28

14.5K 463 34
                                    

*sis terus buat esok harinya and dah sampai Malaysia..okay?

Hana dan yang lain sudah mula turun dari kapal. Sebuah kereta yang sudah menunggu ketibaan kami.

"Welcome home buddy" ujar rahim. Alex hanya buat muka tiada perasaan kemudian dia memasukkan kesemua barang didalam bonet kereta. Hana hanya membawa beberapa helai baju saja untuk pulang, katanya biarlah baju banyak dekat sana. Sedekah.

"Rayyan ada dekat rumah sekarang. Dia dah discharge pagi tadi." Ujar Rahim. Hana hanya diam malah dia tidak sabar untuk melihat wajah bekas abang tirinya itu.

"Cakap pasal rumah..."

"Rumah kita dah siap dibaiki mana yang rosak. Rumah parents Hana pun dah dibaiki nanti bolehlah kalau Hana nak duduk sana" jelas rahim. Alex hanya mengangguk sebelum dia masuk kedalam kereta. Sakit belakang makin menjadi sebab duduk terlalu lama dalam kapal!

"Kau tak nak masuk ke budak?" Soal Alex. Dia mula menginjak ketepi untuk diberi ruang Hana duduk.

Hana ragu ragu. Entah kenapa dia rasa malu nak duduk memandang hanya dia seorang saja perempuan dalam kereta.

"Tak pelah. Saya panggil teksi jelah."

Alex keluar dari kereta dan pintu ditutup. Kunci kereta diambil dari rahim. Nasib dia simpan kunci aku!

"Kau blah dulu. Nanti aku gerak dengan dia naik kereta sana tu" jawab Alex sebelum dia menuju kearah kereta Honda miliknya. Enam bulan dia duduk Egypt enam bulan juga keretanya tersadai dekat sini! Enam bulan juga tidak diservis! Ada minyak ke tak ni!

"Kalau takut nak naik dengan diorang cakap jangan diam. Aku boleh bawak kereta" kata Alex lembut pada hana.

Setelah berjaya menghidupkan enjin kereta. Dibiarkan beberapa minit untuk panas enjin kereta.

Vape diambil dan disedut. Berkepuk-kepuk asap tebal keluar dari mulut Alex. Macam macam bentuk dia buat... bentuk O lah.

"Itu flavour apa?" Soal hana ingin tahu. Alex mendekatkan vape pada hidung hana untuk dia bau.

Mocha.

"Kau nak rasa ke? Nah" usik alex kemudian dia beri vape pada Hana.

Laju saja Hana menggeleng. Gila!

"Saya mana hisap vape."

"Ouhh lupa kau hisap shisha je kan?" Kata Alex kemudian dia menyambung hisap vape. Hana hanya buat muka sebelum minta untuk masuk. Penat pula berdiri.

"Nanti sebelum balik kira singgah makan dulu. Kau pun bukannya makan pun dalam kapal..asyik muntah muntah je. Aku dah kata kalau mabuk tidur jangan pandang luar. Degil" marah Alex. Dia masuk kedalam kereta. Gear ditukar dan meluncur meninggalkan kawasan tersebut.

"Kalau kita tak payah singgah makan boleh? Kita terus balik ye?" Pinta hana.

"Kenapa? Dah tak sabar nak jumpa buah hati?" Sindir Alex. Hana tersenyum.

"Saya nak awak hantar saya balik rumah ibu je. Saya nak kemas apa yang patut dekat rumah tu. Boleh?"

"Tak payah! Rumah tu lain kali je kau boleh kemas. Kau ingat apa aku kata dekat kau semalam? Sini lagi ramai musuh dari dekat Egypt. Kau tak boleh jauh dari aku walau seinci pun! Nak pergi tandas pun aku kena ikut" kata Alex.

"Gila! Kalau macam tu tidur, mandi pun takkan nak kena sama sama? Awak ingat saya ni isteri awak ke mana mana pergi kena ada awak." Kata hana.

"If your my wife... jangan kata nak pergi mana mana kena ada aku..nak jauh dari kau pun aku tak sanggup sebab dah terlalu sayang" kata Alex. Hidung Hana dicuit lembut.

"Jangan terlalu berharap benda yang awak sendiri pun belum tentu dapat. Takut awak sakit je" Jawab hana.

Alex hanya tersenyum sambil memandu.

Selagi tak cuba selagi tu tak tau Hana. Saingan aku buat masa sekarang hanya Alan saja. Rayyan kita tolak dalam loji dulu.

"Kita singgah makan dulu ye sayang." Usik Alex.

"Awak sekarang dah pandai bergurau dengan saya kan? Dulu awak kemain anti lagi dengan saya. Apa masalah awak?" Ujar hana. Alex menjongket baju..

*****

Dragon hanya tersenyum girang.  Buat apa dia nak berperang sedangkan salah seorang dari tiga tu dah tumbang?

"Good job buddy. I like your work" ujar dragon.

Dia hanya tersenyum setelah dibayar upah oleh dragon. Ada duit baru kerja boleh jalan.

Duit adalah segala galanya!

"Dah! Blah" halau dragon. Kemudian dia meluru kearah bilik utama dimana yana berada sekarang. Bila pintu dibuka dia terlihat satu sosok tubuh yang sedang mengusap perut yang semakin nampak buncitnya itu.

"Berapa bulan?" Soal dragon terus.

"Nak masuk empat." Jawab yana sebak. Air mata menitis laju. Bukan ini yang aku nak! Ini bukanlah kebahagiaan yang aku impikan tapi ini adalah penderitaan yang aku kena harungi. Tapi dah sampai tahap ni aku tak mampu! Aku tak tahan.

"Biar aku jaga anak tu." Ujar Dragon. Niat ingin mengusap perut gadis itu tapi terbantut apabila dia merenung gadis itu.

"Kau nampak cantik bila pregnant." Puji dragon.

"Saya nak gugurkan anak dalam perut ni" gertak yana.

Dragon bengang.

"Apa kau ingat sperma aku bagi kau percuma ke? Senang senang kau nak gugurkan? Itu anak aku..our child" ungkap dragon.

"Awak ingat saya suka ke bila jadi macam ni!? Awak culik saya lepas tu awak buntingkan saya! Awak ingat saya suka!? Hidup saya musnah sebab awak! Awaklah penyebab terbesar saya!? Awak buat saya bunting sebelum nikah! Ini anak luar nikah awak tau! Yang jadi mangsa buah mulut orang tu adalah saya bukan awak!? Awak faham tak! Saya tak tahan hidup dengan setan macam awak! Hidup dipergunakan bila perlu! Lepaskan nafsu awak pada saya. Saya bukan pelacur!" Bentak yana. Terlepas jua hasrat dihati.

"Ingat yana. Kau lari jauh mana sekalipun, aku ada mata mata yang memerhatikan kau! Aku tak akan lepaskan kau sampai aku mati!" Ujar dragon. Muka nya merah menahan marah tapi ditahan.

"Sebab apa? Sebab awak masih nak jadikan saya pelacur? Lepas saya bersalin awak nak lepas nafsu lagi pada saya? Macam tu?" Perli Yana. Dia tidak takut lagi pada dragon malah dia semakin berani.

' berani adalah kuasa luar biasa. Bila kau berani, orang tak akan pijak kau malah dia akan takut pada kau'

Itu adalah kata kata dari dragon yang aku ingat. Ambil sikit je tak banyak!

"Sebab aku sayang kau. Dan anak tu aku akan bertanggungjawab. Bila kau tamat je pantang aku akan jadikan kau isteri aku yang sah Nur Aryana Maisarah. Ingat dan masukkan dalam otak kau!" Luah dragon kemudian dia keluar dari bilik tersebut.

Makin lama dia duduk situ. Makin dia tak tentu arah!

Yana pula hanya terpaku. Terkejut! Tapi dia tidak ambil pusing.

Dia bencikan dragon dan tak akan pernah jadikan dia suami aku dan jadi ayah anak aku!

Hehehehe so malam ni kita bagi satu lagi bab..mwahhh

[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)Where stories live. Discover now