》》Cadinineskisupurgesi

385 45 37
                                    

Herkese merhaba! Bugün "Cadı Ateşi, Tatlı Bela, Sevgili Bela, Püsküllü Bela, Püsküllü Bela 2, Platonik, Yanlış, Siyah Afyon Çiçeği, Aljeni, Bazı Dilekler Tutar, Hortlak, Koruyucu Melek, Bu Kız Cadı, Kedicik ve Erik Perisi" adlı kitapların yazarı cadinineskisupurgesi ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!💜

1- Yazmaktan en çok hoşlandığın kitap türü hangisidir? Sana göre sen en iyi hangi türde kurgular yazabiliyorsun?

-En iyi romantik komedi yazabiliyorum, mizah yazmayı seviyorum.

2- Aynı anda bu kadar fazla kitaba bölüm ve yorumlar açısından yetişmeye çalışmak bazı zamanlar senin için problem oluyor mu?

-Aslında olmuyor. Çünkü zaten en başından beri yorumlara çok dönüş yapabilen biri değilim. Bunu okurlarım gayet iyi biliyor. Çalışıyorum, her fırsat bulduğumda yazıyorum ve ne yazık ki çoğu oy ve yorumun bildirimini almıyorum. En başından beri Watty hesabımda bu sorun devam ediyor. Başlarda dönüş yapmaya çalışıyordum ama çok düz konuşan biriyim. Basit bir şey söylediğimde bile yanına canım cicim ekleme gereği duymadığım, düşünemediğim için sert bir çıkış gibi algılanıyor. Bu durumda halihazırda okuru negatif etkiliyor. O yüzden bazılarına da bilerek cevap vermediğim zamanlar oluyor. Çok canım sıkkınsa okur kaygısı gütmeden insanları rahatlıkla tersleyebiliyorum ki sonra buna da üzülüyorum. Sessiz kaldığımda daha iyi bir insan olduğumu düşünüyorum... Söz, sukut, gümüş altın meselesi... Bölümlere yetişmekte bazı zamanlarda zorlanıyorum, bazense çok kolay oluyor ama en zoru kitabımı baskıya hazırladığım dönemler. Düzenleme yapmaktan, edisyondan, kapak resmi seçim aşamasından ve matbaa sürecinden nefret ediyorum desem yeri var. Yazıp eğlenmeyi daha çok seviyorum açıkçası.

3- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa onları bir gün yayımlamayı düşünüyor musun?

-Tabii var ama yayınlar mıyım emin değilim. Wattpad kendi bindiği dalı kesen aptal bir uygulamaya dönüştü. Uygulamanın tükenmeyen sorunları, gırla giden haksızlıklar, sistem değiştiriyoruz ayağına ben ve bir sürü popüler listedeki arkadaşın listelerden uzaklaştırılıp sözde yeni hikaye keşfettirmek amacıyla torpilli canlarımın yerimize tepeden indirilmesi, kendini ahlak bekçisi zanneden bastırılmış duygulu bir grup haset rapor manyağı, sizi çekemediği için hikayenizi şikayet eden diğer popülerler, bir oyu, bir satır yorumu çok görüp hikayenin sonunda onların maaşlı işçisiymişsiniz gibi size giydiren belki de yeğeniniz, çocuğunuz yaşındaki okurlar, okuduğu cümlenin anlamını çözemeyecek kadar küçük olmasına rağmen kendini Ordinaryus zanneden cahil kitle... Wattpad samimi okurlar olmasa çekilecek gibi değil. Ciddi anlamda ne yazsam okuyan kemikleşmiş bir kitlem var ve burada hala hikaye yayınlamamın tek nedeni onlar. Yoksa benim başıma gelen pişmiş tavuğun başına gelmiyor şu Wattpad'de.

4- Yaklaşık 5 yıldır bu uygulamadasın. 2013 yılında burada yazarlar, okur kitleleri ve diğer kullanıcılar nasıldı? O ilk zamanlarını özlüyor musun?

-Aslında ilk zamanlarımı özlemiyorum. Yazmaya başlama sebebim geçirdiğim ağır depresyonu baskılayacak bir uğraş aramamdı. Yazmak iyi geldiği için yazıyordum, hala o yüzden yazıyorum. Yani benim açımdan değişen tek şey başlangıca göre daha iyi yazıyor olmam.

5- İlk yazdığın kurgunu hatırlıyor musun? Onu herhangi bir platformda yayınladın mı?

-İlk yazdıklarım günlük türüydü ve yayınlamak istediğim en son şeydi :D

6- Hiç uzun bir süre yazma hevesin gitti ve yazarların sıkça karşılaştığı ilhamsızlık sorununu yaşadın mı?

-İlhamsızlık değilde de bir dönem ilaç kullanıyordum. (Uyku bozukluğu ve migren yüzünden) ilaç kullanırken yazamıyordum. İlaçların biri yan etki yapıyormuş sanırım, hem ellerim kötüydü, sürekli olarak uyuşuk hissediyordum, hem de duygusal olarak bomboştum. Bunun haricinde bölüm yayınlamıyorsam yoğunluktandır. Ya da hikayeye gelen yorumlar kötü etkilemiştir; kafamdaki kurgu insanları rahatsız edebiliyor. Her zaman sevdikleri hikayeler çıkarmamı bekliyorlar ve bir bölümü sevmeyince hop baskıcı yorumlar yağıyor. O dönemler yazamıyorum.

7- Wattpad'e ilk katıldığında hangi kitabı okumuştun?

-Hapşırık vardı, mizahta :)

8- Sana göre "Başarılı Yazar" olmak için neler gerekir?

-Hep yazmak, hiçbir yazdığını beğenmemek bence. İki yıl önce yazdığını beğenen ve kendinde hata görmeyen kişi gelişmiyor demektir.

9- Hiç kurguların çalındı mı? Bu emek hırsızlığına nasıl bir tepki verdin?

-Kurgum çalınmadi. Benim kurgularım kendi çapında orjinal olduğu için çalan kişi kendini rezil ettiği ile kalır. Sadece bu yıl iki kitabım Wattpad tarafından raporlandığı için silindi. Haksızlardı. Kitaplarımı incelemeden silmişlerdi. Çok uğraştık ama Kedicik hikayem iade olmadı. Onu yeniden yayımladım. Yanlış hikayem ise sözleşmesi imzalandığı için yayınevi araya girince iade edildi. Wattpad, daha önce de dediğim gibi saçma bir uygulamaya dönüştü.

10- Yazmaya yeni başlayan yazarlar için önerilerin var mıdır?

-Popüler olmak, okunmak, listede yükselmek gibi kaygılarla yazmasınlar. Burada gördüğüm en büyük sıkıntı kurgu oluşturmadan hikaye yazmaya çalışanlar. Öncelikle kurgu ve karakterlerini oluştursunlar. Çok okusunlar. Sadece Wattpad değil, basılı kitapları okusunlar. Yazarların hikayeleri ve karakterleri nasıl işlediğine dikkat etsinler. Olay örgüsü daha sonra olacak bir şey. Özgün olsunlar. Hayallerinde yer eden, onları yazmaya iten, yazarken sıkılmayacakları konuları ele alsınlar. Yaşlarına uygun, ailesine ve çevresine okuturken utanmayacakları işlere girişsinler. Tabii iyi bir yazar olmak istiyorlarsa. Popüler olmak istiyorlarsa yapacakları şey basit. Öncelikle size küfür etse bile hiçbir okuru kıracak keskin cevaplar vermeyecekler. Sürekli ponçik, sevimli bir kişilik olarak görünecekler. Hikayelerini özenli yazacaklar. Sık sık, gerekirse gün aşırı bölüm yayımlayacaklar. Ütopik konular yerine klişe bir konuyu ele alacaklar. Karakterleri çarpıcı olacak. Hikaye ismi dikkat çekici olacak. Kapak resimleri çok kaliteli olmasa da hoş görünecek, diğerlerinden farklı olacak. İmla noktalamaya özen gösterecekler. Bölüm uzunlukları 2 bin kelime civarında olacak. Çok uzun veya kısa bölümler olmayacak. Hikayeyi kısa kesmeyecekler, 70-90 Bin kelime arasında olursa normal bir roman boyutuna ulaşmış oluyorsunuz zaten. İlham aldım diyerek özendikleri yazarı kopyalamasınlar, özgün olsunlar. Diğer yazarları okuyup yorum yapsınlar. Kimseyi okumazsanız sizi kim fark eder ki? Gençlerin sıkıntısı yazıp bir köşede beklemek. Büyük yayınevleri bile basılan kitapları rafa koyup köşede beklemiyor. Başkalarının profillerinde, panolarında ya da hikayelerinde yazılmış yorumlarda kendi kitaplarının reklamını yapmasınlar ben yapmadım. Yapanın da fayda gördüğünü görmedim. Hikayeniz iyiyse illa ki biraz uğraştıktan sonra okunuyor.

Röportaj için yazara tekrar teşekkür ediyorum!❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin