05 : Revenge

7.3K 315 6
                                    

Tiara berjalan di koridor tingkat 2. Dia berhenti betul-betul dihadapan gelanggang basketball.

Matanya tak lepas memandang jejaka-jejaka yang sedang berlatih.

Dia tersenyum seorang diri apabila melihat Luke melantun bola sebelum menjaringkan bola tersebut dari jauh.

" Kenapa hensem sangat kapten basketball ni? " Omelnya sedirian.

Beberapa minit kemudian latihan mereka tamat. Luke adalah orang terakhir yang keluar dari gelanggang.

Tiba-tiba figura Arisha menyapa pandangannya.

" Semak pula perempuan ni. " Bebelnya.

Tiara hanya memandang mereka berdua daripada tingkat 2.

" Hai Luke! Isha belikan air. Amiklah.. Isha tau Luke dahaga lepas berlatih. " Ujar Arisha ptihatin.

" Oh. Thanks. " Ucap Luke lalu meneguk air mineral itu dengan rakus.

Pada masa yang sama, Arisha mengambil kesempatan mengelap peluh Luke dengan tuala kecil miliknya.

" Kesian Luke penat. Sini Isha lapkan peluh Luke. " Kata Arisha lembut.

Luke hanya membiarkan pelakuan Arisha.

" Tak guna! Tunggu kau! " Marah Tiara sendirian lalu beredar.

Elinna melihat muka Tiara yang dari tadi cemberut.

" Kau dah kenapa? Period ke? " Tegur Elinna.

" Ishh! Taklah. Aku tengah geram ni. " Kata Tiara mendatar.

" Geram dengan siapa? " Tanya Elinna.

" Arisha tu lah. "

" Ada ke patut dia lapkan peluh Luke aku. Patutnya aku yang buat, bukannya bimbo tu. " Jelas Tiara geram.

" Lah pasal tu je. Ingatkan apa lah tadi. " Balas Elinna selamba.

" Kau tak ada dekat tempat aku boleh lah cakap macam tu. Cuba kau bayangkan Clara lap peluh Karl. Apa kau rasa? "

" Eh kenapa nak kaitkan Clara dengan Karl pula. " Elinna mengetap gigi.

" Hah! Tau pula jealous. " Gelak Tiara.

" Mana ada! Buat apa nak jealous. " Nafi Elinna.

" Eleh! Aku tau lah kau jealous. Kalau suka tu cakap, nanti melepas padan dengan muka kau. " Ujar Tiara.

" Kau pun sama! Kalau suka Luke tu bagitau jelah. Nanti melepas padan muka. " Elinna memberi paku buah keras.

" Eh kita pula yang kena. " Rajuk Tiara.

" Tak payah nak merajuk sangat. Ni essei yang Miss Rina minta dah siap? " Soal Elinna.

" Wei! Nasib kau ingatkan aku. Mana essei kau? "

" Ni. Menyalin kerja orang je tau. " Elinna menghulur buku.

" Janganlah marah-marah. Nanti aku belaja pocky eh. " Pancing Tiara.

" Bisinglah! Buat cepat. Kejap lagi Miss masuk. " Jelingan padu diberi.

Ben meletakkan kakinya diatas meja lalu disilang. Puntung rokok yang masih berbaki separuh disedut lalu asap dilepaskan.

" Fel.. birthday Sir Zaid harini kan? Kau ada idea tak nak kenakan dia? " Soal Ben pada Felix.

" Tahun lepas dah kenakan dia, tahun ni pun nak juga ke? " Soal Felix sambil membelek handphone.

" Eh mesti! Aku nak balas dendam. Dah lah minggu lepas dia denda aku suruh bersihkan kolam ikan. Habis jatuh reputasi aku sebagai pelajar yang terkacak dekat sekolah ni. " Terang Ben. Masuk bakul, angkat sendiri!

" Eii perasan lah sial! " Mencelah Jack yang baru tiba.

" Eh hidup lagi! Ingat dah mampus! " Balas Ben selamba.

" Lambat datang. Mana kau pergi? " Soal Felix.

" Sir Zaid babi tu, boleh pula tahan aku. " Adu Jack.

" Dia memang babi. Aku dah lama geram dengan orang tua tu. " Ujar Ben geram.

" Sama lah! Jom kenakan dia. " Cadang Jack.

" Aku okey je. Fel? " Soal Ben.

" Aku ikut korang. " Balas Felix.

" Okey cun! "

Sir Zaid meronda kawasan sekolah. Rotan ditangannya tak pernah lepas dari genggamannya.

Matanya meliar disekeliling mencari pelajar yang ponteng pada waktu pembelajaran.

" Wei! Tu Sir Zaid! " Bisik Ben.

Mereka yang berada ditingkat paling atas sekali mula memainkan peranan.

" Baling cepat! " Arah Jack.

3 biji telur ayam selamat mendarat diatas kepala Sir Zaid sebelum sebaldi air longkang disiram dari atas oleh mereka bertiga.

" Woii! Siapa yang buat semua ni?! Keluar sekarang!!! " Bergema suara Sir Zaid satu sekolah.

Jack, Ben dan Felix lari bertempiaran menuju ke tempat port mereka.

" Eh Sir Zaid. Kenapa ni? " Tegur Miss Cath yang kebetulan lalu disitu.

Seluruh badan Sir Zaid basah kuyup dengan air longkang berserta bau hanyir telur ayam.

" Tolong check CCTV sekolah Miss Cath. Thank you. " Ujarnya lalu beredar.

Tawa Miss Cath terletus setelah lama bertahan.

Written by Cikl0li
22 Oct 2018

PROTECT HER Where stories live. Discover now