Alex memandang ke luar tingkap sambil menghirup udara segar. Otaknya ligat memikirkan tentang Rayyan.
Dia betul betul dah ingat semua ke? Atau dia cuma berpura-pura? Sampahlah dia tu aduh! Tiba tiba teringat apa dia kata semalam dekat aku! Fvck!
iPhone nya tiba tiba mendendangkan lagu rancak. Diambil phone dari dalam poket dan tertera nombor yang tidak dikenali.
"Hello? Siapa ni?" Soal Alex. Keningnya berkerut.
"Ini kamu ke?"
"Makcik ni siapa? Ada apa call aku pagi pagi ni. Makcik, aku bukan anak makcik lah! Wrong number ni! Pagi pagi dah kacau ketenteraman aku!?" Marah Alex. Terdengar bunyi dia gembira.
Tembak kepala karang apa pun tak dapatlah orang tua ni! Dah salah number lepas tu nak gelak gelak?!
"Ini untie Junaidah. Mama arwah Syasya. Ini Alex kan?" Soalan auntie junaidah. Alex hanya bereaksi biasa saja.
"Hah nak apa? I have no time." Jawab Alex dingin. Dia mula masuk kedalam bilik dan duduk di birai katil sambil matanya memandang luar.
Auntie Junaidah hanya tersenyum saja. Nasib baik arwah anaknya sudah beritahu awal awal tentang Alex jadi dia tidak tersinggung hati sangat dengan percakapan anak teruna sorang ni.
"Auntie ada benda nak cakap dengan kamu sikit jadi Auntie ingat nak ajak kamu datang rumah. Nanti auntie bagi location ye? Nanti auntie masak untuk kamu" ujarnya dalam talian.
"Nak apa aku datang sana? Aku dah tak ada apa apa pun dengan arwahlah makcik. Kalau nak..just cakap dalam phone je tak payah nak suruh aku datang!"
Serabut lah!
"Sebelum arwah meninggal, arwah ada belikan sesuatu yang nak diberikan pada kamu tapi tak sempat jadi sebab tulah auntie minta kamu datang sebab auntie nak serahkan barang tu pada kamu." Katanya.
"Yelah yelah. Around 20 minutes i'll be there. Aku tau aku sampai dah ada makanan atas meja!" Katanya sebelum dia mematikan talian. Kemudian Alex bangun dan mencapai tualan dan terus masuk bilik mandi.
Pancuran air panas mula memanaskan seluruh tubuh alex. Tangan ingin mencapai shampoo tapi apa silapnya shampoo yang diambil tiba tiba terjatuh.
"Eh dasar anjing betul shampoo ni!" Kayanya sebelum dia menunduk dan ingin mencapai shampoo tersebut. Tapi lain pulak jadinya.
"Hye Alex" kata seorang gadis dihadapannya. Alex mula mendongak ke atas dan dapati gadis tersebut sedang merenungnya dengan senyuman yang sukar ditafsir.
"Eh budak! What are you doing here? Macam mana kau masuk?" Soal alex pelik? Bunyi pintu terbuka pun aku tak dengar? Ni pula tertutup.
Tuala yang disidai ditepi itu diambil dan diikat. Maaf aku pakai boxer okay? Kalau sesiapa pikir aku tak pakai apa apa, otak lu memang biru! Dasar otak miang! Nak aku bagitau saiz berapa? Cukuplah kalau sesiapa yang kawin dengan aku, aku boleh bagi anak 15 setiap tahun. Hahahaha.
Hana tidak banyak cakap malah dia menolak tubuh jejaka itu ke dinding sebelum pipi jejaka itu diusap lembut.
"Nice body sweetie. I like" kata Hana dengan penuh suara menggoda dan cukup untuk meruntuhkan iman seorang lelaki. Tambah lagi dengan rambut Hana yang yang paras bahu dan berbau wangi boleh buat sesiapa je nak terkam dia!
"Hana..better kau blah, aku takut kau tak virgin je kejap lagi budak. Iman aku dah terabur habis ni!" Kata Alex. Hana tidak mengendahkan kata-kata alex malah tuala yang melilit pinggang alex dibuka dan dicampak ke tepi.
"Try it"
Alex mula mencepung tubuh gadis itu dan dimasukkan kedalam bath up kemudian paip air dibuka. Pergerakan gadis itu dikunci tapi gadis itu tidak membantah malah dia terlihat gembira.
TOK!!TOK!!TOK!!!
"Wei sundal! Kau cakap dengan siapa sial?" Jerit Alan dari luar. Alex memandang pintu.
"Tak ada siapa!" Jawab Alex kemudian dia memandang Hana semula tapi..
Dia hilang?
Mana pulak minah senget ni? Kata nak on dengan aku? Ke halusinasi aku je? Kalau halusinasi bagilah aku teruskan sampai habis! Nak dekat dekat dah tu! Anjirr punya Alan!
Ke aku dah angau dengan Hana?
Alex mengeluh sebelum dia meneruskan mandi.
******
Selesai mandi, dia terus turun ke bawah dan terlihat hana sedang menyiapkan breakfast untuk kami bertiga. Nampaknya first kami bertiga bangun dia awal pagi begini.
Alex mula menuju kearah Hana yang sedang memegang bihun panas. Dengan tangkas bihun tersebut telah bertukar tangan.
"Eh! Awal awak bangun?" Soal hana terkejut. Hana memandang mereka bertiga.. selalu pagi pagi macam ni semua tidur lagi.
"Kau nak pergi mana? Bau hangit semacam" soal Alan.
Excuse me..aku perfume Ramona okay!
"Aku nak keluar kejap. Tengahari aku balik" kata Alex sambil meletakkan bekas bihun diatas meja. Matanya memandang Hana yang sudah duduk di kerusi. Senyuman mula mekar.
"Thanks" ucap Alex. Hana memandang alex pelik.
"For?"
"Tu biar aku je tau. Aku gerak dulu tau" kata Alex. Sebelum dia keluar dia semula ambil garfu dan menyuapkan bihun tersebut kedalam mulut Hana.
30 minit kemudian...
Alex memarkir keretanya didalam garaj memandang mereka semua tau Alex nak datang. Dia keluar dari kereta.
"Awak ni Alex kan?"
Alex menoleh ke arah gadis itu sebelum dia memerhati raut wajah gadis itu. Muka saling tak tumpah macam Syasya.
"I never knew Syasya has a twins?" Soal Alex sambil dia membuka Spek hitamnya dan dicampakkan keseat kereta.
"Muka saya memang sebijik macam arwah tapi saya bukan kembar dia. Saya adik dia, kami hanya beza dua tahun saja..ouh ya nama saya Hani. Nur hani syazana" kata Hani mula memperkenalkan diri.
"Perlu ke?"
"Memang lah tak perlu tapi saya just nak perkenalkan diri je. Masuklah dalam, mama dah siapkan makanan untuk awak" kata hani sebelum dia beredar dari situ.
Alex hanya memerhati pergerakan gadis bernama Hani itu saja. Dari cara percakapan dia, pergerakan dan intonasi dia memandang seakan akan seperti dia adalah Syasya.
Tak mungkin itu Syasya, walaupun aku tak tengok kena tanam tapi aku dapat tatap muka dia berkain kafan sebelum nak dihantar ke kubur. Kalau itu hanya lakonan memandang mati aku kerjakan!
Kaki melangkah masuk kedalam rumah auntie junaidah. Salam tidak diberi lalu dia terus menuju ke arah meja makan. Pinggan diambil dan di cedok mee goreng.
"Eh! Mama saya tak suruh awak makan lagi lah! Awak ni memang tak ada adab ke bila datang rumah orang?" Tegur Hani yang memerhati alex sedang mencedok mee goreng.
Macam manalah kau boleh terima mamat tak beradab ni kak. Haih.
"Kau tak payah sibuklah pompuan. Ini diri aku bukan diri kau! Kalau rasa aku tak adab bila datang, aku chaw dulu!" Marah Alex kemudian dia mula bangun ingin keluar tapi dihalang oleh Auntie Junaidi yang kebetulan baru keluar dari dapur.
" Eh tak pe. Makanlah dulu. Kejap lagi auntie tunjukkan barangnya." Pujuk auntie junaidah.
Alex sempat memberi satu jelingan maut seperti helang ingin menerkam mangsa.
"Aku tarik balik kata kata aku. Kau macam langit dengan bumi kalau nak dibandingkan dengan kakak kau. Muka kau dengan bontot abang aku sama je rupa dia" kata Alex dihadapan Auntie Junaidah.
Kesah apa aku kalau orang tua ni dengar! Lantak aku lah.
Hana yang mendengar terasa panas. Ada ke dia nak samakan bontot abang dia dengan muka aku yang cun melecun ni? Dasar mamat tak reti jaga bahasa! Siap kau!
Menyesal aku buat suara baik dengan dia tadi. M.E.N.Y.E.S.A.L!!!!!!
Guyss ini bab Alex dengan adik arwah Syasya okay? Kalau tak best just cakap je..sis tak makan orang huhuhu. Mwahhh!
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...