layan drama dalam realiti!
"Kalau kau tak lahir pun masalah akan ada jugak. Jadi benda ni bukan salah kau. Jangan nak salahkan diri sendiri! Kau tak tau cerita sebenar" jawab Alex dingin.
"Tapi.."
"Diam! Aku tak nak dengar apa apa lagi. Jangan serabutkan kepala aku Hana" ujar alex sambil matanya birunya memandang tepat kerah hana.
Hana mula diam. Tubuhnya sedikit menggigil akibat sejuk. Sejuk ke takut?
"Kau sejuk ke?" Soal alex. Hana diam, tidak menjawab soalan Alex. Tubuh hana tiba tiba dipeluk alex dan bahu Hana digosok lembut oleh alex.
"Feeling better? Ada rasa panas sikit?" Soal alex. Hana angguk kepala tapi otaknya ligat memikirkan Yana. Kenapa?
"Jangan bawak masalah lain kesini. Aku bawak pergi sana nak enjoy. Faham?" Ujar alex..
***********************************
Darah terpercik keluar dari tubuh mayat sehingga baju bathrobenya jugak sudah bertukar warna kemerahan. Tangan sudah sejuk, tubuhnya menggigil.Ini orang ke setan bertopengkan manusia? Mana sifat perimanusiaan dia? Sumpah aku tak pernah nampak orang sekejam ni.
"Weii perempuan." Panggil dragon. Yana mula memandang mata dragon. Hanya dia saja dia berani pandang buat masa ni!, Kiri kanan depan belakang semua penuh dengan mayat! Bau hanyir semakin kuat.
"Kau nampak tak? Inilah balasan orang yang suka ganggu ketenteraman hidup aku. Mak bapak aku pun aku boleh bunuh inikan pula yang tak ada apa apa ikatan dengan aku." Ujar Dragon tenang. Kemudian dia meluru kearah Yana, ikatan dibuka dan ditarik Yana ketubuhnya.
"Kau bukak baju aku." Arah dragon. Yana memandang dragon sebelum dia menggeleng laju. Aku nak balik!
"Kau nak jadi macam tu ke?" Soal dragon yang mula menunjukkan kearah mayat mayat tersebut. Yana menggeleng lagi.
"Then buka. Susah sangat ke sayang?" Soal dragon. Tangan Yana diambil dan diletakkan dadanya. Mata dragon mula menunjukkan reaksi marah.
Perlahan lahan dia membuka butang dragon satu per satu dan dia melucutkan baju kebawah. Terlibat tatoo berbentuk naga didada kirinya. Terkejut yana.
"Sentuh kalau kau rasa nak sentuh. Tatoo tu lambang keberanian aku. Sebab tu orang gelarkan aku dragon dan tak ada siapa boleh lawan kehebatan aku." Jawab dragon bangga. Entah apa yang merasuk jiwa Yana pada masa tu, dia mula menyentuh tatoo itu dan dia mengikut garisan tatoo itu. Tatoo naga yang garang dan hebat.
Dragon mula menikmati sentuhan gadis itu sebelum dia memegang kedua bahu gadis itu dan menyebabkan gadis itu terkejut.
"Baju bathrobe aku dah kotor. Kena darah, tak bau hanyir ke?" Soal dragon sambil jarinya menyentuh bathrobenya.
"T..t.. tak. Sa..saya tak bau apa apa pun" bohong yana. Bau hanyir pada baju itu buat dia rasa nak pengsan!
Dragon menendang lembut kaki Yana sehingga Yana terbaring atas lantai begitu juga dragon yang menghimpit tubuh yana. Pada ketika itu, ikatan tali bathrobe cuba dibuka tapi dihalang oleh yana.
"Awak..saya tak nak. Cukup semalam awak dapat apa yang awak nak! Saya dah tak ada apa apa dah. Mahkota saya awak dah curi" rayu yana. Air mata jatuh, sudah dua hari air matanya menjadi peneman setianya.
"Apa lagi yang tak cukup? Awak nampak apa masih ada lagi pada saya? Saya tak kenal awak, kalau pasal terlanggar tu saya minta maaf. Saya tak sengaja! Janganlah apa apakan saya awak... tolonglah. Saya dah penat" rayu yana lagi. Dada dragon ditumbuk lembut sebelum air mata dilap oleh dragon.
Dia kemudian kembali bangun dan terus meninggalkan Yana disitu. Pintu dibiarkan terbuka untuk Yana keluar nanti.
Dragon mula masuk kedalam bilik dan menumbuk dinding sehingga penumbuknya bengkak dan berdarah.
Kenapa dengan aku! Kenapa kau tiba tiba jadi macam ni?! Mana sifat binatang kau? Kenapa bila kau tengok air mata dia jatuh sebab kau...kau jadi lemah?
"Perempuan tu mesti ada ubat'guna guna"
*******************************
Rayyan memandang sinaran matahari sambil dia bercekak pinggang. Memikirkan sesuatu hal.
"I'm Jasmine."
Jasmine? Kenapa kau jadi musykil dengan Jasmine? Mesti dia plan.
Hye guyss..sorry untuk bab ni sis tak banyak idea sebab idea sis tiba tiba banyak dekat dragon and yana je hehehehe...
P/s: kalau ada typo tu sorry..malas nak baca dua kali..
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...