Hepinize merhaba! Bugün, "Serzeniş, Hercai, Meftun, Hükümran ve Emanet Aşk" adlı kitapların yazarı sumeyyezel ile röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!💖
1- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı planlıyor musun?
-Hayır, yok. Bir hikaye yazmaya başlayınca dayanamayarak hemen paylaşıyorum çünkü. Bu nedenle Hükümran'ı da bekletmek yerine hemen paylaşmayı tercih ettim.
2- Uygulama içinde en nefret ettiğin davranış nedir?
-Hikaye yayımladıktan sonra okurlara bildirim gitmeme olayından epey sıkıldım. Eh bir de küçük yaş gruplarının cinselliğe meyilli hikayeler yazıp kendilerini yazar sanmalarından.
3- Hiç bir kitabına bölüm yazarken duygulandın veya ağladın mı?
-Duygulandığım oluyor çoğu zaman ama hiç ağlamadım, pek ağlayabilen biri değilim.
4- Wattpad'e katılmak sana neler kazandırdı?
-Sayamayacağım kadar çok şey... Yazma işini bir sorumluluk haline getirmemdeki payı büyük. Ve bana kazandırdığı binlerce insan... Hayatımı değiştirdi diyebilirim.
5- Kitabının basım aşamasında neler hissetmiştin? Kitabının ilk çıktığını öğrendiğin gün ne tepki verdin?
-İlk kitabımın basım aşaması heyecan vericiydi, o nedenle bu süreç bana fazlasıyla uzun geldi. Heyecandan günleri saydığımı hatırlıyorum. Kitabımın raflara ilk çıktığını öğrendiğimde bir arkadaşım bulup fotoğrafını atmıştı bana. İlk kez basılmış halini bir fotoğrafta görmüştüm, dakikalarca baktığımı hatırlıyorum.
6- Sana göre "Başarılı Yazar" kalıbına uymak için yazanın neler yapması gerekir? Bu şekilde başarılı bulduğun yazarlar var mıdır?
-Sabırlı olmak, pes etmemek, istikrarlı bir şekilde yazmak ve her anlamda yazdığın kitaba sahip çıkmak. Bence başarıya giden yol bu adımlarda. Ayrıca başarılı bir yazarın kendisini övmemesi gerektiğine inanıyorum. Başarı onun için her zaman zirve nokta olmalı ve o noktaya ulaşabilmek için her zaman çok çalışmalı. Şu an için aklıma bir yazar ismi gelmedi.
7- Wattpad'e ilk katıldığın zamanları hatırlıyor musun? İlk hangi kitabı okumuştun?
-Hatırlıyorum, 2015 yılıydı. Okuduğum ilk hikaye Ben Masumum'du.
8- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu duruma nasıl bir tepki verdin?
-Pek çok kez karşılaştım. Böyle bir durumda doğal olarak sakin kalamıyorum. Olması gerekeni yapıp bunu yapan şahsa ulaşıyorum ve düzgünce uyarıyorum. Bu bazen işe işe yarıyor, bazense yaramıyor. Ortaya kendi emeklerini koymak yerine çalmayı tercih eden bazı şahsiyetler çok arsız gerçekten.
9- Kendinden çok fazla özelliği ona yansıttığın, bu yüzden de sana davranış olarak çok benzediğini düşündüğün bir karakterin var mı? Varsa bu hangisi?
-Bile isteye bir karakterimi alıp kendime benzetmedim. Bilakis karakterlerimin bana benzememesi için kendi özelliklerimi onlara yüklemem. Ama yine de elimde olmadan onları yazarken kendimden bir şeyler katabiliyorum. Mesela tüm kadın karakterlerimin fazla vicdanlı olması gibi.
10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?
-Pes etmemelerini öneriyorum. Ne kadar çok kitap okurlarsa okusunlar ya da ne kadar güzel yazarlarsa yazsınlar mühim olan tek şey azimli ve istikrarlı olmak.
Röportaj için yazara tekrar teşekkürler! Kendinize iyi bakın ve diğer çalışmalarıma bakmayı unutmayın❣
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJ
RandomSeverek okuduğunuz tüm yazarların röportajlarını bu kitapta sizler için topladım! Röportajını istediğiniz herhangi bir yazar varsa özelden ulaşabilirsiniz. **En azından bu kitap için özelden istek almıyorum. Lütfen ısrar etmeyiniz.