Didalam cuaca mendung aku cuba berlari. Entah kenapa aku lari..aku sendiri pun tak pasti tapi yang pasti aku lari dari dikejar seseorang.
Bukkk!
Aku terlanggar satu tiang besi yang tajam. Dahiku mengalirkan satu cecair merah yang masih freshh! Yurks.
Bang! Bang! Bang!
Hana terkejut sebelum ada tangan yang menarik aku pergi dari situ. Dalam satu gua besar, aku nampak ada ibu, papa, Rayyan, Alan dan alex.
Ibu? Papa? Kenapa diorang ada dekat sini?..
Ibu memeluk tubuhku sambil dia mengelap dahi yang berdarah. Aku menangis tapi bukan menangis kerinduan tapi menangis ketakutan bila ternampak dragon mula menghampiri gua yang kami duduk sekarang. Allahu akhbar.
"Selagi kita masih bernyawa, kita kena selamatkan keluarga kita! Biar kita mati sebab keberanian kita jangan kita mati dalam ketakutan." Ujar Rayyan. Alex dan Alan hanya diam tapi kepala dianggukkan.
"Gocha! Boss..kami dah jumpa diorang! Mana kau nak lari!" Jerit seorang lelaki kemudian datang empat lagi orang termasuk dragon.
"Tembak saja diorang ni. Tak guna hidup." Arah dragon. Maka secara beramai ramai mereka mula menembak ahli keluarga aku.
Tapi heran! Satu peluru pun tak kena aku. Tapi mereka kena berdas das!
Yang masih bernyawa hanya aku dan Alex saja. Dragon memandang aku sebelum pistol dihalakan kearah aku. Picu ditarik dan..
"HANA!!!" Lengan ditarik dan aku dalam dakapan alex sebelum semuanya berakhir.
BANGGG
Alex terdiam kemudian darah yang keluar dari mulut alex mengenai tudung dan wajah aku.
"La..lari hana. Jauh dari sini" arah alex dengan suara yang tersekat-sekat bagai nyawa ditarik.
Dragon menuju kearah kami lalu tubuh alex ditarik sebelum pedang milik dragon menembus jantung Alex..Alex rebah diatas tubuh Rayyan. Lutut terasa lemah.
Tak lama lepas tu, pistol dihalakan kearah aku dann...
BANGGG.
"Alex!!!" Jerit hana. Mata memandang sekeliling, dia bangun dari katil dan mulut asyik memanggil nama Alex tidak henti-henti.
Ya Allah kenapa aku mimpi benda ni! Real.
Tingkat bawah dituju. Ternampak satu figura sedang berbaring diatas sofa, bila dia mendekat rupanya itu adalah alex..sebab dia pakai baju warna kelabu..Alan pakai t-shirt warna coklat.
"Alex.." kejut hana. Digoncang sedikit tubuh alex tapi dia masih tidak bergerak.. semakin kuat goncangan Hana terhadap alex dan masih begitu.
"Bangunlah Alex.." ujar hana. Tidak semena-mena air mata Hana jatuh dan setitik air mata Hana mengenai kelopak mata Alex.
Tersendu sendu Hana menangis. Kenapa aku selalu mimpi bunuh! Dan orang terakhir yang mati mesti alex..apa itu tanda Alex nak tinggalkan aku dan yang lain ke?
"Are you crying Hana?" Soal alex tiba tiba. Dia terjaga sebab terdengar Hana menangis..tapi sebab apa?
Hana tidak mengendahkan soalan dari Alex malah dia terus menangis disebelah Alex.
Aku takut!
"Hey girl..just tell me why you crying? Sebab aku marah kau pagi tadi? Okay aku minta maaf tapi kenapa kau nak nangis sekarang sedangkan aku marah kau pukul 5.25 pagi tadi?" Kata Alex sambil ketawa..
Hana geleng kepala.
"Then? Tell me what happen." Pujuk Alex kemudian dia menarik lengan Hana agar duduk disebelahnya. Air mata hana dilap lembut menggunakan jari.
Sejujurnya dia masih mengantuk lagi. Pukul 6.30 pagi baru dia dapat lelap sebab main pubg.. babi betul siapa yang tembak aku. Hanat!
Tapi sebab gadis ini, kantuknya tolak tepi.
"Saya mimpi awak mati." Ujar hana. Alex diam seribu bahasa.
"Awak mati sebab selamatkan saya. Dragon yang bunuh awak. Saya takut kalau benda tu betul betul jadi!.. cukuplah saya terima pemergian ibu dan papa, saya tak nak awak pulak dan yang lain pergi tinggalkan saya" kata hana.
"Kalau aku nak cakap sikit boleh?" Soal alex.
Hana memandang wajah alex yang baru bangun dari tidur. Jarang lah kalau dia tak mengamuk kalau orang kacau tidur dia.
"Kalau aku mati pun, apa salahnya? Sekurang kurangnya aku tau kau sayangkan aku." Jawab alex sambil dia mengukirkan senyuman pada hana.
"Mati tu semua orang akan rasa tapi kita semua akan mati dengan cara yang berbeza. Kalau mimpi kau tu betul, sekurang-kurangnya kau dah boleh accept yang aku dah tak ada. Tapi aku naklah juga mati depan kau"
"Kenapa?"
"Sebab aku nak dengar suara kau for the last time. I want see your ugly face for the last time and i want to spent my time with you for the last time. I swear..i'm really love you..i dont know since when" luah alex jujur.
Betul..itu luahan dari hatinya sendiri. Sejak kes bekas teman wanitanya mati dibunuh dragon, dia dah nekad untuk tak terima mana mana perempuan dalam hidupnya tapi gadis ni dah berjaya buka pintu hatinya.
"Tak boleh ke kau pilih aku Hana?"
"S..s..saya nak pergi dapur buat sarapan." Kata hana untuk lepaskan diri dari soalan maut Alex.
"Kau nak lari mana? Kita berdua je dalam rumah ni, yang lain tak ada.. pergi lawat resort" jawab Alex. Tangannya tangkas memegang lengan hana dan menarik agar dia kembali duduk.
"Resort tu macam mana sekarang? Awak tak nak tengok ke?" Soal hana ingin mengubah topiknya.
"Hana..Don't waste my time..i need your answers not your stupid questions." Kata alex geram. Hidung Hana dicubit lembut.
"Saya tak ada jawapan untuk tu. Bagilah saya masa untuk fikir.." kata hana dengan wajah memerah.
Ini ke rasa bila kena lamar? Tapi ini bukan lamaran..ini dia menyatakan perasaan dia ke sama?
Kepala Hana tiba tiba ditarik. Diletakkan kepala Hana didadanya, boleh dengarlah degupan jantung dia yang laju mengalahkan kereta lumba F1.
"Inilah bunyi heartbeat aku bila dengan kau." Jawab alex. Sesekali dia ambil kesempatan untuk mengusap kepala Hana yang beralaskan tudung hitam itu.
"Kalau aku dah tak ada..kau ingatlah kebaikan yang aku pernah buat dekat kau. Kau ingat bunyi degupan jantung aku ni.. ingatlah yang i'm always with you" jawab Alex lagi.
Air mata Hana jatuh lagi. Pahal sedih sangat ayat kau ni Alex! Kau memang suka buat aku nangis kan!? Benci!!!
****
Rayyan melihat keadaan resort yang seperti hutan amazon. Kenapa tak ada cleaner yang bersihkan tempat ni?
"Rayyan. Phone kau, botak bagi aku suruh bagi kau." Kata alan sebelum dia menyerahkan phone pada Rayyan.
"Thanks. By the way.. aku kena pastikan tempat ni bersih then aku akan fikir jalan seterusnya untuk pastikan resort ni kembali seperti biasa. Nampak gaya macam pekerja ramai yang berhenti" kata rayyan. Alan hanya anggukan saja.
Rayyan membuka phonenya.
Wallpaper phone pun gambar perempuan ni? Apa masalah ni??
Rayyan menukar gambar wallpaper phonenya kepada gambar kereta. Kemudian dia masukkan phonenya kedalam poket.
Hye semua..sis nak habaq sikit.. mungkin sis akan update lambat lepas ni sebab sis agak busy.. kalau ada masa terluang sis akan buat ye..mwahhh...
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...