"Eh! Lepaslah! Korang ni siapa hah?!" Jerit Hana dalam kereta. Kaki tangannya diikat ketat..
"Eh diamlah! Kau ni banyak mulut betullah" marah jejaka tersebut.
"Baik kau cakap kau.." ayat Hana terhenti seketika apabila satu pistol melekat di dahi gadis itu. Terkaku kejap! Erk?
"Aku tak ada masa nak main main dengan budak macam kau. Better kau diam sebelum mayat kau je aku bawak sana" ugut jejaka tersebut sebelum hana angguk. Jejaka tersebut mula memandang depan kemudahan phone diambil dan dial nombor seseorang.
"Boss. Kami dah dah dapat yang last punya boss. Yang ni kalau kita touch sikit gerenti mamat tu keluar dark side dia boss" kata jejaka kemudahan terdengar dia ketawa besar.
"Okay boss. Apa apa kami inform" ujarnya sebelum dia mematikan talian. Jejaka tersebut memandang hana dalam jangka masa yang lama.
"No wonder tiger suka kau. Kau cantik, bertudung, ayu, kulit putih. Tapi aku pelik, kau yang tak ada kena mengena dengan kes ni pun boleh terjebak sekali kan?" Katanya.
Siapa tiger?
"Kenapa awak semua culik saya?" Soal Hana perlahan.
"Just keep quiet before i shoot your head. I don't want hear your stupid voice" katanya dingin sebelum semuanya senyap.
Mana diorang nak bawak aku? Aku takut.
Mana awak rayyan. Awak tak nak datang selamatkan saya ke?
*****
Dragon berdiri dihadapan tingkap. Angin sepoi sepoi mula menerjah mukanya yang dingin itu.
Kemudian dia mula keluar dari gudang tersebut dan pada masa yang sama, satu kereta Audi mula memarkir keretanya dihadapi dragon.
Tangan dimasukkan kedalam poket sebelum dia menuju kearah kereta tersebut dan membuka pintu kereta.
"Boss..ni dia boss"
Dragon tersengih sebelum leher Hana dicengkam kuat sebelum dicampak keatas tanah yang berbatu batu itu. Tudung yang menyarungkan kepalanya dibuka kasar dan dicampak jauh tudung tersebut sebelum rambutnya ditarik.
"Aku nak share satu story dekat kau tapi aku tak akan share dekat sini" bisik Dragon perlahan sebelum dia menarik lengan Hana dengan kasar menuju ke sesuatu tempat.
Hana mula terasa hari ni adalah pengakhiran hidup dia. Ouh Tuhan, ampunilah hambamu ini, ku tahu terlalu banyak dosa aku dekat Kau.
Pintu ditendang kuat sebelum dia menolak tubuh gadis itu dengan kasar. Kemudian pintu ditutup kuat, baju dibuka dan dibahagian tubuhnya ada tatoo berbentuk naga.
"Membunuh adalah hobi kesukaan aku dan aku bebas nak bunuh sesiapa. Mangsa yang aku bunuh dah hampir cecah seribu orang dalam masa dua bulan je tapi Rayyan aku ada dendam aku sendiri." Katanya sebelum dia duduk dihadapan hana kemudian dia mengusap ubun ubun hana.
"Aku dan Rayyan dulu kawan baik. Baik sangat dan sangat rapat, kami masuk team menembak sama-sama, seni pertahankan diri pun sama sama. Satu hari, Rayyan ada minta tidur rumah aku semalam je dan semalam tu lah satu tragedi berlaku. Nenek aku mati betul betul depan bilik aku, dan at the same times..Rayyan ada dekat situ sambil pegang sebilah pisau tajam. Ayat last sebelum dia blah.."
"Thanks to being my friend. Keluarga aku dan keluarga kau sama sama membunuh. Keluarga kau bunuh atuk aku dan keturunan keluarga aku mati, kenapa aku tak boleh bunuh orang tua ni?"
"Sebab kau punca keturunan keluarga kami hilang satu per satu dragon. Kalau tak disebabkan nenek kau dan keluarga kau tak hantar benda kurafat tu, kami tak akan jadi musuh kau dragon. Kau hantar santau, kau buat arwah atuk dan nenek aku bergaduh and last diorang mati sebab perbuatan keluarga sial kau! Lepas tu bapak kau penyebab semua benda ni jadilah sial" Kata Alan tiba tiba. Pistol diletakkan betul-betul dibelakang kepala dragon.
Bila bila masa aku boleh tarik picu ni sial!
" Jangan salahkan keluarga aku saja alan. Rayyan bunuh nenek aku, satu satunya perempuan yang paling aku tak berani nak sakitkan! Nenek aku tak ada kena mengena dalam kes kita tapi dia bunuh! Depan mata aku! Lepas nenek aku mati, aku dah buang erti kasih sayang sampaikan aku boleh bunuh mak bapak aku sendiri" Jerit dragon.
Tak sampai beberapa minit tubuh seorang gadis bertudung mula jatuh diantara alan dan dragon menyebabkan alan sukar untuk melawan. Tapi niatnya terbantut apabila..
"Su?"
Suzana memandang wajah alan dengan keadaan wajahnya kusut. Hujung bibirnya juga terlihat lebam...kena tumbuk ke?
Belum sempat suzana buka mulut, tubuh suzana dicengkam kuat sebelum dragon merapatkan wajahnya pada wajah suzana. Pisau yang ada pada jaket bajunya diambil dan diletakkan dipipi gadis itu.
"Jangan fikir aku bodoh Alan. Kau menyamar jadi Adam charter sebab nak kau nak info dari anak buah aku kan? Sorry i'm not stupid like you bitch"
"You like this girl hah? Kalau aku cuba calarkan sikit muka dia apa kau nak buat?" Kata Dragon kemudian dengan satu torehan saja darah mula keluar dari pipi Suzana.
Suzana hanya mampu menutup mata menahan perit yang tak tertahan itu. Hanya air mata saja yang menjadi saksi.
Alan masih diam dan melihat saja aksi seterusnya dari dragon. Dia dapat lihat suzana memandangkan tepat kearahnya menandakan dia meminta pertolongan dari aku.
"Insyaallah, kejahatan awak akan berubah jadi kebaikan dengan izinnya. Saya percaya satu hari nanti awak akan berubah ke jalan Allah.." Kata suzana.
"Saya tak pernah takut pada manusia melainkan dia buat benda yang boleh jatuhkan air muka saya sebagai perempuan. Hanya Allah SWT saja yang saya takut sekarang" ujar Suzana
Tiba tiba dia teringat ayat Suzana yang pernah dia kata dekatnya sebelum ni. Benda ni buat aku pening lah!
"Aku bagi kau pilihan. Kau nak selamatkan dia atau perempuan tu." Kata dragon.
Alan tersentak seketika. Dia memandang Hana dan suzana secara bergilir gilir sebelum dia meramas rambutnya kasar.
"Usahalah banyak mana pun untuk buat orang yang awak cinta tu happy tapi kalau tuhan kata dia bukan pemilik tulang rusuk kiri awak, itu semua sia sia" kata suzana.
Ditepi Hana aku ternampak sebilah pisau. Dengan perlahan aku menuju ke arah Hana sebelum dia mengusap pipi Hana.
"I'm sorry little girl. I choose Suzana because she change my life 360°. Sekejap lagi rayyan dengan yang lain datang tolong selamatkan kau dan yang lain. Aku minta maaf"
"Tak pe. Sekurang kurangnya awak dah jumpa yang terbaik kan?" Kata Hana sambil tersenyum sebelum dia terperasan alan dan mengambil pisau disebelah.
Suzana pula tidak ambil pusing jika adam tidak menyelamatkannya..dai sanggup mati demi gadis itu. Entah kenapa dia tak sendiri pun tak pasti.. mungkin masalah yang sama mereka hadapi?
PAKKK!!
Guyss.. sorry..ini je idea yang sis ada.. sorry kalau tak best and sorry sebab lama tak update sebab idea kering huhuhu..
P/s: imagine lah froyy dengan salah sorang dolan's twin tengah fight hehehehe...
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...