46

28.2K 733 144
                                    

EMPAT TAHUN KEMUDIAN...

Baiklah, apa ucapan yang awak nak sampaikan pada peminat peminat awak diluar sana? " kata wartawan yang berdiri disebelah CEO Royals Resort itu.

"Saya nak ucapkan terima kasih kepada anda semua, tanpa anda tiadalah Royals Resort ini. Insyaallah dalam masa setahun lagi saya akan buka lagi satu cawangan hotel di negara jiran iaitu Thailand."

Si isteri yang duduk di sofa tersenyum lebar span melihat ketampanan si suami di kaca tv. Perut diusap lembut.

"Insyaallah satu hari nanti anak mama akan berjaya macam papa. Mama tak nak kamu terikut dengan perbuatan jahat papa kamu"

Alhamdulillah Royal Resort dan kembali normal setelah beberapa bulan terbiar. Atas bantuan beberapa rakannya dia berjaya menaikkan semula nama resortnya sehingga kepersada dunia.

Rayyan pula yang baru saja mahu ke kolam renang terbantut niatnya bila ternampak hana sedang termenung dihadapan tv.

Dia yang tengok TV ke TV yang tengok Hana?

Tuala yang dipegang diletakkan ditepi lalu kakinya menapak kearah gadis itu sebelum satu kucupan hinggap di pipinya.

"Baik kau tutup je tv ni hana. Membazir duit je aku bayar bulan bulan kalau kau tak tengok." Jawab rayyan selamba sebelum dia melabuhkan punggung diatas sofa. Kemudian matanya memandang tangan gadis itu mengusap perutnya yang sudah seperti bola.

"Kau tak payahlah nak usap usap perut tu sangat! Tak keluar pun budak tu dari perut kau." Kata rayyan lagi sebelum terdengar hana mencebik.

"Kalau mulut tak bising tak boleh ke hah?! Memekak je! Pergilah sana" Marah Hana.

"Okayy" katanya kemudian dia bangun dan berlari menuju ke kolam renang. Terdengar bunyi percikan air dari dalam.

"Assalammualaikum."

Hana membalas salam seseorang sebelum dia menoleh kebelakang. Satu senyuman terukir dibibir bila terlihat suzana berada dibelakangnya.

"Kenapa tak mesej je nak datang? Kalau tak boleh masak siap siap" ujar hana lalu dia bangun dari duduknya dan menyalam tangan suzana.

"Tak pelah kak. Kami pun dah makan dah sebelum datang sini..tak payah susah-susah." Kata suzana lembut sebelum dia memandang dua jejaka diluar sedang bergaduh.

"KAU NOOB! KAU NOOB!! BOXER DAHLAH WARNA PINK..KAU NOOB!! AHAHAHAHAHAH" jerit alex dari luar.

"Tak pelah boxer aku warna pink pun.. at least masa akad nikah aku sekali lafaz je.. kau? Enam kali pun tak lepas..baca Al-Fatihah pun terkial jual..AKU NOOB KE KAU YANG NOOB BABI!! AHAHAHAHAHAH" kata rayyan.

"Tak kisahlah enam ke tujuh kali lafaz pun.. asalkan malam pertama kita jadi kan sayang? Dua round..banyak position aku buat" jawab Alan sedikit kuat kemudian dia memandang suzana. Mata dikenyitkan.

Hana memandang suzana yang sudah memerah wajahnya menahan malu.

Haih santunnya malu gadis depannya ini. Mereka baru saja menikah lapan bulan yang lepas.

Teringat masa Alan nak sarungkan cincin dekat jari suzana.. berketar ketar tangan Suzana bila jarinya pertama kali disentuh oleh lelaki bergelar suami apatah time nak salam? Berpeluh satu badan budak ni! Nervous.

Macam mana si Alan tu boleh jatuh cinta dengan Suzana? Dah jodoh kan?

"Assalammualaikum"

Hana dan suzana memandang kearah luar. Hani menapak masuk kedalam dan terus menyalam tangan mereka berdua.

[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)Where stories live. Discover now