Hepinize merhaba! Bugün, "Son Defa, İlk Defa, Eski Hat, Eski Hat 2, Denizanası, Nüfus Cüzdanı, Gökkuşağı, Sahte Aşk ve Duyurular" Adlı çalışmaların sahibi Fesatrice ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!❣
1- Yazmaya tam olarak kaç yaşında başladın? İlk kurgunu hala hatırlıyor musun?
-Küçüklüğümden beri günlük, mektup gibi şeyler yazan biriydim. Düzenli olarak yazmaya 2014 senesinde burayı keşfettiğimde başladım ki o zamanlar 15 yaşımdaydım. İlk kurgumu hala hatırlıyorum, fan kurgusuydu. Sonra özgün kurgularla tanınmak istediğim için onları sildim.
2- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı planlıyor musun?
-Taslaklarımda birçok kurgu var, şu anda yayında olanlarla da işim çok açıkçası. Bitirdiğim kitaplarım arasında düzenlemek istediklerim var. O tarz işlerim bitsin yayınlayacağım. Acelem yok, durdukça kurgusu daha çok oturuyor kafamda.
3- Sık sık kitap okur musun? Eğer öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?
-Sık sık kitap okuma alışkanlığımı yeniden kazanmayı çook isterim. Şu an yeni taşındığım için kitaplarım hep eski evde kaldı, yeniden kitap okumayı çok istiyorum. Okuduğum kitapta üslup en çok dikkatimi çeken şeydir. Yazım kuralları, düzgün cümle kurabilmiş olmak. Sade anlatımları severim öyle çok betimlemeye boğulmak hoşuma gitmez.
4- Hiç yazmakta zorlandığın bir karakterin oldu mu? Bu durumun üstesinden nasıl gelmeyi başardın?
-Yazmakta zorlandığım bir karakterim olmadı ama bazen karakterimin içinde bulunduğu durumu yazmakta zorlandım. Bu durumun üstesinden durup düşünerek, biraz ara vererek geldim.
5- Wattpad uygulamasını nasıl keşfettin? İlk okuduğun kitapları hala hatırlıyor musun?
-Bir arkadaşımda görüp adını sordum, sonra eve gelince indirdim. İlk okuduğum kitap 'Sen Benimsin' diye bir kitaptı. Güneşi Beklerken fan kurgusuydu.
6- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?
-Hiç karşılaşmadım ama karşılaşsam yazarıyla önce tatlı bir dille konuşurdum, eğer sorun hallolmazsa sert tarafımı gösterirdim.
7- Kendinden birçok özelliği ona yansıttığın, bu yüzden davranış olarak sana çok fazla benzediğini düşündüğün bir karakterin var mı? Varsa hangisi?-Aslında tüm karakterlerim benden bir parça taşıyor. Bir zamanlar özgüveni düşük, kendine güvenmeyen ve insanlarla iletişim kurmakta zorlanan biriydim çünkü kendimin farkında değildim. O zamanlar İlk Defa'yı yazıyordum ve Eylül bana en çok benzeyen karakterdi. Mısra da aynı şekilde, sevdiği insanlara karşı tutumu benimkine çok benziyor.
8- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?
-Gerçek hayatta başımıza gelse çok rahat bir şekilde 'taciz' diyebileceğimiz davranışların burada yakışıklı erkekler tarafından yapıldığında kabullenilmesi.
9- En kolay ve akıcı olarak yazdığını düşündüğün, aynı zamanda yazmaktan çok keyif aldığın bir roman türü var mı? En çok hangi türde kitaplarda iyi olduğunu düşünüyorsun?
-Uzun zamandır genç kurgu yazmıyorum ama bu konuda yazıp da en çok beğendiğim kitabım İlk Defa kesinlikle. Texting türünde yazmayı da çok seviyorum çünkü arkadaşlarımla olan mesajlaşmalarım cidden komik oluyor ve bunları bir şekilde buraya aktarıp insanları güldürmek hoşuma gidiyor.
10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?
-Sabırlı ve düzenli olmalarını önerebilirim. Çünkü yazdığınız bir kitabın ilk günde hemen bir kitleye ulaşmasını bekleyemezsiniz. Benim de 6 bölümde 30 okunma alan kitaplarım oldu ve tüm okunmalar neredeyse bendendi ama bu yüzden pes etmeyip yazmaya devam ettim. Sonra kendince bir kitleye sahip oldu. Bölüm düzeninin olması da okurların hoşuna gidiyor çünkü uzun olan bölüm araları hoş değil. Ben burada kitap okumuyorum ama okuduğum mangalara yeni bölüm beklerken canım çıkıyor...
Röportaj için yazara tekrar teşekkürler❣
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJ
RandomSeverek okuduğunuz tüm yazarların röportajlarını bu kitapta sizler için topladım! Röportajını istediğiniz herhangi bir yazar varsa özelden ulaşabilirsiniz. **En azından bu kitap için özelden istek almıyorum. Lütfen ısrar etmeyiniz.