11 : Fall in Love?

5.5K 261 4
                                    

Tiara berhenti mengunyah apabila Jack tiba-tiba mengambil tempat disebelahnya.

" Kau kenapa? Tak keluar pula harini? " tanya Tiara pelik.

Mana taknya, nak tengok batang hidung si Jack dekat rumah bukan main susah lagi.

" Aku ada benda nak tanya kau. " kata Jack serius.

Dahi Tiara berkerut pelik.

" Oh ok. Go ahead.. "

" Apa pandangan kau terhadap aku? " tanya Jack.

Krikk.. Krikkk..

Tawa Tiara meletus kuat selepas beberapa minit.

" Serius lah?! Kau demam ke doh?! " tawa Tiara masih lagi bersisa sehingga cebisan kerepek tersembur keluar dan terkena pada muka Jack.

Serabai betul!

Jack memejam mata sambil membersihkan mukanya..

" Aku serius ni. Kau jangan lah main-main!!! " Suara Jack naik seoktaf.

Bahu Tiara terhinjut. Terkejut mak!

" Ok.. based on my opinion kau ni takde lah teruk mana ...... oh ok! kau ni bajet hensem, poyo lebih, acah gangster, perasan bagus, pendek, cute? hmm boleh lah buat ada-ada...hmm apa lagi ekk? " Tiara mengusap dagunya.

" Wtf! Kau mengutuk aku ke apa sial? " Jack memberi pandangan seakan tidak percaya.

" Apa!? Betul lah.."

Jack menjeling tajam kearah Tiara lalu kusyen kecil disisinya dicampak kearah Tiara.

" Yahh!!!! "

Jack menghempas pintu biliknya. Badannya terus dicampakkan keatas katil.

Mata dipejam lalu memikirkan sesuatu.

" Ha!!!!! "

Matanya dicelik sepantas kilat lalu menghantar pesanan ringkas kepada Felix.

Beberapa minit kemudian wajah Felix mula kelihatan diruang bilik Jack.

Jangan pelik. Rumah Felix dekat sebelah je haha.

" Wassap! " tegur Felix.

" Apa hal kau panggil aku? " soal Felix.

" Aku nak tanya something lah ."

" Then.. tanya lah. Jangan buang masa aku. " Balas Felix tanpa perasaan.

Jack mengetuk meja belajarnya perlahan.

" Woii cepat lah! Aku dah lah busy. Takde masa nak layan perangai budak-budak kau ni. " ujar Felix geram.

" Apa babi sangat kau ni. Sedar sikit kau tu dah lah pendek. Ada hati nak kata kita macam budak-budak pula. " muncungnya ditarik sedepa.

" Beza tinggi kita 2cm je ok! Halamakk.. ni yang pantang kalau main ketinggian ." Jelingan manja dilempar.

" Weh! Kau pernah jatuh cinta? " soal Jack tiba-tiba.

" Setakat ni belum lagi. Tapi nanti tak tau lah, mana tau terjatuh cinta dengan acik seberang rumah kita yang janda anak 5 tu. " balas Felix dengan nada bergurau.

" pftt. Tak tau pula aku berkawan dengan binatang yang bangang macam kau ni. " kata Jack geram.

" Oh please lah. Forget about it and what's a main point on this topic doh?" Felix semakin pening dengan permainan Jack.

Eh permainan apa pula? Ah! Lupakan!!

" Aku nak ubah penampilan aku lah. "

" No. Just ubah attitude kau je. Itu pun dah ok. " kata Felix.

" Teruk sangat ke perangai aku?! " berang Jack.

" Boleh tahan lah. Anjing liar yang dekat lorong sekolah pon ada manners. " Balas Felix tanpa rasa bersalah.

" Fuck! " Carut Jack.

" Sebenarnya apa yang nak dibincangkan? "

" Aku- "

" Aku???" soal Felix.

" Aku dah jatuh cinta! " Ujar Jack senafas.

" Oh no... " mulut Felix terlopong.

Written by Cikl0li
16 May 2019

PROTECT HER Where stories live. Discover now