"Ini barangnya" ujar auntie Junaidah lalu dia beri satu kotak besar pada Alex.
"Aku tak nak barang barang ni. Kalau korang tak nak simpan, buang je! Aku dah tak nak ingat apa apa lagi pasal dia. Past is past. Dia pun dah mati" jawab Alex dingin.
Tanpa ada perasaan malu dia menghisap rokok dihadapan auntie Junaidah dan Hani. Bau asap mula memenuhi ruang tersebut sehingga terdengar bunyi batuk kecil dari auntie Junaidah tapi Alex tidak peduli.
"Kalau dah dengar bunyi mama saya batuk tu tolonglah berhenti hisap! Ke awak pekak? Nak saya pakai speaker sebesar gong?" Sindir Hani.
Dahlah tak ada adab datang rumah orang! Biadap! Kurang ajar! Tipikal lelaki tak guna!
"Apa yang syasya terpikat dekat mamat ni pun aku tak tau lah" kata hani perlahan. Tapi cukup didengari oleh alex.
"Bukan masalah aku Syasya nak suka dekat aku. Aku dengan Syasya dah lama bercinta then kenapa baru sekarang kau nak mempersoalkan semua ni? Dia dah mati dah pun!" Kata Alex. Dia mula bangun dan keluar dari rumah tersebut.
Ada yang mati kejap lagi kalau aku lama lama dekat sini. Aku aim je pompuan katik tu!
"Sebab saya tak kenal dengan awak! Kalau saya tau kakak bercinta dengan orang macam awak , saya tak akan bagi lah! Dia tak layak untuk awak!? Lelaki macam awak bersepah dekat lorong lorong sana! Kutip je" katanya dengan tegas.
Lantas lengan gadis itu ditarik menuju ke kereta sebelum pergerakan gadis itu dikunci. Mata bertentang mata tapi tak apa apa effect pada dua manusia ni.
Pandangan tak puas hati!
"Kau tak kenal siapa aku Hani! Kalau kau kenal, kau akan ternganga sampai mampus! Kau yang sepatutnya jadi perempuan lorong lah sial! Jaga percakapan kau bila bercakap dengan orang besar macam aku!" Katanya.
Pisau yang terdapat pada jaket bahagian dalam milik Alex diambil dan diletak dibawah dagu milik Alex. Senyuman mula menghiasi wajah Hani.
"Aku bukan perempuan penakut bila kena ugut macam ni lah brader. Sifat aku dengan kakak sangat berbeza! Aku bukan jenis tipikal terhegeh hegeh nak kejar lelaki macam dia. Aku cuma kesian sebab dia dapat lelaki macam kau" katanya lagi.
Hani menolak kasar tubuh Alex. Dia masuk dan selang beberapa minit dia keluar semula dengan membawa barang milik arwah yang ingin diberi pada jejaka itu.
Pintu kereta bahagian belakang dibuka lalu dimasukkan kotak besar didalam kereta kemudian dia menutup pintu dengan kasar dan kuat.
"Kalau kau tak nak sekali pun at least apperiacate sikit. Kakak aku habis beribu-ribu untuk belikan semua barang ni faham? Kalau tak nak pakai, simpan je dalam almari sampai berhabuk. Kau patut bersyukur kakak aku nak dekat kau..dah ramai lelaki datang pinang dia tapi dia tolak hanya sebab kau. .K.A.U!!" Katanya lagi. Kini tiada lagi ayat 'saya awak' tapi bertukar 'aku kau'.
"Sebulan sebelum dia meninggal baru kau nak hargai cinta dia kan? Baru kau nak layan dia baik baik kan? Kenapa? Sebab kau tau dragon aim dia?" Teka hani.
Kolar baju gadis itu dipegang kuat. Wajahnya yang putih kini bertukar merah. Nasib baik orang tua tak ada! Kalau tak dengan dia dia kena tibai dengan aku!
"Jangan cakap pasal dragon kalau kau tak tau apa apa lah babi! Kes kakak kau mati tak ada kena mengena dengan dragon! Kau cakap pasal dragon bersepai kepala kau" katanya.
Hani masih bereaksi biasa saja. Disebab tubuh agak pendek, dia terangkat sedikit apabila lelaki ini memegang kolar baju ku. Lantas tubuh lelaki tegap itu aku tolak.
"DRAGONLAH YANG BUNUH KAKAK AKU! DRAGON JUGAKLAH YANG BUNUH BAPAK AKU WAKTU NAK SELAMATKAN AKU SEKELUARGA! KALAU KAU RASA AKU TAK KENAL LELAKI TU KAU SILAP!" Jerit Hani.
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...