AIRPORT..
Phone dibelek kemudian dia memerhati satu demi satu gambar gadis kesayangannya di gallery lantas satu senyuman mekar di bibir. Mata dilirik kearahnya jam di telefonnya.
3.59 pagi.
"Sila ambil perhatian.. penerbangan ke London akan berlepas tidak lama lagi..saya ulangi..."
Dia bingkas bangun kemudian beg bagasi ditarik menuju ke tempat berlepas.
Tidak lama selepas itu, dihadapan pintu masuk kapal terbang..dia memberi pasportnya kepada pramugari dan dia mengambil semula. Matanya lincah mencari nombor seatnya. Sudah dicari dia mengambil tempat tersebut..dia menyimpan beg bagasinya di tempat khasnya kemudian baru dia melabuhkan punggung.
Earphone diletak pada telinga kemudian dia memasang satu lagu dan dia mula melelapkan mata.
Have a nice day..
Without me..
*******
PADA JAM 8 PAGI..."Maaf puan.. tembakan pada perut puan mengakibatkan peluru tersebut mengenai bayi puan. Kami tak dapat nak selamatkan anak puan. Saya minta maaf"
Yana tersentak seketika. Apa ni mimpi? Anak aku hilang dalam sekelip mata je?
"Dan satu lagi puan. Ada seorang lelaki ni dia ada pesanan untuk puan.. dia suruh saya kirimkan ni pada puan." Kata seorang doktor kemudian dia menyerahkan sepucuk surat pada yana. Yana hanya mengambil dan dia mengucapkan terima kasih.
"Saya minta diri dulu"
Yana hanya angguk kemudian dia membuka surat tersebut. Bau wangi pada kertas itu menjadi fokus utama gadis itu..didekatkan kertas itu pada hidungnya.
Bau perfume dia. Wanginya ya Allah.
Kemudian matanya kembali membaca satu per satu perkataan yang ditulis.
The story between us is over when you read this letter. The baby in your womb can not be saved again and this is my fault. I'm sorry.
Selama ni kau dah cukup terseksa dengan aku kan? Jadi biarlah hari yang seterusnya kau bahagia tanpa aku. Dan lepas kau baca je surat ni, kau kena tau yang aku dah jauh dari kau.. sangat jauh dan mungkin aku tak akan balik sini lagi. Kau patut mulakan hidup baru tanpa aku.
Have a nice day..aku doakan kau jumpa lelaki yang terbaik. Aku patut buang rasa cinta dan sayang ni jauh jauh. Aku akan cuba lupakan kau..dan kau pun mestilah happy, siap buat parti lagikan sebab aku dah pergi jauh? Aku tak akan kacau kau, anak anak buah aku pun tak akan usik kau. Aku bersedih atas pemergian mak ayah kau.
By the way.. phone kau aku beli baru sebab dulu aku terpecah kan. Sim card kau masih sama. Ada dalam laci sebelah katil wad kau.. sebelum aku gerak airport aku ada jaga kau untuk beberapa jam.
Bye.
-dragon-Laci dibuka dan terlihat satu kotak tertulis iphone 6s berada dihadapannya. Diambil dan dibuka plastiknya. Locksreen dibuka kemudian dia menekan bahagian contact dan semua nombor masih ada. Lelaki tu dan masukkan sim card ni siap siap.
Then kenapa dia masukkan dalam kotak balik? Nak surprise ke?
Dia pergi kebahagian gallery dan matanya tertumpu pada dua gambar. Satu ialah gambarnya sedang tidur dan kedua.
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...