》》AylemGngrd

114 9 3
                                    

Hepinize merhaba! Bugün, "Külkedisinin Zayıflama Hikayesi, Gizemli Erkek Avcısı, Az Mantıklı Konuş ve Ateşle Oynama" adlı kitapların yazarı AylemGngrd ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!

1- Yazmaya ilk olarak kaç yaşında başladın?

-Ben kendimi bildim bileli hep bir şeyler yazdım, çocukken başladım olarak cevaplayabilirim bu soruyu:) Çünkü; benimle aynı evde, sürekli kitap okuyan ve bu sevgiyi bana aşılayan harika bir öncü vardı. Anneme sevgiler...

2- İlk kurgunu hatırlıyor musun? Onu herhangi bir platformda yayınladın mı?

-Evet hatırlıyorum; yazdığım ilk kurguyu koşa koşa gidip anneme okutmuştum. Yazlıkta birine aşık olan, kız grubuyla dolaşan bir genç kızı anlatıyordu. Annemde bana dönüp, "Evet, çok güzel. Ama şimdi itiraf et bakalım, nereden çaldın bu hikayeyi?" demişti. Bir yerden ç'alıntı' yapmadığımı fark edince de, bu yeteneğimi keşfetmiş olduk. Tabii bu çok seneler önce olduğundan onları bir platforma taşıyamam :)

3- Yazdığın hikayelere hiç kötü yorumlar aldın mı? Bu yorumları ilk okuduğunda nasıl tepkiler verdin?

-Tabii ki kötü yorumlarda geliyor. Bir şey hiçbir zaman kimse için mükemmel olmaz. Ben kötü hissetmedim kendimi, bana yararı dokunacak bir şeyse yorumu dikkate aldım, hakaret içerikli şeyleri de hiç dikkate almadım.

4- Yazarken çok zorlandığın bir karakterin ya da bir kitabın oldu mu? Bu durumun üstesinden nasıl gelmeyi başardın?

-Yazarken karakterlerimin üstüne titrerim elbette, çünkü hepsi farklı bir düşünce sistemiyle işlenmek zorundalar. Mesela A kişisini çok sert, acımasız, kötü biri olarak yazmışsam, hikayenin 10. Bölümünde onu bir lunaparkta pamuk şeker yerken ve etrafa gülücükler atarken yazmam mümkün değil. Karakter yazmak zorlu bir iştir.

5- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Birgün bu hikayeleri yayınlamayı planlıyor musun?

-Bir sürü taslak hikayem var ve bunların ne zaman, nerede hayata geçecekleri bana bile sürpriz. Çünkü benim yazacağım her kitap için "evet işte bu hikayeye hazırım" demem gerekiyor.

6- Wattpad platformunu keşfetmek ve bu uygulamaya üye olmak sana neler kazandırdı?

-Ben Wattpad'den önce de yazıyordum, dolayısıyla hayatımda Wattpad olmasaydı yine yazmaya devam edecektim ancak Wattpad benim ilk keşfedilme hikayemdir, okuyucularımla ilk buluşma noktamdır. Buradan farklı şehirlerde ve hala bir araya gelip görüştüğümüz insanlar tanıdım. O yüzden çok özel benim için.

7- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu durumda neler yaptın?

-Üzülerek evet, kurgu çatısını, karakterleri, karakterlerin isimlerini hatta hikayemin ismini bile çalanlar oldu. Bunlara bir çözüm yok maalesef.

8- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?

-Okuyucularım bana karşı oldukça nazik ve içten. Nefret ettiğim bir davranış ya da bir durum yok.

9- Yazarken kendinden çok fazla parça bıraktığın, bu yüzden de davranış olarak sana çok benzediğini düşündüğün bir karakterin var mı? Varsa hangisi?

-Öykü (Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi)

10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır? Varsa nelerdir?

-Yazmanın yetenek işi olduğuna inanıyorum, o yüzden siz kendinizi yazmanın sihrine bırakın, düşüncelerinizin satırlara dökülmesinin keyfini çıkarın.

Röportaj için yazara tekrar teşekkürler! Kendinize iyi bakın❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin