Vrommmm
Bunyi motorsikal berkuasa tinggi itu membuatkan Elinna pantas menoleh kebelakang.
" Pendek! Naik lah cepat. Lagi 5 minit pagar sekolah nak tutup. " Ajak Karl lalu menghulur helmet.
" Tak apa lah. Aku boleh je jalan kaki. Dah nak sampai pun. " Tolak Elinna lembut.
" Degil lah kau ni. "
" Naik cepat sebelum aku kiss kau. " Ugut Karl.
Membuntang mata Elinna. Serta merta dia teringatkan kejadian kelmarin apabila dia tidur dipelukkan Karl.
Wajah Elinna mula membahang.
" Cepatlah. "
" Okey-okey. " Cepat-cepat Elinna memakai helmet lalu membonceng motor.
Dengan sepantas kilat, superbike milik Karl laju meluncur membelah jalan raya.
Lampu isyarat menunjukkan warna merah iaitu tanda berhenti.
Dua buah motorsikal berkuasa tinggi serentak berhenti. Sementara tunggu lampu bertukar kepada warna hijau, Karl sempat membelek handphone miliknya.
" Eh Elinna Rose. " Tegur seseorang.
Elinna memandang kesebelah kanannya raik wajahnya jelas sekali terkejut.
" Eh Tia. " Balas Elinna.
Karl mula menoleh ke kanan. Mata helangnya memandang tajam lelaki itu.
" Well tak sangka jumpa kau dekat sini. " Kata Jack sinis.
" Well tak sangka jumpa beruk dekat sini. " Perkataan beruk ditekankan.
" Kalau berani lumba dengan aku. " Cabar Jack.
" Aku okey je. Tapi aku takut kau yang kalah. " Balas Karl sinis.
" Jangan berlagak sangat lah. Belum lumba lagi kan. " Hambur Jack.
" Eh bodoh. Kalau nak lumba jangan bawak aku sekali. Aku nak hidup lama. " Tiara menunjal kepala Jack.
" Kau duduk belakang diam-diam boleh tak? Leceh betul lah. " Jack mula membebel.
" Kau nak ke tak nak? Lampu dah hijau ni. " Kata Karl mendatar.
Jack dan Karl memandang antara satu sama lain sambil memulas minyak.
Vrommm
Vrommm
Tiga. Dua.
" Peluk aku pendek. " Arah Karl lembut.
" Pegang kuat-kuat Tiara! " Arah Jack tegas.
Satu.
Mereka mula memecut laju. Pada mulanya masing-masing mengekalkan kelajuan sederhana.
Jack mula mendahului Karl kehadapan. Kemudian Karl memotong Jack.
Jelas sekali dihadapan kelihatan seorang pengawal keselamatan sekolah ingin menutup pagar namun aktivitinya tergendala apabila melihat dua buah superbike meluru kearahnya.
Dengan pantas pengawal keselamatan itu melompat ke tepi bagi mengelak dilanggar oleh mereka.
Sampai saja di parking lot, mereka dengan pantas membuat brek kecemasan.
Srettt!
Elinna dan Tiara diam tak berkutik. Wajahnya pucat lesi mengalahkan mayat.
" Are you okey? " Soal Karl lembut.
" Err.. o--okey. I'm okey. " Jawab Elinna teragak-agak.
" Nampaknya kita seri. " Kata Jack mendatar.
" Aku rasa kau kena pergi check mata kau. " Kata Karl selamba.
" Apa kena mengena pula. "
" Kau tengok tayar motor. " Arah Karl.
Jack melihat tayar motornya dan Karl.
Oh shit!
" Sekarang dah nampak yang tayar motor aku lebih dari garisan parking ni loser? " Soal Karl sinis.
Jack merengus kasar lalu beredar.
" Bodoh! Kau yang kalah, aku kena tempias sekali. " Bebel Tiara geram.
" Apa yang tempias? " Soal Karl.
" Tempias malu! Dah jom El masuk kelas. " Tiara menarik Elinna untuk ke kelas.
Written by Cikl0li
25 Oct 2018
YOU ARE READING
PROTECT HER
Teen Fiction[ UNEDITED ] ⚠SILA BACA IKUT SUSUNAN BAB. TQ⚠ " You're my responsibility, so by hook or by crook I have to protect you. Clear? " - Karl. Beku. Dingin. Itulah sisi kehidupan Karl. Namun apabila disamping Elinna Rose dia bertukar kepada protector guy...