》》Masaldiyari

127 8 1
                                    

Hepinize merhaba! Bugün "Manyak Sevgilim, Her Şey Zevk İçin ve Mayıs Sineğim Olur Musun?" Adlı kitapların yazarı masaldiyari ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!

1- Yazmaya tam olarak kaç yaşında başladın? İlk kurgunu hala hatırlıyor musun?

-Yazmaya 14 yaşında başladım. Başlangıçta kısa hikayeler yazıyordum. İlk kurgum hasta bir adamın platonik aşkıyla alakalıydı. Onun üzerine defalarca hikaye kurguladım. Hala kurgulamaya devam ediyorum ; fakat sonunu  getiremiyorum :)

2- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı planlıyor musun?

-Wattpad taslaklarında yazdığım hikayelerim yok ; fakat kafatasımdaki taslakta duranlar var :) Şu an yazmakta olduğum hikayeme final bölümünü yazınca diğer kurgularımdan en çok yazmak istediğimi burada yayınlamayı düşünüyorum.

3- Sık sık kitap okur musun? Eğer öylese okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?

-Evet, okurum ve de kitap okumaya bayılırım. Kitaplarda en çok dikkat ettiğim, yazarın üslubudur. Genellikle samimi ve içe işleyen üslubu tercih ediyorum. Birde kitapları ilahi bakış açısından okumayı pek sevmiyorum. Daha çok kahraman bakış açısını tercih ediyorum. Ardından kurgu ve yazım tarzı geliyor :)

4- Hiç yazmakta zorlandığın bir karakterin oldu mu? Bu durumun üstesinden gelmeyi nasıl başardın?

-Evet, oldu. Mayıs Sineğim Olur Musun adlı hikayemdeki Barlas karakterini yazarken çok zorlandım. Çok dengesiz bir karakterdi ve onun davranışlarını yazarken aklım allak bullak oluyordu. Ben de biraz dengesizleştim ; fakat yaza yaza üstesinden geldim.

5- Wattpad uygulamasını nasıl keşfettin? İlk okuduğun kitapları hala hatırlıyor musun?

-Yakın arkadaşım Wattpad'de kitap okuyordu. Onun önerisi üzerine ben de indirdim ve hikayeleri okumaya başladım. İlk okuduğum hikaye Numara 12 idi. Ondan sonrasındakileri pek hatırlamıyorum.

6- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?

-Evet, karşılaştım. Önce çalan kişiyle irtibata geçtim, ardından Wattpad'e şikayette bulundum. Çalan kişiler genellikle ben fark edip uyarınca hikayeyi sildiler ve fazla uğraşmadım :)

7- Kendinden birçok özelliği ona yansıttığın, bu yüzden davranış olarak sana çok benzediğini düşündüğün bir karakterin var mı? Varsa hangisi?

-Evet, var. "Mayıs Sineğim Olur Musun?" Adlı hikayemdeki İrem karakteri fazlasıyla bana benziyor. Neşeli, erkeklere karşı sert ama aşık olunca yelkenleri suya indiren, açık sözlü... Birçok özelliğini kendime benzetiyorum :)

8- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?

-Yazarları "Yeni Bölüm Makinesi" olarak gören okuyucu kesimi... Sınava hazırlanıyorumdur : "Senin yeni bölüm yazmaktan daha önemli ne işin olabilir ki?" Dedem vefat etmiştir : "Deden öleli iki hafta oldu, sende amma abarttın." Hayatımda sorunlarım vardır : "Yeni bölüm yazmamak için bahane uyduruyorsun." En nefret ettiğim davranış kesinlikle bu.

9- En kolay ve akıcı olarak yazdığını düşündüğün, aynı zamanda yazmaktan çok keyif aldığın bir roman türü var mı? En çok hangi türde kitaplarda iyi olduğunu düşünüyorsun?

-Romantik türünde iyi olduğumu düşünüyorum. Aşk olmayan bir kurguyu akıcı bir şekilde yazabileceğimi düşünmüyorum. Genel olarak kurgularımın merkezi aşka dayanıyor. Onun dışında mizah da yazmayı seviyorum ; fakat bu mizah türünün içine de muhakkak romantizm serpiştiriyorum :)

10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?

- Okuyucu sayısını asla dert etmesinler ve yazmayı sürdürsünler. Benim ilk hikayemi 137 kişi okuduğunda mutluluktan ağlamıştım. Şu anra 4 milyonu aşkın okuyucum var. İnanın bu noktaya hemencecik gelmedim. 5 senedir bu platformdayım, benim de umutsuzluğa düştüğüm anlar oldu. Yine de pes etmedim. Siz de pes etmeyin. Merak etmeyin bir gün mutlaka hak ettiğiniz yerlere geleceksiniz.

Röportaj için yazara tekrar teşekkür ederim!💞

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 20, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin