15 : Past

4.3K 232 0
                                    

Setelah membersihkan luka yang terdapat di wajah Luke, Tiara menuam pula ais pada bawah bibir Luke.

" Aku mintak maaf. " ucap Luke.

Sebelah kening Tiara ternaik. Maaf?

" Kenapa nak mintak maaf pula? " tanya Tiara.

Sesekali dia menekan kuat ais itu pada lebam yang terdapat dibawah bibir.

" Auch! Sakitlah! " Luke memegang kuat tangan Tiara.

Matanya tajam menikam mata Tiara.

Tiara menelan air liur. Gugup pula.

" Aku mintak maaf sebab marah kau haritu. Aku tak sengaja. " kata Luke namun matanya masih memandang mata Tiara.

Tiara menarik tangannya perlahan-lahan. Ais yang ada ditangan kembali dituam dengan lebih kuat daripada tadi.

" Aduh Tiara sakit..."

" Balasan! " Tiara mengetap gigi kuat.

" Maaf diterima. Nah, buat sendiri. " Tiara mula meninggalkan Luke sendirian diruang rehat.

" Garang.. " Luke tersenyum sambil menuam ais.

Karl dan Jack duduk diruang menunggu. Masing-masing menunggu doktor yang merawat Elinna.

" Kalau jadi apa-apa dekat dia, sumpah aku bunuh kau. " ujar Jack dingin.

Karl hanya diam. Malas nak layan perangai beruk Jack.

" Kau dengar tak?! Lepas kena belasah terus pekak ke? " Jack tayang muka tak puas hati.

" Aku takde mood. Baik kau diam sebelum aku sumbat kepala kau dalam lubang jamban. " kata Karl tenang.

" Aku tak heran. " balas Jack berani.

" Aku harap lepasni kau dah boleh kot jauhkan diri kau dari El. " Jack berkata lagi.

" Apasal pula? " ujar Karl menahan geram.

" Kau tak sedar lagi ke? Sejak kau rapat dengan El, kau dah letakkan diri dia dalam bahaya. Nak tunggu El mati macam Ris baru kau nak menyesal ke? " terang Jack.

" Kematian Ris tak ada kena mengena dengan aku! Berapa kali aku nak terangkan situasi yang sebenar?! Dari dulu lagi kau tuduh aku punca Ris mati! Apa masalah kau sebenarnya?! " Karl melepaskan apa yang sudah lama terpendam.

" Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri. Nak nafikan lagi? Sudahlah.. Kau dengan Firdaus sama je. Dua-dua punca kematian Ris! " luah Jack lalu beredar.

Namun setelah beberapa langkah, Jack berhenti.

" Jauhkan diri kau dari Elinna. Aku tak nak orang yang aku sayang mati macam Ris. " kata Jack lalu meninggalkan Karl seorang diri.

" Arghh!!! " Karl menumbuk kuat dinding hospital.

Felix termenung memandang hujan yang turun dengan lebat.

Dia tersenyum sendirian apabila teringatkan satu-satu kawan yang sangat memahami dirinya.

Arisa. Dia amat sukakan hujan.

" Eh Fel, hujan lah! Jom buat apa yang sepatutnya kita buat. " ajak Arisa.

" Serious lah. Aku penatlah Ris. " Felix menayang muka penat.

" Main game je penat apa kau ni. " balas Arisa kemudian menarik tangan Felix ke luar rumah.

Arisa mula menari sambil menyanyi. Bukan menyanyi tapi lebih kepada menjerit.

" Sumpah suara kau tak sedap! Lebih baik kau stop menyanyi. Suara macam katak. " kata Felix.

" Ah! Peduli apa aku. Nanti suara katak ni lah yang kau rindu! " jerit Arisa kuat ditelinga Felix.

" Bluekk!! Nak muntah aku.Tak akan terjadi dan tak akan pernah terjadi! " balas Felix.

Felix mengeluh panjang.

" Aku rindukan suara katak kau Ris. Maaf sebab tak sempat selamatkan kau. "

" Satu je aku mintak. Bila aku dah takde nanti, aku nak kau bagitau Karl yang aku cintakan dia. " pinta Arisa.

Felix hanya terdiam.

Macam mana aku nak bagitau kalau aku sendiri pun cintakan kau. Aku tak sanggup.

" Maaf juga sebab tak boleh tunaikan permintaan terakhir kau. Aku tak sanggup. Aku perlukan masa."

Written by Cikl0li
31 Aug 2019

PROTECT HER Where stories live. Discover now