Hani berjalan membawa sampah sambil ditemani oleh Fifi a.k.a hamster kesayangannya Hani yang diberi oleh arwah papa sempena ulangtahunnya yang ke-22. Fifi ni lah satu satunya sahabat susah senangnya malah Fifi juga tidak banyak merayau... banyak tidur!
Fifi diletakkan di tepi kemudian dalam kiraan tiga Hani mula mencampakkan sampah ke dalam tong sampah.
"Ha..han..Hani"
Hani menoleh kebelakang apabila terdengar seperti suara mamanya memanggil.
"Mama?" Tekaan hani ternyata betul apabila mamanya berada dibelakangnya. Tapi apa yang pelik pada mamanya adalah dia kelihatan pucat dan seperti takut kan sesuatu.
"Are you okay mama?" Soal hani. Apabila dia ingin mendekati si ibu, ada satu tangan memegang lengannya.
Kemudian bahu puan Junaidah dipegang seorang lelaki yang amat dikenalinya dan amat dibencinya. Wajahnya berkerut bila memandang jejaka itu.
"Apa lagi yang kau nak?" Soal hani.
"Kau tau? Benda yang paling aku suka adalah membunuh? And that's my hobby. Nak tengok?" Soal Dragon gembira sambil dia mengacukan pistol kearah belakang tubuh puan Junaidah tapi tepat dibahagian jantungnya.
"Kau cakap kau nak bersama sama dengan laki kau dekat syurga kononnya kan? Aku tak rasa lelaki bodoh tu ada dekat syurga.." jawab dragon sambil dia menarik rambut puan Junaidah agar dapat mendongak.
"Apa kau nak buat dengan mama aku!" Jerit hani. Dia ingin membantu tapi disebabkan dia 'dikunci' dia tak dapat nak buat apa apa.
"Kau patut hidup sorang sorang perempuan. Keluarga kau hidup penuh dengan hutang sana sini jadi untuk langsaikan hutang..aku ada solutionnya. Give me a knife.. kalau boleh yang baru aku asah tadi" arah dragon sebelum seorang lelaki memberi pisau tajam.
Dragon meletakkan pisau dileher wanita tersebut sebelum dia menarik perlahan lahan pisau tersebut. Darah mula terpercik keluar dari leher puan Junaidah sebelum satu das tembakan dilepaskan tepat di jantung.
Hani terkaku sebelum dia rebah diatas jalan. Apa dia mampu buat hanya mampu melihat jasad ibunya yang sudah tidak bergerak sambil 'ditemani' darah yang mula mengalir. Kemudian satu beg plastik hitam dicampak dihadapan gadis itu.
Hani kemudian ambil plastik tersebut sebelum dia melihat isi dalamnya.
"Siapa lagi yang kau nak menumpang kasih hah perempuan? No One! Kalau keluarga kau tak berhutang dengan aku, kau dah hidup aman damai dengan keluarga kau dah kan?"
Hani terdiam. Dia tau kekuranya berhutang tapi dia tak tau dengan siapa keluarganya berhutang..tak silap aku arwah papa pernah kata dia dah langsaikan semua hutang?
Dia dah tak ada siapa! Fifi dan mama dah tak ada!
"KAU LELAKI DURJANA!!" Jerit hani sebelum dia menolak tubuh lelaki yang menguncinya tadi sebelum dia berlari kearah dragon.
Tapi Dragon pantas bertindak, dia mencepung tubuh Hani dan mencampak Hani didalam kereta.
"Aku nak kau kerat badan orang tua ni lepas tu bagi anjing sana makan. Mamat jom!" Arah dragon sebelum dia masuk kedalam kereta. Dia memegang tubuh hani yang meronta ronta ingin keluar itu.
"Jalan"
******
Pada waktu petang selepas dia buat check up, Yana sekadar duduk di rumah memandangkan ibu dan ayahnya keluar pergi ke pekan. Katanya nak beli barang untuk cucu sulung dia jadi mereka terlebih excited.Aku bersyukur sebab aku masih ada ibu dan ayah yang masih boleh terimanya walaupun aku dah jadi macam ni. Tapi yang itu aku tak ambil pusing..aku cuma lagi bersyukur sebab mak dan abahnya boleh terima anaknya. Alhamdulillah.
Tuk! Tuk!
"Siapa tu?" Kata yana. Dia bangun dan terus menuju ke pintu. Sebelum pintu dibuka, langsir diselak terlebih dahulu untuk lihat siapa yang mengetuk.
Wajah yana serta merta pucat lesi. Perut diusap lembut sebelum dia terduduk.
"Bukak sebelum aku pecahkan pintu ni!" Jerit lelaki diluar. Yana menutup mulutnya, matanya ditutup kuat sambil ditemani air mata.
Ya Allah. Tolonglah aku ya Allah..apa aku nak buat ni! Aku tak kuat.
BAMMMM!!
Pintu ditendang kuat menyebabkan yana terkejut. Dua orang lelaki mula masuk sebelum dia memandang ke arah yana yang sedang duduk ditepi dinding.
"Ini ke boss nak? Dia mengandung kot?" Soalnya.
"Boss nak orang yang ada kaitan dengan kes kita sekali kena ada! Jadi kita bawak je budak ni sekali. Dia tak nak ikut kau heret je, yang pregnant dia buka bukan kita." Ujar lelaki berjaket hitam. Lelaki lagi sorang mula datang kearah Yana sebelum dia mengheret tubuh Yana masuk ke dalam kereta.l
"Aku tak naklah! Lepas kan aku!" Jerit yana. Dia meronta untuk keluar dari kereta. Malah bila Yana ternampak kelibat ibu dan abahnya yang sedang membawa satu beg plastik jenama pakaian bayi itu lagi kita dia meronta.
"Anak aku! Yana!! Kau nak buat apa dengan anak cucu aku" marah Pak Samad kemudian dia meluru kearah dua orang lelaki tadi.
"Memekak lah orang tua ni." Marah mereka sebelum dua das tembakan dilepaskan pada ibu dan abahnya.
"Ibuuuu!! Abahhh!!!" Jerit Yana. Dia ingin keluar dari kereta tapi dihalang oleh salah seorang dari mereka.
"Jalan Mok jalan. Kantoi nanti" arahnya. Lelaki bernama 'mok' sempat mengambil barang bayi sebelum dia meninggalkan kawasan tersebut.
Tiba tiba beranak pulak dalam kereta jenuh aku nak jadi bidan terjun! Tak sanggup aku!
Yana mampu melihat jasad abah dan ibunya terbaring dihadapan rumah. Nasib baik ada beberapa orang mula datang kerumun rumah malah ada sedang call polis dan ambulans.
Ya Allah, harap mereka tak ada apa apa. Hari ni je dah berapa banyak masalah aku kena hadap ya Allah.
*****
Alex mula turun ke bawah untuk mencari sedikit makan. Kalau adalah."Hana!!" Panggil Alex. Alex memusingkan tubuhnya untuk mencari gadis itu tapi apa yang dia nampak satu sticky note terlekat pada peti ais.
Saya keluar pergi taman depan tu tau. Jangan risau kejap lagi saya balik..dalam pukul 4 petang..
-hana-"Pukul 4?" Alex mengerling kearah jam dinding didapur.
Sekarang dah pukul 5.45 dah? Dari pukul berapa budak ni pergi? Dia tak minta izin nak keluar pun?!
Phone alex berdering menandakan ada mesej masuk. Dia baca sebelum dia menendang meja dengan kuat.
Kalau kau nak budak ni selamat. Datang dekat tempat ni. Dengan aku ada beberapa orang yang tak berdosa dan juga anak anak buah kau. 12 o'clock you must be here..kau lambat walaupun seminit, dua orang akan mati. Jangan lambat!
Ting!
Satu notifikasi whatsapp masuk. Satu location diberikan pada Alex.
Alan
Cakap dekat Hana jangan keluar mana mana. Just stay at home!Me
Pukimak punya jantan! Dia dah kena bawak lari baru kau nak sampaikan benda macam ni ke hanat! Jantan tak guna! Blah lah kau!Alan
Babi! Aku baru dapat info lah anjing!Kemudian Rayyan mula turun sambil dia menunjukkan reaksi dingin.
"Mana mana ahli kita yang ada, Panggil dan terus pergi markas kita. Aku tak ada masa nak main main" ujarnya kemudian dia terus keluar.
Kau dah main dengan api wahai di naga. Memori aku dah 90% dah melekat dalam otak.. jangan sampai aku dah sampai sana aku dah ingat semua benda wahai si naga bodoh.
Hyee..so this chap agak boring sikit HAHAHA sebab sis masih tak ada idea huhuhu..
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...