Herkese merhaba! Bugün, "Gül Dönümü, Gökyüzünde Asılı Kalan Kadın, Lalena, Okyanus Kadar Mavi, Gökyüzü Kadar Mavi, Gecenin Ağıdı, Ay'a Sığınan Meftun, Göğün Menfa Edildiği Yerde, Aşk ve Diğer İntiharlar, Efrazat ve Yıldızları Sakladım Avuçlarımda" adlı güzel kurguların sahibi smellofthesky ile bir röportaj yapıyoruz.
İlerideki bölümlerde röportajını okumak istediğiniz yazarlar varsa buraya yorum olarak bırakabilirsiniz.
1- Hiç kendi kitaplarından birisine bölüm yazarken duygulandın veya ağladın mı?
-Çok sık olmuyor fakat evet, ağladığım oldu. Kendimi fazla kaptırmıştım herhalde diye düşünüyorum...
2- İlk yazdığın kurgunun ismi neydi? Onu hiç yayımladın mı?
-İlk yazdığım hikayemin ismi yoktu. Aslında ben bu platform ile tanışana dek hikayelerime isim koymuyordum. Fakat ilk yazdığımı burada yayımlamadım.
3- Çok sık kitap okur musun? Öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?
-Elimden geldiği kadar okumaya çalışıyorum ama bu aralar yeni bir şey okuyamıyorum. Eskilere sarmış durumdayım. Okuduklarımı tekrar gözden geçiriyorum. Okuduğum kitaplarda kurgudan ziyade yazım dili daha ön sırada benim için. Klişe olduğu için bir kitaptan vazgeçmem örneğin. Aslında bir kurguyu klişelikten uzaklaştıran yazım dili, ben de en çok buna dikkat ediyorum.
4- Her çalışmanı ayrı ayrı seviyorsundur fakat, bu kitabın benim için yeri ayrı dediğin bir kurgun var mı?
-Ben neyi yazarsam ona öyle diyorum resmen... Ama Göğün Menfa Edildiği Yerde -eski adıyla Keşfedilmeyen- burada yayınladığım ilk hikayeydi. Ana karakteri yazarken kendimden çok fazla şeyi ona koymuştum. Bu yüzden onun yeri hep ayrı olacak diyebilirim.
5- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?
-Uygunsuz, kaba, laubali olan her şey...
6- Taslaklarında yazdığın kurguların var mı? Eğer varsa onları birgün yayınlamayı düşünüyor musun?
-Şu anda taslakta yazdığım ve bekleyen bir hikayem yok. Taslağa aldıklarımın çoğu yazmadığım için oradalar.
7- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu emek hırsızlığına nasıl bir tepki verdin?
-Evet, ne yazık ki başıma geldi. Tepki veremedim(?) Doğru bir tabir olur sanırım. İnsan bazı durumlarda ne yapacağını şaşırır ya, öyleydi benimki de. Burada bir şeyler yayınlarken göze aldığımız şeyler oluyor. Ama karşılaşmak ve tek başına çözmeye çalışmak daha başka bir boyut bana göre.
8- Wattpad'de ilk okuduğun kitabı hala hatırlıyor musun?
-Kötü Çocuk olması gerek.
9- Kitaplarından herhangi birisine bölüm yazarken bölümün uzunluğunu ne kadar tutarsın? Yoksa olaylar ne kadarsa o kadar mı uzun olur bölüm?
-Belirli bir sınır olmuyor. Olay örgüsü ne kadarsa bölüm uzunluğu da ona göre kendisini belirliyor.
10- Kitaplarını burada oldukça severek okuyoruz. Peki bu güzel kurguların bir gün raflara taşınma ihtimali var mı?
-İsterim fakat şu an görünürde öyle bir şey yok diyebilirim.
♡♡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJ
RandomSeverek okuduğunuz tüm yazarların röportajlarını bu kitapta sizler için topladım! Röportajını istediğiniz herhangi bir yazar varsa özelden ulaşabilirsiniz. **En azından bu kitap için özelden istek almıyorum. Lütfen ısrar etmeyiniz.