Mereka semua sudah kecut perut bila dragon mula menghiris satu per satu daging manusia tersebut. Diambil kapak dan dikapak bahu mayat itu. Tidak cukup lagi bahagia kepala mayat yang terkoyak, dikoyakkan lagi.
Apa yang mereka tau.. itu adalah mayat dari anak buahnya sendiri!
"Apa yang aku nak sekarang. Aku nak perempuan tu ada depan aku sekarang..aku nak perempuan tu dengan aku. Ada faham?" Ujar dragon tenang tapi pandangan mata dragon sangat menggerunkan mereka. Darah terpercik mengenai salah seorang dari anak buahnya tapi dia tidak peduli.
Pisau yang berdarah itu dijilat dragon. Tak pernah mereka lihat dragon sebegini rupa. Hanya disebabkan seorang gadis, dia sanggup bunuh ahli dia sendiri. Gila!
"Dalam masa seminggu aku bagi korang untuk cari yana. Kalau tak jumpa juga, jangan salahkan aku kalau kepala masing-masing berlubang. Jangan kata abang tak bagi warning AHAHA!" Kata dragon gila. Kepala yang sudah terputus itu dicampak pada leo.
"Enjoy lah sikit." Kata dragon sambil ketawa. Baju dragon dibuka kasar dan dicampakkan ketepi malah darah yang mengalir pada badan mayat itu digosok pada badannya sendiri menggunakan tangannya.
"Jijik lah babi" ujar faidh perlahan sebelum rakannya membuat isyarat agar diam.
Kalau tak nak kepala kau terputus better jangan bising! Sorang dah mati dah!
"Aku suka perempuan tu, kalau korang tak dapat jejak perempuan tu..biar aku sendiri yang cari tapi aku tak janji mak bapak dia selamat" kata dragon.
"Bersihkan semua ni." Arah dragon sebelum dia keluar dari situ.
Hantu sudah mula merasuk jiwa dragon. Bilik yang pernah Yana duduk dimasuk.. pintu dikunci. Segala barang milik Yana yang pernah diguna dulu diambil dan dicium satu demi satu.
"Aku dah cakap..kau lari sejauh mana pun aku akan cari. Kau hanya perlu tunggu saja" ujar dragon sendiri kemudian dia menyambung mencium barang yang telah diguna oleh yana dulu.
Bila aku dah dapat kau.. jangan harap kau akan terlepas macam sekarang! Ini pun hanya nasib saja kau dapat keluar
****
Jam Rayyan sudah menunjukkan angka 1 petang."Aku nak beli barang sikit ni..kau nak follow aku atau kau nak balik?" Soal Alan. Dia dalam perjalanan untuk pulang tapi sebelum pulang dari resort, dia nak beli barang sikit.
"Balik" jawabnya ringkas.
Rayyan terpandang satu gudang lama. Dipandang gudang tu lama lama sebelum dia memandang wajah alan.
"Kau kenapa pandang gudang lama tu?" Soal alan.
"Gudang tu macam pernah pergi tapi aku tak ingat bila." Jawab rayyan sambil matanya dikecilkan. Alan diam malah dia memandu sehingga sampai dihadapan gate rumah.
"Kau turun lah, kau nak apa apa tak? Aku nak beli ni"
"Tak." Ujar rayyan kemudian dia turun dari kereta dan masuk ke dalam. Tapi sebelum kakinya masuk kedalam dia terlihat satu figura sedang duduk di tepi kolam.. merendam kaki sambil termenung.
"Cukuplah kau tau selama ni kau jaga seorang gadis yang kau sayang. Kau sanggup gadaikan nyawa demi gadis tu. Kau jaga gadis tu sebaiknya. Malah masa kau dalam perjalanan nak ke Egypt nak jumpa gadis tu kau ada singgah satu kedai nak beli barang untuk gadis tu tapi masa keluar je dari pasaraya tu ada kereta datang rempuh kau dari tepi. Kepala kau terhentak kuat dekat tiang then badan kau tertusuk benda tajam. Nasib baik tak kena jantung kau" jelas botak.
"Yang kau kena tau dia dulu ada pertalian kekeluargaan dengan kita je tapi sekarang tak..dulu kau suka dia" jawab alan.
"Ini ayah awak dan ibu saya. Ibu saya dan ayah awak berkahwin beberapa bulan yang lepas" jelas hana.
Kepalanya kini terasa berdenyut denyut. Sakit!
Dalam sakit kepala, dia menuju ke kolam renang..dalam keadaan senyap dia menarik kerusi dan duduk dibelakang gadis itu malah tubuh kecil gadis itu diperhati oleh rayyan.
"Bila Rayyan nak elok dari sakit dia eh?" Soal Hana seorang diri. Rayyan dibelakang sekadar mendengar saja.
"Sorang demi sorang tinggalkan aku dekat sini. Siapa dragon? Kenapa dia buru keluarga aku? Apa yang dah diorang buat dekat dragon? Kenapa aku jadi target utama dia?" Omel Hana..dia menghela nafas berat.
"Sekarang ni dalam hidup aku, betul betul ada Yana, Alex, Alan dengan Rayyan." Ujarnya lagi.
"Aku rindu Rayyan yang dulu.. aku rindu cara dia marah aku..even dia jahat tapi dia tak pernah nak abaikan aku." Luah hana.
"Rayyan yang dulu mungkin ambil masa yang lama untuk kembali budak! Kalau boleh tak kembali pun aku tak kisah."
Hana terkejut dan tanpa sengaja dia hampir terjatuh kedalam kolam tapi lengan hana sempat dipegang oleh rayyan. Ditarik Hana agar bangun sebelum dagu Hana diangkat sedikit agar dapat bertentang mata.
"Aku tak kenal kau.. malah aku sendiri pun tak tau aku ni siapa. Memori aku kosong! Tapi aku tau jauh di sudut hati kau..kau ada niat nak tolong pulihkan aku kan? Dan jauh disudut hati aku ni ada tempat yang kau dah genggam" kata Rayyan sebelum tapak tangan Hana diletakkan didadanya.
Belum sempat Hana mahu membuka mulut, ada satu tangan cuba menolak tubuh Rayyan agar jauh dari aku.
"Kau tak ada hak nak cakap pasal hati kalau kau tak tau makna dia apa" ujar Alex tiba tiba.
"Apa masalah kau? Aku ada hak atau tak itu tak ada kena mengena dengan kau." Jawan rayyan tenang.
"Cukup selama ni Hana terseksa sebab kau. Cukup selama ni kau hina dia, herdik dia macam macam...kau buat dia macam sampah dan sekarang kau nak cakap pasal hati? What the fuck man?!" Kata Alex marah.
"Kau sebenarnya yang tak layak untuk dia!? You take her when you need her! Bila dia tak diperlukan kau buang dia macam anjing kurap!" Jawab Alex lagi.
Satu tumbukan hinggap dipipi Alex.
"Enough! Aku tak faham apa kau cakap! Aku tak ingat bila aku buat macam tu?! Arghhh!!" Rayyan menjerit kemudian dia membaling semua barang yang berada dihadapannya.
"Rayyan cukup" Hana cuba menghalang rayyan dari membaling pasu kecil miliknya.. itu pemberian arwah papa untuk dia.
Tiba tiba pasu kecil itu dihalakan pada kepala Hana dengan kuat tanpa sengaja. Hana terjatuh disebelah Rayyan sebelum dia pengsan.
"HANA!" Alex menerpa kearah hana. Darah yang mengalir itu dilap menggunakan hujung baju alex sebelum mata alex menikam mata Rayyan.
"Kau memang setan Rayyan. Kau tak tau betapa dia risau pasal kesihatan kau tapi apa kau buat? Kau hanya buat biasa.. dia nak tolong kau sembuh tapi aku halang sebab apa?"
Rayyan diam.. pasu dipegangnya.
"Because i love her? Kalau kau tak nak budak ni lagi, lepas kan dia..biar aku jaga" kata alex kemudian dia mencepung tubuh Hana dan dibawa masuk.
Rayyan diam malah kepalanya berdenyut denyut sekali lagi. Dia duduk sebentar diatas lantai dan mengurut kepalanya sambil dia memandang kolam renang.
Siapa aku yang sebenarnya??
Cakkkk!!! Satu bab sudah settle..mwahhh..
YOU ARE READING
[ C ] I'M YOURS MR RAYYAN (✓)
RomanceHana Ariqa seorang gadis kecil yang berusia dua puluh tiga tahun. Ibunya berkahwin untuk kali keduanya bersama seorang CEO resort..dari dia menjadi anak tunggal dalam keluarga, sekarang dia mempunya abang. Apa yang dia hajati untuk memiliki keluarga...