16 : Did u Miss Me?

4.5K 223 4
                                    

Elinna jalan sendirian menuju ke sekolah. Batu-batu kecil disepak sambil menyanyi kecil.

Langkahnya terhenti apabila seseorang menegurnya.

" Hai.. "

Mata Elinna bersinar. Berharap orang itu adalah Karl. Apabila dia menoleh kebelakang ternyata bukan.

Dia tersenyum hambar.

" Hai Jack.. Kau buat apa dekat sini? " jawab Elinna acuh tak acuh.

" Teman kau jalan? " jawab Jack ragu-ragu.

" Kenapa nak teman aku? Aku boleh jalan seorang diri. " kata Elinna perlahan.

" Jangan banyak cakap. Jom aku teman kau sampai pagar sekolah. " balas Jack dingin.

Sepanjang perjalanan, mereka hanya dia tak berkutik.

" Jack.. kau marahkan aku ke? " soal Elinna takut-takut.

" Tak. Buat apa aku nak marahkan kau. " balas Jack dingin.

" Tapi cara kau bercakap dengan aku macam dingin je. Aku minta maaf. " Elinna menunduk kepala memandang jalan tar.

Jack tersenyum. Kepala Elinna digosok kasar.

" Tak ada lah. " balas Jack dengan nada meleret.

Apabila sampai saja di pagar sekolah, Jack mematikan langkahnya.

" Kenapa? " soal Elinna.

Jack menggeleng kepala lalu tersenyum.

" Terus masuk kelas. Jangan merayau mana-mana lagi. Aku ada hal. " pesan Jack.

" Oh okey. Hati-hati. "

" Kau tu yang hati-hati, bukan aku. " ujar Jack.

Elinna tertawa kecil.

" I will miss you. " Bisik Jack ditelinga Elinna kemudian dia mengenyit mata.

Seraya itu dia meninggalkan Elinna yang diam tak berkutik. Terkesima dengan kecomelan Jack mungkin.

Tiara masuk ke dalam kelas lalu menuju ke tempat Elinna.

" Kau pahal senyum sorang-sorang? " soal Tiara pelik.

" Eh bila sampai? " soal Elinna kembali.

Bagus. Soalan dibalas dengan soalan. Ha tepukkk.

" Baru je. Eh kau kenapa happy semacam? " tanya Tiara.

Selagi aku tak tau apa punca minah ni bahagia selagi aku akan tanya. Heh ni Tiara Emilia lah. Angkat hidung sikit..

" Happy pun salah. Kalau aku murung nanti bising pula. " omel Elinna.

" Bukan salah tapi pelik. " balas Tiara tak nak kalah.

" Em.. Ada nampak Karl tak? " soal Elinna seakan berbisik.

" Ada tadi dengan Luke dekat tempat biasa. Kenapa? Kau nak jumpa dia ke? " tanya Tiara.

Elinna mengangguk kepala.

" Better tak payah kot. Aku tengok mood dia tak berapa baik. Takut tempias ke kau je kalau kau berkeras jugak nak jumpa dia. " beritahu Tiara.

" Mood dia tak baik? " soal Elinna seorang diri.

" Eh tapi kan, kenapa dia macam mengelak daripada kau je.. " Tiara dilanda kehairanan.

" Lah aku ingatkan aku sorang je yang perasan. Tapi kenapa? " Elinna menarik muncung.

" Lepas kau sedar dari pengsan haritu mana ada dia jumpa kau kan? " tanya Tiara.

" Takde pula. "

" Orang dah selamatkan dia bukan nak berterima kasih. Lagi nak menjauhkan diri. Dia ingat ni sinetron indon ke apa?! " bebel Tiara.

" Dia ada problem lah tu. " balas Elinna sekadar ingin menyedapkan hati sendiri.

" Eh pinjam buku latihan Sejarah. " Tiara tersengih.

" Itu jela kerja kau. Amik lah dalam beg aku. "

Sementara Tiara sibuk menyalin jawapan, Elinna termenung sendirian.

' Karl , kau tak rindu aku ke? '

Written by Cikl0li
31 Aug 2019

PROTECT HER Where stories live. Discover now