》》Alywithdw

154 11 0
                                    

Hepinize merhaba! Bugün, "Karanlık Lise, Karanlık Lise 2, Karanlık Lise 3 - Gölgeler, Blog A, Element, Ahşap Sokak, Son Defa ve Unutmak" adlı kitapların yazarı Alya Öztanyel ile bir röportaj gerçekleştiriyoruz. Hepinize iyi okumalar!❣

1- Taslaklarında yayınlanmayı bekleyen kitapların var mı? Bir gün onları yayınlamayı düşünüyor musun?

-Wattpad'de yarım kalmış birkaç kurgum var. Kimisi ilham perileri yüzünden geç kaldı, kimisiyse yalnızca devam edebilmem için doğru anı bekliyor. Özellikle fantastik kategorisinde bir eser vermek çok zor. Alışılagelmişin dışına çıkmanız ve sizden beklenmeyeni yapmanız gerekiyor. Evet, çok keyifli ama bir o kadar da bambaşka özelliklere sahip bir dünyayı sıfırdan yaratmak çok zorlayıcı. Her detayı düşünmeniz ve unutmamanız lazım. Not almanız faydalı olabiliyor. Diğer kurgularla ilgilenirken aynı zamanda bir fantastik kurguya da vakit ayırmak pek becerebildiğim bir şey olamadı ne yazık ki :) Element isimli kurguma devam etmek için beklediğim an da öyle bir an işte, başka hiçbir uğraşım olmayacak ve yalnızca onun üstünde çalışacağım bir vakit... Umarım en kısa zamanda kapımı çalar. :)

2- Kitaplarına bölüm yazarken müzik dinler misin? Öyleyse genelde hangi tarz müzikleri dinliyorsun?

-Kesinlikle evet, hatta o bölümü yazarken hangi şarkıya kafayı takmışsam multimedia'da o şarkıya yer veririm. Bana o satırları kaleme almamda ilham vermiş parçayı okurlarımla da paylaşırım. Nedense anlatmaya çalıştığım şeyi o sayede belki daha da çok hissederek okurlar diye düşünürüm. Müzik benim önem verdiğim bir nokta. Hem kişisel olarak kendi hayatımda etkili hem de yazdıklarımda.

Tarz olaraksa o anda nasıl bir konuyu ele alıyorsam ona uygun müzik dinlerim. Örneğin Son Defa isimli kurgumda bir araba yarışı sahnesi yazmam gerekiyordu ve o sırada bası önplanda, insanı gaza getiren ve piste yakışacak bir şarkı seçtim dinlemek için. Kulağımda hissettiğim ritim, yazdıklarıma yansıdı. Daha hızlı, adrenalin dolu bir bölüm oldu. Mesela bunun aksinde romantik bir sahne yazıyorsam, daha ağır ve duygusal şarkıları tercih ederim. Karanlık Lise 2 isimli kurgumda iki karakterimin arasında geçen önemli bir sahne vardı. Pek çok kafa karışıklığının ve sevginin harmanlandığı o sahnede Maroon 5 - She Will Be Loved'ı dahil ettim. Hem modumu hem de o anda dinlediğim şarkıyı, yazdığım sahneye paralel seçmiş oldum. Sonuçları ise gerçekten çok hoştu. :)

3- İlk imza gününde neler hissetmiştin?

-Dürüst olmak gerekirse kendime güvenmiyordum. Ne ile karşılaşacağımı bilmiyordum. Beklentim sıfırdan yanaydı. Hiçkimsenin gelmeyeceğini düşünüyordum. Stresliydim. Ne giymem gerektiğine, gelen biri olursa nasıl davranmam gerektiğine dair en ufak bir fikrim yoktu. Kitaplara ne yazacağımı bile bilmiyordum. Sonra fuar alanına girdim. Dünyam, beklentilerim, stresim bir anda değişti. Etrafımı taze bir heyecan duygusu sardı. Erkenden gelip standın önünde, ellerinde Karanlık Lise ile bekleyen onlarca kişi vardı. Gülümsemeye başladım. O an dedim ki, "Kendin ol." Sonrasında hiçbir şeyi düşünmeme gerek kalmadı. Alya günlük hayatta nasıl bir insansa, Gölgelerime yani okurlarıma da o Alya sarıldı. Kendim olmak her şeyden daha kolaymış, onu fark ettim. Bu sayede ne giymeliyim, ne demeliyim diye düşünmeme gerek kalmadı. O kadar mükemmel bir okur kitlesine, adeta aileye sahibim ki beni imza günlerimde çok huzurlu hissettiriyorlar. Her sarılışlarında ve heyecanlarında kendimi görüyorum. Birbirimize çok benziyoruz. Bu benzerlik bizi yakınlaştırıyor. Canımı sıkan herhangi bir şey olsa onlarla konuşabilirmişim gibi hissediyorum. Yalnız değilim. Hiçbirimiz değiliz.

4- Karanlık Lise adlı kitabında kendinden en çok parça bıraktığın karakterin hangisi?

-Her karakterde benden çok parça var. Tek birini seçmem gerekirse Güneş diyebilirim. Fiziksel özelliklerinden yeteneklerine, inatçılığına, insanlara olan yaklaşımına kadar benim gibi. Güneş'i kendi yansımam olarak düşünüp kitaba eklediğim doğru. Bu farklı dünyanın içinde yer almak için hep onun gözlerinden gördüm, onun ağzından konuştum Demir'le, Helin'le, Esma'yla, Arda'yla... Güneş hepimizdik. Güneş tanıştıkça biz de diğerleriyle tanışmaya başladık. Sonra Esma olduk. Onun fikirlerini, renklerini, endişelerini benzettik kendimizinkilere. Sonra Arda olduk, Demir olduk.

5- Wattpad uygulamasını ilk nasıl keşfettin?

-Onuncu sınıftaydım. Servisteki arkadaşım telefonundan kitap okuyordu. Merak edip ona ne yaptığını sorduğumda bana Wattpad'i anlattı. O sıradaki telefonum akıllı telefon değildi ve Wattpad uygulamasını indiremiyordum. Arkadaşım Yaren, bana her okula gidiş ve okuldan dönüş yolunda okumam için telefonunu verirdi. Aradan geçen zamanın ardından sonunda kendi akıllı telefonum olduğunda ben de indirdim. Kendime bir hesap açtım.

6- Bu uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?

-Herkes herkesin kitabını çalıyor. Kopyala yapıştır butonu eğer siz yazar olarak ayarlarsanız, okuyuculara kapatılabiliyor. Mesela bende öyleydi ama bu durum insanları Karanlık Lise'yi çalmaktan alıkoyamadı. Resmen baka baka cümleleri birebir yeni bir kitaba yazarak kurgumu boylu boyunca yeniden yayınladılar. Kimisiyse isimleri değiştirerek esas kurguyu kendi romanıymış gibi kendi sayfasına taşıdı. İşin en gıcık yanı ise bu olaylar yalnızca bir ya da iki kez yaşanmadı. Yüzlerce defa o kitaplara denk geldim.

7- Diğer kurgularını da raflara taşımak gibi bir planın var mı? Yoksa bir süre daha onları Wattpad'den mi ilerleteceksin?

-Son zamanlarda Wattpad'e ağırlık veriyordum. Yaklaşık sekiz-dokuz aydır Wattpad üzerinden Son Defa isimli romanımı yazıp paylaşıyorum. Henüz yirmi yaşında, raflarda dört kitabı bulunan biri olarak nereden geldiğimi unutmak istemiyorum. İlk kitabımı Wattpad'de yazdım ve Wattpad ile tanındı, sizlere ulaştı, mükemmel bir Gölge Ailesi'nin oluşumuna bizi götürdü. Dolayısıyla Wattpad'i göz ardı etmek istemiyorum. Tabii ki ileride yeniden basılan kitaplarım olacaktır ama, bir o kadar da Wattpad üzerinden ilerleyen kitaplarım da olacak. Bence iki taraftan da sizlerle biraraya gelmenin hiçbir sakıncası yok. :) Hem ben özlerim zaten, ne öyle arada bir imza günü yapmak? Buradan da daima etkileşimde olup konuşabiliyor olmak mükemmel.

8- Şu anda Wattpad kütüphanende okumakta olduğun bir kitap var mı? Varsa ismi ne?

-Wattpad kütüphanem anlık olarak benim kendi kitaplarımla dolu. Kitaplara yeni bölüm yüklediğimde bildirim gelip gelmediğini, yükleme esnasında herhangi bir internet sorunu olup olmadığını kontrol edebilmem adına kendi kitaplarımı kütüphaneme ekledim. Onların dışında ise güncel vakitte listelerde gördüğüm ve bir ara başlamayı planladığım kitaplar var. Onlara başlayabilmek için odamdakileri bitirmem gerekiyor önce. Sonra tam gaz devam!

9- Yazmaya yeni başlayan yazarlar için tavsiyelerin var mı? Varsa neler?

-Korkacak hiçbir şeyin olmadığını bilmelerini istiyorum. İstediğiniz konuda yazabilir, çizebilirsiniz. Bu sizin sanatınızdır. Toplumun ya da çevrenizdekilerin düşünceleri, sizin iç dünyanızdan dışarıya taşmakta olan fikirleri engelleyemez.

10- Her kurgunu ayrı ayrı seviyorsundur fakat, senin için farklı bir yeri olan bir kitabın var mı?

-Bazen Gölgeler, bazen Karanlık Lise 2 diyorum ama bugün Karanlık Lise 2 ile yürüyeceğim. Wattpad'de gerçekten yer edinmiş bir kitaptı. Akıl almaz bir feedback söz konusuydu ve ben okurlarımla olan iletişime, önceki sorularda da yanıtladığım gibi çok değer veriyorum. Karanlık Lise 2'nin kurgusu, Wattpad'deki diğer kitaplardan çok farklıydı. "Daha ne olabilir ki" diye düşündüğümüz her an, bir sonraki sayfada yok artık diyerek şaşıp kalıyorduk ve bu da kitabı daha çok sevmemizi sağlıyordu. Bize kattığı çok şey oldu. Ben dahi yazarken çok şey öğrendim. Karakterlerimin benim yansımalarım olduğunu düşünürsek, kendimde göremediğim ama kaleme aldığım vakitte Güneş'te, Demir'de, özellikle Arda'da, sonra Cansu'da gördüğüm çok şey oldu. Hem kendimi keşfettim, hem de okuyan Gölge Ailemin kendi keşiflerinde onlara Karanlık Lise serisi adında bir dost vermiş oldum. Bu kitap da, okurlarım da benim için çok değerli.

Röportaj için alywithdw'e tekrar teşekkür ederim. Röportajını istediğiniz diğer yazarları bu bölüme istek olarak bırakabilirsiniz. Hepinize iyi günler!❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin