》》Aycanmutlu

100 8 4
                                    

Hepinize merhaba! Bugün, "Hatıralar ve Liderlerin Savaşı" adlı romanların sahibi aycanmutlu ile röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!

1- Yazmaya ilk olarak ne zaman başladın?

-Yazmaya olan ilgim 10 yaşındayken başladı. Ablamın hikaye yazdığı bir defteri vardı. Yazar ve sadece bana okurdu. Ondan heves ettim, bende bir şeyler yazmaya başladım kendi çapımda.

2- Hiç bir kitabına bölüm yazarken duygulandın veya ağladın mı?

-Evet, Hatıralar'ın birden fazla bölümünde duygulandım. Onun dışında her kitabımda final bölümü ister mutlu son olsun ister kötü son her türlü karakterlerimden, yaşantılarından kopuyor gibi hissediyorum. Bir duygulanma yaşıyorum ardından.

3- Kurgularına hiç kötü bir yorum aldın mı? Eğer aldıysan böyle bir yorumu ilk okuduğunda neler hissettin?

-Almaz olur muyum? Neredeyse her yazar mutlaka yapıcı olmayan kötü bir yorum almıştır. Çünkü böyle insanlar maalesef her yerde :(
Mesela yazdığım bir final bölümüne iğrenç olmuş şeklinde birden fazla yorumlar almıştım. Başlarda üzülüyordum ancak bir süre sonra üzülmemem gerektiğini ve ciddiye almamam gerektiğini fark ettim. Sonuçta bu beğenmediğini söyleyen ve nedenlerini düzgün bir şekilde açıklayan bir yorum değil. Öyle olsaydı ciddiye alır ve teşekkür ederdim. Gelişmeme yardımcı olduğu ve fikirlerini beyan ettiği için. Arada kocaman bir fark var :)

4- Hiç kurgularının çalınma olayıyla karşılaştın mı? Bu durumda neler yaptın?

-Yok hayır karşılaşmadım. Allah kimseye yaşatmasın berbat bir durum olduğunu düşünüyorum.

5- Sık sık kitap okur musun? Eğer öyleyse okuduğun kitaplarda nelere dikkat edersin?

-Eskiden daha sık okurdum. Geçen yıl sınav yılımdı o yüzden çok fazla okuyamadım. Okuduğum kitaplarda benim için en önemli şey kitabın beni içine çekmesidir. Akıcı olmalı, güzel bir konusu olmalı. Karakterlerin detaylı anlatılması da önemli bir detay kendi adıma.

6- Kendinden çok fazla özelliği ona yansıttığın, bu yüzden de davranış olarak sana çok benzediğini düşündüğün bir karakterin var mı? Varsa kim?

-Hımm, bu soru gerçekten zor oldu. Bayağı bir düşündüm. Asya, Bulut, Boran, Kuzey... Her biri geçti aklımdan çünkü hepsine birer parça bıraktım kendimden. Ama hiçbiri tamamen yakın değil bana. Sanırım şu an taslakta olan ancak çook sevdiğim kitabım Yaşarken Görmek'ten Rüya diyeceğim. Rüya delidolu, enerjik, neşeli bir kız. Ama bir o kadar da hassas, zaman zaman çok duygusal davrabiliyor. Arkadaşlık etmeyi seviyor, sevdiklerini delice kıskanıyor ve onlara çook değer veriyor. Bu gibi özellikleri kendimde de görüyorum. En yakın karakter bu yüzden Rüya diyebilirim.

7- Wattpad platformunu keşfetmek ve buraya üye olmak sana neler kazandırdı?

-Ben kayıt olduğumda açıkçası Wattpad çok daha güzeldi bence, hala kullanıyorum ama eskisi kadar aktif değilim. Yorum almak çok güzel bir nimet. İnsanların düşüncelerini belirtmesi, yazdıklarınla ilgili yorumlar atması gerçekten güzel bir fırsat bizler için. Yorum almanın yanında tabi ki çok iyi insanlar tanıdım, gerek okuyucularım olsun gerek arkadaşlarım. İyi ki Wattpad bana onları kazandırdı❤

8- Wattpad'e ilk kayıt olduğunda hangi kitabı okumuştun? Hala hatırlıyor musun?

-İsmini hatırlamak için kendimi zorladım ama pek hatırlayamadım. İçinde baba geçiyordu sanki, kapağında Barbara Palvin olduğunu hatırlıyorum. O zamana göre de bayağı bir okunması vardı hatırladığım kadarıyla.

9- Taslaklarında yazdığın hikayelerin var mı? Eğer varsa birgün onları yayınlamayı planlıyor musun?

-Var, özellikle çok güvendiğim bir kurgum var ama yazdığım girişi bir türlü beğenmiyorum. Sırasını beklediğine inanıyorum bazı kurguların, zamanı değilmiş. İlham geldiğinde elbette yayınlamayı düşünürüm.

10- Yazmaya yeni başlayan yazarlara önerilerin var mıdır?

-Yazma konusunda acele etmesinler. Kalemlerinin oturması zaman alacaktır. Hatta hangi türlerde daha iyi olduklarını anlamaları bile zaman alacaktır. Eğer içlerinde yazma tutkusunun gerçekten var olduğuna inanıyorlarsa bazen başaramayacak gibi hissedecekler, bırakmasınlar. Biraz sabır, biraz istekle gerçekten istedikleri her şeyi başarabilirler :)

Röportaj için yazara tekrar teşekkürler!❣

WATTPAD YAZARLARIYLA RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin