Kaksitoista - Rasti ruutuun

548 57 54
                                    

HUOM! Kyseinen luku sisältää juonipaljastuksia elokuvasta Love, Simon (elokuva perustuu Becky Albertallin romaaniin, Minä, Simon, Homo Sapiens). Voit skipata kohdan halutessasi, ilmoitan alempana kun spoilerit alkaa.

Lassi

Mä olin tosi iloinen Noran puolesta. Niin kuin mun pitikin. Mä tiesin, että tämä oli sen ensimmäisiä oikeita seurustelusuhteita, oli vaadittu paljon siihen, että se oli päättänyt tarttua tilaisuuteen.

Jokin kaihersi mun mieltäni, ja mä en ollut iloinen Noran puolesta. Eikö se olisi löytänyt ketään muuta? Mun mielestäni Nora ei ehkä kuitenkaan olisi paras vaihtoehto Miikalle, koska... jokin ei täsmännyt.

Kuka sitten olisi?

Ja viimeisenä kateus. Yksinkertaisesti mä olin kateellinen Noralle siitä, että sillä oli Miika. Mä olin samalla ylpeä ja aivan helvetin vihainen siitä, että olin uskaltanut myöntää tuntevani kateutta Miikasta.

Kaikki ne ajatukset ja tunteet kävivät mun mielessäni niin käsittämättömän lyhyen hetken kuluessa, että mä en itsekään ollut varmaan tiedostanut niitä kaikkia. Nora odotti hiljaa ja varmasti myös jännittyneenä linjan toisessa päässä, koska vaikka me oltiin parhaita kavereita, niin ei me nyt tuosta vaan tiputeltu tuollaisia uutisia toistemme tietoon.

"Se on... siis hieno juttu", mä mumisin puoliääneen, toisella kädellä mä pakkasin mun tavaroitani Adidaksen reppuun.

"Sä et kuulosta kovin iloiselta", Nora naurahti tuttuun tyyliinsä, ja vaikka se oli enimmäkseen meidän välistä leikkimielistä piikittelyä, mä tiesin että kohta se voisi oikeasti loukkaantua. Sitä mä en halunnut.

"Tietysti mä olen iloinen, sä tiedät sen. Mä vaan oon salilla ja vähän väsynyt nyt, menee aikaa sisäistää", mä selittelin, eivät ne edes sataprosenttisesti tekosyitä olleet.

"Joo, mä ymmärrän. Onhan tää vähän hassua, siis kun mulla ei ole ennen ollut ketään silleen... Mut en oo todellakaan hylkäämässä sua, mä ajattelin että voitais kattoo vaikka viikonloppuna kolmestaan yks leffa?"

Mä vastasin jotain myöntävää, ja me vaihdettiin vielä muutama sana Noran ja Miikan seurusteluun liittyen, ja mä vaan toivoin että sain Noran vakuutettua siitä, että kyllä mä olin iloinen sen puolesta. Niiden puolesta.

Sä voisit nyt laittaa rastin siihen ruutuun jonka vieressä lukee "true friend"

Joo mielelläni kiitosta vaan. Saisinko vielä olenko ihastunut Miikaan -testin?

Tietty. Pidempi vai lyhyempi versio? Suosittelen jonkin hyvän kappaleen kuuntelua testiä täyttäessä, näytänkö soittolistan Spotifysta?

Ehkä mä lähettäisin kuitenkin vain valituskirjeen elämälleni.

Sekin käy. Tarvitsetko osoitetta? Nyt olisi kirjekuoria alennuksessa -10%.

Voisitko olla hiljaa?

Voin hankkia sulle korvatulpat. Mikä väri?

*

Mun silmät painuivat kiinni... vihdoin. Mä olin valvonut jo yli puolenyön.

Tiesitkö muuten Miikan seurustelevan Noran kanssa?

Makasin selälläni silmät auki räpsähtäneinä ja potkin peittoa syrjään, huoneessa oli liian kuuma. Mä vaihdoin asentoani ja yritin uudelleen.

Uudelleen? Tää on sun 17. kerta.

Kiitos informaatiosta.

Mä käänsin tyynyn toisin päin, toivoen että patjaa vasten ollut puolisko olisi viileämpi. Oli hiljaista. Ehkä mä kuitenkin saisin nukuttua muutaman tunnin.

VastavirtaanWhere stories live. Discover now