》》Dilanaladag

163 8 2
                                    

Herkese merhaba! Bugün, "Romantik Komedi, Ağa, Rahşan, Gelin'im, Çıkar İlişkisi ve Wattpad Kitap Kapakları" adlı kitapların yazarı dilanaladag ile röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!

1- Wattpad'e katıldığından beri hayatında neler değişti?

-İnsanlar ile daha rahat iletişim kurmaya başladım. Eleştirilere karşı karşı daha açık bir insan olmayı öğrendim. Uzun zamandır yazıyordum zaten, ama yaza yaza kendimi geliştirdim. Büyük hayallerimden biri olan yazarlığa ilk adımı attım. Kitabımı yayınlattım. Yani daha farkında olmadığım ama karakterime yansımış birçok şey de vardır elbette. Bir de çok güzel dostluklar edindim bu camiada, her biri yüreğimde ayrı bir güzel yere sahip insanlar edindim :)

2- Romantik Komedi'den başka kitaplarını da raflara taşımak gibi bir planın var mı? Yoksa diğer kurgularına bir süre daha buradan devam etmeyi mi planlıyorsun?

-Birkaç planım var ama kesin olmadığı için kendime kalmasını tercih ediyorum :D:D

3- Yazmaktan en çok hoşlandığın kitap türü ne? En çok hangi türde iyi olduğunu düşünüyorsun?

-Mizah türünde yazmayı çok seviyorum. Yaşım daha küçük iken çok daha sıkça yazdığım türü şu sıralar uzun zamandır yazamıyorum maalesef. Ağır bir dile geçtikten sonra ve büyüdükten sonra değişen kişiliğimin de bunda etkisi çoktur eminim. Mizah türünde iyiyim fakat genç kız edebiyatında da iyi olduğumu düşünüyorum. Tabii okurumun takdiri nedir bilemedim :)

4- Kitaplarına yapılan kötü bir yorumu görünce ilk olarak ne düşünüyorsun? Neler hissediyorsun?

-Ben saatlerimi, günlerimi ve emeğimi harcıyorum her satıra. Her satıra ilmek ilmek işliyorum emeğimi. Kötü yorumlar ile karşılaştığımda çok üzülüyorum. İnsanların acımasızlıkları, karşısındakini hiç düşünmeden fütursuzca konuşabilmeleri beni daima kırmıştır. Ben dilimden dökülen her söze dikkat etmeye çalışırken, kalp kırmaktan korkarken hiçbir kötülüğümün dokunmadığı insanların vicdan yoksunluğu ile yazdıkları her kelime içime oturuyor. Birçok yorum yüzünden ağladığımı bilirim. Eleştirmek ayrı, hakaret ayrı şey sonuçta. Acımasızca yapılan her yorum her daim kırar beni. Günlerce düşünürüm. Fazlasıyla üzülürüm. Ve o yorumları ilk gördüğüm an insanların acımasızlığına kahrederim genelde.

5- Yazım yeteneğin haricinde kitap kapakları yaptığını da biliyoruz. Romantik Komedi'nin de kapağı sana mı ait yoksa yayıneviyle tasarlanmış bir kapak mı?

-Kapağın fikri bana ait. Yani tasarımı ben istedim fakat kapağı bir başkası yaptı. Barkod işlerinden hiç anlamadığım için kapağın tasarımını başka birinin eline bıraktım. Fakat sonuçtan oldukça memnunum :)

6- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı düşünüyor musun?

-Oo bir sürü taslakta kayıtlı hikaye var. Hatta 2013'ten kalma taslak hikayeler bile var ama onlara çok bölüm yazmadım. Yayınladığım hikayeler de olduğundan vakit bulamadım diyebilirim. Ama onları da vakit buldukça yayınlayacağım inşallah :)

7- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?

-Çok uzun zaman önceydi fakat o zaman bile Wattpad hemen işe el atıyordu :) Kaldırtılması için birçok kişiden şikayet etmesini istemiştim. Hemen hallolmuştu zaten :)

8- Her kitabına aynı özeni gösteriyorsundur fakat yazarken diğerlerine göre daha istekli olduğunu düşündüğün bir kitabın var mı?

-Evet, romantik komedi :)

9- Çok sık kitap okur musun? Eğer öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?

-Kitap okurum ama çok sık değil. Beni geliştirip geliştirmeyeceğini düşünürüm. Kapak çok önemlidir benim için. Kesinlikle isme veyahutta içeriğe uygun olmalıdır, ayrıca dikkat çekmelidir. Arka yazılarını daima okurum. Öyle yani :)

10- Yeni yazmaya başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?

-Her zaman yazdıklarının arkasında dursunlar. Asla pes etmesinler. Her emeğin karşılığını elbette alacaklardır. Daima kendilerini motive etsinler ve yürümeye devam etsinler. Her ne olursa olsun, hayat devam ediyor❤

Röportaj için yazara tekrar teşekkürler!❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin