Hepinize merhaba! Bugün, "Mafyanın Hizmetçisi, Gülüşümdeki Sen, Kalp Ortağım, Aşk Başa Düştü ve Pek Kıymetlim" adlı hikayelerin yazarı elifnur_su ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!
1- Yazmaya ilk olarak ne zaman başladın? İlk kurgunu hala hatırlıyor musun?
-Yazmaya lise birde başladım, ilk kurgumu hala hatırlıyorum. Taslakları elimde.
2- Sık sık kitap okur musun? Eğer öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?
-Eğer sevdiğim türde kitap bulursam bir haftada beş kitap bitiririm ve sık sıkta okurum. Konusu başta olmak üzere, kurgusuna, yazarına, yazım tarzına ve türüne dikkat ederim.
3- Hiç kurgularına kötü yorumlar aldın mı? Eğer aldıysan bu yorumları ilk okuduğunda nasıl bir tepki verdin?
-Evet, kötü yorum aldım. Hakaret içerikli yorumlara cevap verme gereği bile duymuyorum, yapıcı eleştirilerde ise cevap verip kendimi düzeltiyorum. Kötü yorumlar genellikle ilk yazmaya başladığımda oluyordu, yazım yanlışları yüzünden, tabi ki de yorumları dikkate alıp yanlışlarımı düzeltiyorum. Normal karşılıyorum.
4- Wattpad platformunu keşfetmek ve buraya katılmak sana neler kazandırdı?
-Bana kazandırdığı en önemli şey, görmeden güvenmeyi, sevmeyi ve dostluk kurmayı öğretmesi. Yazan kişiler olarak hikayelerimizi okuyan kişilere okurlarımız diyoruz ama bence sadece okurlarımız değil. Hayallerimizi, sırlarımızı paylaşan insanlar ve çoğuyla sık sık konuşur görüşürüz, ülkeminizin farklı şehirlerinde olsalar da bir mesaj kadar yakınımızdalar ve iyi ki varlar.
5- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı planlıyor musun?
-Evet, taslak olarak hikayelerim mevcut, yarım olan çalışmalarım bittikten sonra yayınlayacağım inşallah.
6- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?
-Sadece ilk hikayemde altı defa çalınma durumunu yaşadım, doğal olarak sinirlendim. Okurlarım sağolsun çalıntı olduğunu haber verdiler. Bir şekilde hallettik. Yazdığım tüm hikayelerimde kurgu ve isminin kendime özgü olmasına dikkat ederim. Wattpad'de "Mafyanın Hizmetçisi, Kalp Ortağım, Gülüşümdeki Sen, Aşk Başa Düştü ve Pek Kıymetlim ismindeki ilk hikayeler bana ait. Şu an arattığımda aynı isme sahip pek çok hikaye bulabiliyorum. Uzun lafın kısası hikaye ismini bile alabiliyorlar, üstelik izin bile istemeden.
7- Yazmaya başlamak hayatında neler değiştirdi?
-Düşünce tarzım, olaylara bakış açım, insanlarla iletişimim başta olmak üzere pek çok şeyin değişmesini sağladı.
8- Uygulama içerisinde en nefret ettiğin davranış nedir?
-Bazı insanların, karşısındaki kişinin duygularını düşünmeden davranmaları, gerek çalıntı hikayeler olsun, gerekte hakaret içerikli paylaşımlar olsun... Bunlar hoş değil. İnsanların birbirlerine saygısı olmalı. Bence tek sıkıntı bu, onun dışında çok şükür sorun yok. Okurlarımla birlikte mutlu bir aileyiz...
9- Hiç yazmakta zorlandığın bir karakterin oldu mu? Bu durumu nasıl atlattın?
-Çok şükür yazmakta zorlandığım bir karakterim olmadı.
10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?
-İçlerinde barınan heyecana tutunsunlar, yazmayı bırakmayıp, yazılarının, düşüncelerinin oturmasını sabırla beklesinler. Yazamayacaklarını düşündüklerinde vazgeçmeyip devam etsinler. Umutları ve heyecanları onlara yol gösterecektir. Bu işin ince noktası sabretmektir...
Röportaj için yazara çok teşekkürler!❣
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJ
RandomSeverek okuduğunuz tüm yazarların röportajlarını bu kitapta sizler için topladım! Röportajını istediğiniz herhangi bir yazar varsa özelden ulaşabilirsiniz. **En azından bu kitap için özelden istek almıyorum. Lütfen ısrar etmeyiniz.