》》Cloudreina

121 5 0
                                    

Hepinize merhaba! Bugün, "Sapık(Aktarılmış hikaye), Bulutları Az Geçe, Bir Mafya Meselesi, Lagün, İki Kişilik Siyah ve Afi" adlı kitapların sahibi cloudreina ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!❣

1- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı düşünüyor musun?

-Evet var ama yayımlamak konusunda emin değilim açıkçası.

2- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?

-İnsanların her istediğini yazabilmesi mesela hakaret içeren bir mesaj gönderilmesi, yazılması. Bu tür yazıların aslında gönderilen kişinin isteğine bağlı gönderilmesi daha iyi olabilirdi.

3- Hiç bir kitabına bölüm yazarken duygulandın veya ağladın mı?

-Evet birkaç yıl önce yaşadım bunu ondan sonra ise sadece göz dolması falan oldu.

4- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?

-Evet aslında kurgu değil kitap için hazırladığım açıklama çalınmıştı. Normalde kitap konularının yazıldığı bölüme yazdığım birkaç kendim bulup uydurduğum sözler çalınmıştı. Tabiki de tepki gösterdim ama geri dönüş alamamıştım. Sinir bozucu bir olay tabi ki.

5- Çalışmaların için yayınevlerinden teklifler alıyor musun? Bu tekliflere nasıl yönde cevaplar veriyorsun?

-Aslında hiç teklif almadım şu zamana kadar hatırladığım kadarıyla belki bir kez olmuştur belki hiç. O yüzden hiç almadım diyelim.

6- Sık sık kitap okur musun? Eğer öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?

-Aslında son zamanlarda pek okuyamıyorum ama önceden çok fazla okurdum hem bu sitede hem de normal hayatımda. Merak ve gizem beni bir kitaba bağlayan en önemli etken. Tabi konuda işlenen gizemin de bir mantığı olması lazım. Bu yüzden kitabın mantığına ve gidişatına çok dikkat ederim. Ama gidişatı benim için daha önemli.

7- Wattpad'e ilk katıldığın zamanı hatırlıyor musun? O zamanlarda hangi tarz kitaplar okurdun

-Evet, sanırım genç kız edebiyatı tarzıydı daha çok

8- Hiç uygulama üzerinden kötü yorumlar alıyor musun? Böyle yorumlara nasıl bir tepki veriyorsun?

-Evet bu aralar fazlalaştı hatta. Haklı bir eleştiride bulunduysa saygıyla karşılıyorum tabi ki. Ama burada bence hiç kimse, hiç kimsenin karakterine ya da genel olarak kişiye hakaret edemez. Burası insanların kendini değil bir nevi duygu ve düşüncelerini yayınladığı yer. Burada insanların sadece yazdıkları eleştirilmeli, kişilikleri değil. Bende buna göre bir tepki veriyorum. Ama tabi herkese ilk başta saygıyla yaklaşıyorum.

9- Hiç bir kurgunu tamamen sildin ve sonra buna pişman oldun mu?

-Yok hayır taslak olarak kaldı. Pişman olmadım zaten kafama göre silmem öylece. Düzenlemek için silmişimdir ya da devam edemeyeceğim için.

10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır? Varsa nelerdir?

-İlk söyleyeceğim şey özgün olmaları. Çünkü bir kitabı bir insana ait kılan en önemli özellik bu bence. İkinci olarakta bu platformda kitabını yayımlayıp ; 'Okunmuyor ya!' Diyerek silen bir çok kişi var. Lütfen yapmayın. O sizin emeğiniz, düşünceniz. Okunup okunmaması umurunuzda olmasın.

Röportaj için yazara tekrar teşekkürler. Bölüm yayınlama aralıklarım artmaya başladı çünkü okulların da etkisiyle pek fazla aktif olamıyorum hesaplarımda. Bunun içinden hepinizden özür diliyorum. Kendinize iyi bakın!❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin